theward 2010-03-26, 21:02
F.I.S.T skrev: Secrist skrev:Höjningar lär det dock komma - för att försöka reparera lite av den skada alliansen åstadkommit...
Och för att finansiera valgodis.
Exakt Vad kallar du "godis" ??
... att folk får leva drägligt ekonomiskt, fast de är sjuka...
eller borgarna .... ni får mer pengar om ni redan har mycket, på de sjukas bekostnad.... ???
Reinfeldt har erkänt att det var målet, att sjuka skulle få det sämre, för att höginkomsttagare skall få det ännu bättre ...
så kom inte o snacka om godis ....det är överlevnad som gäller för de sjuka,... inte mer lyx som alliansen lovar de sina
bara under den tiden jag arbetsprovade (14 månader) förlorade jag 14-15000kr netto, pga av att alliansenregimen sänkt ersättning till 65% av lönen efter 200 dagar eller var det 250
Skitsamma jag var utstämplad fråna-kassn när jag skulle arbetsprova, efter som jag under en tid var halvt sjukskriven och stämplade andra halvan
innan dess hade jag några år, med lite jobb, som sög dagar
nu förlorar jag knappa 400 kr i månaden, i sjukpenning.
eftersom jag nu går på 755 av tidigare inkomst.
Det är ändå bara på 25%, tänk vad man förlorar om man jobbar mindre än de 75% jag gör
förutom själva sänkningarna i a-kasseersättning, sjukförsäkring, har ju rätten att stämpla upp mer än 75dagar. Samt begränsningen av sjukpenningdagarna och "omöjligheten" att få sjukersättning numera
Har lett till att vi fått en stor grupp nyfattiga i Sverige, samt fått flera som mår sämre. Än de gjorde innan