Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
MartinLindgren
theward
x-medborgare
Infra
captaincodd
Secrist
RedCloud
F.I.S.T
Dao
Thors
Redvictory
15 posters

Utanförskapet växer

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Utanförskapet växer - Sida 3 Empty Sv: Utanförskapet växer

Inlägg  Dao 2010-03-28, 03:55

lazy skrev:
    Secrist är verkligen oärlig...

Liksom aldrig Dao:s "motståndarare", visst är det kul att Dao hela tiden efterlyser
    "högerdebattörer" som passar hans smak? Ingen högerdebattör passar enligt Dao utan de "riktiga" liberalerna finns hela tiden "någon annanstans",var nånstans verkar inte ens Dao veta. Wink

Nej - jag efterlyser högerdebattörer som vågar stå för sina åsikter och föra en ärlig debatt!

Inte mycket begärt...

Och ja - jag har debatterat med många högerdebattörer som är på det sättet, och de debatterna har också varit hårda - men oerhört givande!

Du tillhör inte dem...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-28, 23:27

Jo du X-et, jag tar och städar lite, Thors har fått sin vilja igenom igen, och har massa nonsendtrådar med samma innehåll, sitt RC-hat
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-28, 23:43

Hjälper till kolla lite på Tv bara Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2010-03-29, 00:03

teve
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Utanförskapet växer - Sida 3 Empty Fel

Inlägg  Secrist 2010-03-29, 00:05

Liksom aldrig Dao:s "motståndarare", visst är det kul att Dao hela tiden efterlyser
    "högerdebattörer" som passar hans smak? Ingen högerdebattör passar enligt Dao utan de "riktiga" liberalerna finns hela tiden "någon annanstans",var nånstans verkar inte ens Dao veta.

He, he..klassisk kommunismretorik. Det är alltid "någon annans" fel. Själva är de aldrig ansvariga.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-29, 00:24

moppar lite i hörnen
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-29, 11:50

Men korkade LillThor/minithor blir bara mindre och ynkligare för varje dag?
    Rasisten som inte nårv böver kanten,men det löser han nog med att kliva upp på en tomlåda när han går på muggen, om han går på muggen?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-29, 12:30

Secrist skrev:Liksom aldrig Dao:s "motståndarare", visst är det kul att Dao hela tiden efterlyser
    "högerdebattörer" som passar hans smak? Ingen högerdebattör passar enligt Dao utan de "riktiga" liberalerna finns hela tiden "någon annanstans",var nånstans verkar inte ens Dao veta.

He, he..klassisk kommunismretorik. Det är alltid "någon annans" fel. Själva är de aldrig ansvariga.

Jösses... vad sorgliga ni är ibland...

Visst är det skönt att ha syndabockar... Det borde NI veta...
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-29, 13:26

Secrist skrev:tyvärr Secrist så samlar jag inte på allianslänkar... och det blir svårt då det var i ett tv-program

He, he..nä visst nä. Du är ju inte mycket för faktagranskning.

Jag undrar vad det är som får dig att tro, att om nånting har en länk ut på internet så är det enl dig per automatik fakta ....
    Ja vi har haft den här diskussionen förut, och det är nästan bara med dig det blir aktuellt. Ty du verkar inte riktigt förstå detta med information, verklighet och "fakta"
    Och vad är det som då får dig att kunna avfärda allt som inte finns länk på som lögn ??

Var är din verklighet Secrist ??.....Substansen i dina "inlägg" är bara snäppet mindre spam än spammästaren Thors...

Än har du inte själv kommit med något eget inlägg med eget tänkande, och heller inte visat mycket av det du kallar "fakta" .. vilket ingen riktigt vet vad du menar med ...???

Det är tur för dig att det inte finns nån som plockar bort spam .... för du hade legat o dansat på gränsen där.

Faktagranskning förresten ?? ... hur menar du då ? ... att när jag ser och hör vad en kvinna säger att hon röstar på Reinfeldt för hans fina ögon, så ska du granska om hon sagt det ....

