Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
MartinLindgren
cleopatra
ANNA2LINK
Susz X
8 posters

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-19, 20:58


    5,8 mille. Vad får man för det?
    De som gaggat på verkligt sjuka människor
    är inget annat än ynkliga fegisar..Äntligen har
    en vettigare syn kommit till skott.


    http://www.e24.se/samhallsekonomi/sverige/artikel_1255765.e24
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Hoppas

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-19, 21:05

    Man kan ju hoppa det i alla fall Susz X.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-21, 00:50

    ANNA2LINK skrev:Man kan ju hoppa det i alla fall Susz X.
    Har minsann sett och hört här och på ab må du tro. Men på detta är det ingen mer än du som reflekterar.
    Förvånad? Är det för att de är starkare än förtryckarna?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Undra

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 00:53

    Ja du det kan man undra? Det är mycket tyst om detta "jagande" just nu....
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-21, 01:00

    ANNA2LINK skrev:Ja du det kan man undra? Det är mycket tyst om detta "jagande" just nu....

    Nu borde de hjälpa till tycker jag- när den hjälpen verkligen behövs..
    Men- när friska personer stjäl skattepengar verkar det vara helt okej för
    förtryckarna här..
    Eller är det för att det handlar om män på mc?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Ja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 01:03

    Ja du... Jag vet inte...Men en sak är säker man ska vara glad för att man inte blir sjuk i dag... för då hinner man säkerligen int bli frisk...(nu är jag ju 50% sjukskriven).
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 02:12

    Jag har varit sjukskriven 100% sedan januari -08. Jag går nu på "förlängd sjukpenning" som är ca 65-70% av lönen Rolling Eyes Jag tror inte att någon tycker det är ok när friska personer utnyttjar systemet och förstör för alla oss som verkligen behöver vara sjukskrivna. Själv jublade jag när jag läste artikeln om att de skulle börja jaga MC-gängen. Samtidigt undrade jag vilken f-kassa som skulle bombas först.. bom Modiga är de iaf cheers

    Beundrar alla som tar upp kampen med de vidriga kräken, som tex Barbro Jönsson, åklagaren som fick sin ytterdörr söndersprängd av två bäbisar som åkte fast för att de dräglade ner hela brottsplatsen så polisen fick deras DNA Rolling Eyes Tur att de inte är de skarpaste knivarna i lådan, dessa kriminella avskum Twisted Evil
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  Susz X 2009-04-21, 07:53

    Men- varför reagerar inte "sossarelata" "bh" "gustav ander" mfl?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-21, 08:09

    Jag tror att dom flesta friska människor är glada för att få vara fullt friska,
    vem väljer att vara sjuk?
    Och har du varit sjukskriven som du säger Cleopatra i över ett år, så är jag säker på att du är berättigad till det!
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Ja...

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 09:43

    Ja vem väljer att vara sjuk???
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  blueheaven 2009-04-21, 09:57

    Susz X skrev:Men- varför reagerar inte "sossarelata" "bh" "gustav ander" mfl?

    Är du nu ute och smutskastar andra igen, nazister kanske, för att ta en beprövad metod?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 13:00

    martin7lindgren skrev:Jag tror att dom flesta friska människor är glada för att få vara fullt friska,
    vem väljer att vara sjuk?
    Och har du varit sjukskriven som du säger Cleopatra i över ett år, så är jag säker på att du är berättigad till det!

    Två steloperationer i ryggen, en ifrån ryggen och en genom magen Rolling Eyes väntar på den tredje (och förhoppningsvis sista) som förväntas göra mig frisk så jag kan återvända till mina älskade bebisar I love you
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  Blåfront 2009-04-21, 16:56

    APP APP APP

    Göran Persson: SJUKA ÄR FUSKARE!!

    Ylva Johansson: ALLA sjuka ska bidra mot ersättning!
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 17:01

    martin7lindgren skrev:Jag tror att dom flesta friska människor är glada för att få vara fullt friska,
    vem väljer att vara sjuk?

    Nu är vi där igen, du har ju skapat din sjukdom själv.
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 17:02

    cleopatra skrev:
    Två steloperationer i ryggen, en ifrån ryggen och en genom magen Rolling Eyes väntar på den tredje (och förhoppningsvis sista) som förväntas göra mig frisk så jag kan återvända till mina älskade bebisar I love you


    Förlåt min nyfikenhet. Hur kommer det sig? Har du varit med om en olycka?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 19:08

    kanaljen skrev:
    cleopatra skrev:
    Två steloperationer i ryggen, en ifrån ryggen och en genom magen Rolling Eyes väntar på den tredje (och förhoppningsvis sista) som förväntas göra mig frisk så jag kan återvända till mina älskade bebisar I love you


    Förlåt min nyfikenhet. Hur kommer det sig? Har du varit med om en olycka?

