http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7725836.ab
Förlamade Linda, 31, tvingas söka jobb – trots att hon ska läggas in på sjukhus
Linda Bjälmén, 31, sitter i rullstol och ska snart läggas in på sjukhus.
Men jobb måste hon söka – eftersom Försäkringskassan slängt ut henne.
– Handläggaren satt med tårar i ögonen, men kunde inte hindra att jag blev utförsäkrad.
Linda fick en kraftig whiplashskada i en bilolycka för tio år sedan och är sjukskriven sedan dess.
När Aftonbladet skrev om henne i juli 2008 var hon rädd att bli utförsäkrad:
– Jag kommer att hamna hos socialen.
”Helt absurt”
I tisdags inträffade det hon oroat sig för. Då satt hon i ett möte med Försäkringskassan och arbetsförmedlingen:
– Det var så hemskt. Handläggaren från Försäkringskassan var verkligen helt förtvivlad för min skull, han satt med tårar i ögonen. Och han från arbetsförmedlingen tyckte också att det var helt sjukt. Men de kunde inte göra något för att hindra att jag blev utförsäkrad. Det var helt absurt, säger Linda.
Det vanliga försvaret ultrahögern kommer med är: hon finns inte, hon är inte representativ etc
Men börjar det inte bli lite besvärande när sådan här exempel kommer var och varannan dag ?
I direktsändning med Fredrik ?
Men det är klart, hon finns ju inte....
Förlamade Linda, 31, tvingas söka jobb – trots att hon ska läggas in på sjukhus
Linda Bjälmén, 31, sitter i rullstol och ska snart läggas in på sjukhus.
Men jobb måste hon söka – eftersom Försäkringskassan slängt ut henne.
– Handläggaren satt med tårar i ögonen, men kunde inte hindra att jag blev utförsäkrad.
Linda fick en kraftig whiplashskada i en bilolycka för tio år sedan och är sjukskriven sedan dess.
När Aftonbladet skrev om henne i juli 2008 var hon rädd att bli utförsäkrad:
– Jag kommer att hamna hos socialen.
”Helt absurt”
I tisdags inträffade det hon oroat sig för. Då satt hon i ett möte med Försäkringskassan och arbetsförmedlingen:
– Det var så hemskt. Handläggaren från Försäkringskassan var verkligen helt förtvivlad för min skull, han satt med tårar i ögonen. Och han från arbetsförmedlingen tyckte också att det var helt sjukt. Men de kunde inte göra något för att hindra att jag blev utförsäkrad. Det var helt absurt, säger Linda.
Det vanliga försvaret ultrahögern kommer med är: hon finns inte, hon är inte representativ etc
Men börjar det inte bli lite besvärande när sådan här exempel kommer var och varannan dag ?
I direktsändning med Fredrik ?
Men det är klart, hon finns ju inte....