Du har mycket att lära, men tyvärr går det inte att lära människor som är dumma utan att förstå det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-29, 14:28

Hmmm..? Secristen triumferar med trumpeten i högsta hugg,
    vilka är det som skyller allt på sossar och finanskriser och därmed ansvarsbefriar sina egna telingar varje gång!

Men det är ju så genom dig själv tror dig känna alla andra, eller hur?

Secrist med vänner,självförnekarnas konungar!
    Secrist
    Secrist

Utanförskapet växer - Sida 3 Empty Spam

Inlägg  Secrist 2010-03-29, 23:05

Jag undrar vad det är som får dig att tro, att om nånting har en länk ut på internet så är det enl dig per automatik fakta ....
    Ja vi har haft den här diskussionen förut, och det är nästan bara med dig det blir aktuellt. Ty du verkar inte riktigt förstå detta med information, verklighet och "fakta"
    Och vad är det som då får dig att kunna avfärda allt som inte finns länk på som lögn ??

Var är din verklighet Secrist ??.....Substansen i dina "inlägg" är bara snäppet mindre spam än spammästaren Thors...

Än har du inte själv kommit med något eget inlägg med eget tänkande, och heller inte visat mycket av det du kallar "fakta" .. vilket ingen riktigt vet vad du menar med ...???

Det är tur för dig att det inte finns nån som plockar bort spam .... för du hade legat o dansat på gränsen där.

Faktagranskning förresten ?? ... hur menar du då ? ... att när jag ser och hör vad en kvinna säger att hon röstar på Reinfeldt för hans fina ögon, så ska du granska om hon sagt det ....

Du har mycket att lära, men tyvärr går det inte att lära människor som är dumma utan att förstå det..

Ärligt talat knytis. Tycker du detta ordbajsandet är ett tecken på högre kvalitet än nedkortade inlägg? Ju fler ord ju högre kvalitet?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-29, 23:24

Secrist borde gå en kurs i Källkritik!

Bland annat!
    Secrist
    Secrist

Utanförskapet växer - Sida 3 Empty Kurs

Inlägg  Secrist 2010-03-29, 23:35

Secrist borde gå en kurs i Källkritik!

Bland annat!

Visst. Om du går en kurs i kommunismens historia.

Här har du ett boktips att börja med...

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9189660587
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-29, 23:45

Secrist skrev:Secrist borde gå en kurs i Källkritik!

Bland annat!

Visst. Om du går en kurs i kommunismens historia.

Här har du ett boktips att börja med...

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9189660587

Det har jag redan gjort - på universitetsnivå!

Detta har jag gjort TVÅ GÅNGER - både ur en historievetenskaplig utgångspunkt, och en ur ideologisk utgångspunkt - alltså om hur ideologin såg ut i grunden!

Förutom det har jag ett flertal gånger fått utbildning i Källkritik!

Såå...

När skall du gå DIN kurs då?

Staffan Skotts åsikter har jag tagit del av innan, och tyvärr måste jag säga att inte heller han har speciellt bra kunskaper i källkritik...

Men det spelar uppenbarligen inte dig någon roll...

Vill jag hitta böcker och dokumentärer där dina idéer lyfts fram om kommunismen, finns det en hel del att hämta.

Det jag saknar är böcker och dokumentärer som är mer objektiva. De är lite mer sällsynta - oftast tar man del av dessa enbart på universiteten - och de har en tendens att "försvinna" i informationshavet...

Med objektiva menar jag att de som studerar fenomenet inte låter sig styras av sin egen åsikt - utan tillämpar KÄLLKRITIK!
    Secrist
    Secrist

Utanförskapet växer - Sida 3 Empty Kritik

Inlägg  Secrist 2010-03-29, 23:50

Staffan Skotts åsikter har jag tagit del av innan, och tyvärr måste jag säga att inte heller han har speciellt bra kunskaper i källkritik...

He, he...inte han heller? Du verkar besatt av din "källkritik". Handlar den om att man ska leta tills man hittar det som stödjer dina åsikter?
    Funky Prince
    Funky Prince

Antal inlägg : 23

Utanförskapet växer - Sida 3 Empty JA!

Inlägg  Funky Prince 2010-03-30, 01:31

"Handlar den om att man ska leta tills man hittar det som stödjer dina åsikter?"