    Nej det har jag inte. Plötsligt var de bara där, tre buktande diskar i ryggen som låg och tryckte mot nerver både till höger och till vänster Sad Ont som fan gör det och dessutom får folk något suddigt i blicken när man säger att man är sjukskriven för ryggen. FUSKARE står det skrivet i deras ansikten... Rolling Eyes men jag LOVAR att jag skulle byta med varenda en av dem. Tre och ett halvt års konstant smärta gör inte underverk med ork och humör direkt, fråga min familj så får du höra...Embarassed Och jag som inget hellre vill än att kunna börja jobba igen, jag älskar ju mitt jobb. Dessutom går man inte igenom två (snart tre) ryggoperationer för att det är kul, för SÅ roligt är det inte..*s*

    Det värsta är när folk säger att de har ont i ryggen. Näe lilla vän säger jag då. Du kanske är TRÖTT i ryggen, JAG har ONT i ryggen Twisted Evil
    kanaljen
    kanaljen


    Antal inlägg : 609
    Join date : 09-02-18
    Ort : Norrland, som sörlänningarna säger.

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  kanaljen 2009-04-21, 19:22

    cleopatra skrev:

    Nej det har jag inte. Plötsligt var de bara där, tre buktande diskar i ryggen som låg och tryckte mot nerver både till höger och till vänster Sad Ont som fan gör det och dessutom får folk något suddigt i blicken när man säger att man är sjukskriven för ryggen. FUSKARE står det skrivet i deras ansikten... Rolling Eyes men jag LOVAR att jag skulle byta med varenda en av dem. Tre och ett halvt års konstant smärta gör inte underverk med ork och humör direkt, fråga min familj så får du höra...Embarassed Och jag som inget hellre vill än att kunna börja jobba igen, jag älskar ju mitt jobb. Dessutom går man inte igenom två (snart tre) ryggoperationer för att det är kul, för SÅ roligt är det inte..*s*

    Det värsta är när folk säger att de har ont i ryggen. Näe lilla vän säger jag då. Du kanske är TRÖTT i ryggen, JAG har ONT i ryggen Twisted Evil


    Du är sjuksköteska, eller? Dom gör otroligt tunga lyft utan hjälpmdel många ggr. Sedan finns det stimulanter, jag menar, har en granne som jobbade svart i finland och var sjukskriven med ryggbesvär i sverige. Han blev ertappad av försäkringskassan när han var på väg till jobbet i arbetskläder. Men det är ett fåtal extremiteter.
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  cleopatra 2009-04-21, 19:34

    Du är sjuksköteska, eller? Dom gör otroligt tunga lyft utan hjälpmdel många ggr. Sedan finns det stimulanter, jag menar, har en granne som jobbade svart i finland och var sjukskriven med ryggbesvär i sverige. Han blev ertappad av försäkringskassan när han var på väg till jobbet i arbetskläder. Men det är ett fåtal extremiteter.

    Ja mig kommer ingen ertappa i arbetskläder, möjligtvis morgonrock Suspect

    Visst finns det simulanter och ryggont är ju ett kärt argument för sådana eftersom det är så svårt att kolla. Men jag lovar att ingen av dem går igenom tre ryggoperationer frivilligt och i onödan, hehe. Har man någonting innanför pannbenet så går man hellre och jobbar. Dessutom blir man ju inte direkt rik på att gå sjukskriven, hela ekonomin raseras.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-21, 19:36

    Jag minns när jag drabbades av svår ryggskott. Jävlar, vad ont jag hade! Jag kunde inte ens gå upprätt på flera veckor. Blev sjukskriven i 6 veckor, vilket visade vara perfekt.... Ryggskottet var lagom över tills jag återgick till jobbet.

    queen
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sjukvården

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-21, 19:46

    Nedmonteringen av svensk sjukvård är den största boven till folk blir sjukskrivna i vården. Varför inte behålla mer personal i vården som medverkar till personalen håller sig friska och kan utföra sina jobb på ett bra sätt? Stress och tungt arbete är det ofta i sjukvården i dag och man behöver vara ett visst antal personal så att avdelningen/sjukvården ska fungera. I dag är det si och så med det och vården har alltid fått dra mer oh dra ner, till vilken nytta??? Hur mycket har inte sjukskrivningar i vården som beror på för lite personal kostat mot om man i stället behåller personal som behövs??? Jag tror att vården i dag kostar mer än vad som behövs pga dålig planering av personal och att det har varit så länge inom svensk sjukvård tyvärr.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  Blåfront 2009-04-22, 00:45

    Regndrottning skrev:Jag minns när jag drabbades av svår ryggskott. Jävlar, vad ont jag hade! Jag kunde inte ens gå upprätt på flera veckor. Blev sjukskriven i 6 veckor, vilket visade vara perfekt.... Ryggskottet var lagom över tills jag återgick till jobbet.

    queen

    Det var ju sån inriktning sossarna gav socialstyrelsen i uppdrag för!

    Sponsored content


    Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu? Empty Sv: Jahapp- ska den sjuke slippa jagas/förnedras nu?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 10:15