ericTheDog skrev:
Jobbskatteavdraget ger procentuellt klart mer till en lågavlönad, i kronor räknat ger det exakt lika mycket till en höginkomsttagare som till en medelinkomsttagare. Förstår inte varför du fortsätter ljuga om detta.
Nej jag ljuger inte om detta..... det är för det första inte EXAKT lika, det skiljer till höginkomsttagarnas fördel, om än inte med så mycket.....
Men tillhör inte låginkomsttagarna Sveriges medborgare oxå.... dem glömde du bekvämt nog ta med i ditt resonemang.... Tillhör inte gamla som byggt upp detta land Sveriges medborgare ?
Du har en sjuk människosyn, så är det bara.... och ingenting annat än att du personligen i framtiden drabbas av personlig och/eller ekonomisk kris kommer förändra dig till att bli människa igen, det står klart efter att ha läst dina och dina forumvänners inlägg på detta forum några år.
[size=18]ericTheDog skrev:
Ingenting åt pensionärerna ylar ff. Utan Allians för Sverige hade sänkt skatt för pensionärer aldrig varit på tapeten överhuvudtaget.
Och återigen när man sänker skatter till de bäst betalda mest, så tar du bort pengar från de viktiga samhällsfunktioner som vårdar sjuka och gamla, tar bort från polisen, rättsväsendet, osv osv.... sånt stör inte en alliansare, vi vet det. Och det finns inget som hellst bevis på att dessa försämringar för de lägst ställda fått några som helst positiva verkningar på arbetslösheten eller ökad köpkraft totalt sett
ericTheDog skrev:
Till din fråga: När man tar pengar från arbetare och godtyckligt ger dessa till de rika så ökar klyftorna.
Det är ingen som "ger" skattepengar till de rika, de rika TAR pengar via skatterna. Och är egentligen ingen politisk fråga, det är en rättslig fråga. De borde ställas inför rätta, och detta faktum att det finns gnidna politiker som roffar åt sig , använder du som ursäkt för att öka klyftor ..... jag skäms å dina vägnar vilken liten människa du är !
Och det är inte enkom jobbskatteavdraget som påverkar den totala bilden av snedvridningen av fördelningspolitiken, utan även förmögenhetsskatten, och fastighetsskatten....
Jag tänker på Göran Zackrisson igen, som beklagade sig o Tiger Woods vägnar under en golftävling
"när man lyckats som Woods gjort, så tycker man att han skulle få behålla pengarna"
scary