JA!

Att diskutera politik med Dao är lika utsiktslöst som att diskutera fotoll med en fotbollshulligan.
    Därför att dom enda åsikter som någonsin kan vara dom rätta är Daos egna.
    Det kan inte vara på något annat sätt ty han har hängt upp hela sin person och sitt liv på dom.
    Han ska "vinna" över oss andra och denna segdragna kamp har nu fortgått över ett antal år på ett antal forum.
    Daos imbillade cyniska kamp om hans eget människovärde är futil och på förhand dömd att misslyckas, ty endast genom att tro på sitt eget människovärde kan människan bli fri.
    Det är en inre kamp helt oberoende av andra människor. Jag tror inte Dao kan ta denna inre kamp, han har ej den inre styrka som krävs.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-30, 01:37

Secrist skrev:Staffan Skotts åsikter har jag tagit del av innan, och tyvärr måste jag säga att inte heller han har speciellt bra kunskaper i källkritik...

He, he...inte han heller? Du verkar besatt av din "källkritik". Handlar den om att man ska leta tills man hittar det som stödjer dina åsikter?

Ja, jag är besatt av källkritik!

Med tanke på att det är DU som sållar bland källorna, vilket du också erkänt, är ditt påstående här bara sorgligt...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-30, 01:41

Funky Prince skrev:"Handlar den om att man ska leta tills man hittar det som stödjer dina åsikter?"

JA!

Att diskutera politik med Dao är lika utsiktslöst som att diskutera fotoll med en fotbollshulligan.
    Det kan inte vara på något annat sätt ty han har hängt upp hela sin person och sitt liv på dom.
    Han ska "vinna" över oss andra och denna segdragna kamp har nu fortgått över ett antal år på ett antal forum.
    Daos imbillade cyniska kamp om hans eget människovärde är futil och på förhand dömd att misslyckas, ty endast genom att tro på sitt eget människovärde kan människan bli fri.
    Det är en inre kamp helt oberoende av andra människor. Jag tror inte Dao kan ta denna inre kamp, han har ej den inre styrka som krävs.
    ¨

När har du diskuterat politik med mig?

Och hur skall jag bemöta sådana sakliga och källkritiskt hållbara argument som du kommer med här? Very Happy

Snacka om att jag hamnat i sandlådan... Laughing

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-30, 01:44

Funky Prince skrev:"Handlar den om att man ska leta tills man hittar det som stödjer dina åsikter?"

JA!

Kan det vara nån avstängd återvändare .... som inte vill stå för vem han är ??? Cool
    Funky Prince
    Funky Prince

Antal inlägg : 23

Inlägg  Funky Prince 2010-03-30, 02:29

Det var inte skrivet för er!!!!
    gå och lägg er istället era stöllar...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-30, 03:07

Funky Prince skrev:Det var inte skrivet för er!!!!
    gå och lägg er istället era stöllar...

Älskar sakliga argument från en intelligent människa!!! Laughing
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-30, 23:14

Dammtrasan plockas fram.
    Secrist
    Secrist

Utanförskapet växer - Sida 3 Empty Källa

Inlägg  Secrist 2010-03-30, 23:32

Med tanke på att det är DU som sållar bland källorna, vilket du också erkänt, är ditt påstående här bara sorgligt...

Säger mannen som länkar till grovt vänstervriden media med en tydligt uttalad politisk agenda och sedan hyllar de som "objektiva".
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2010-03-30, 23:41

Secrist skrev:Med tanke på att det är DU som sållar bland källorna, vilket du också erkänt, är ditt påstående här bara sorgligt...

Säger mannen som länkar till grovt vänstervriden media med en tydligt uttalad politisk agenda och sedan hyllar de som "objektiva".

Such... Du skiter i vad folk skriver eller?

Du har alltid rätt... även när du har fel...

Extremism i ett nötskal...
    Secrist
    Secrist

Utanförskapet växer - Sida 3 Empty Fel

Inlägg  Secrist 2010-03-31, 00:09

Such... Du skiter i vad folk skriver eller?

Du har alltid rätt... även när du har fel...

Låter som en beskrivning av Dao. Razz

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:49