+31
Sniperace
Markus
Thetaxpayer
marxisten
Nixons_näsa
berralarzon
GustavAnder
PE Dal
x-medborgare
Kakmonstret
Blåfront
R.O.F.L
Corven
fredrik rahm70
cleopatra
formsvackan
kanaljen
Regndrottning
Redvictory
IK HAAT COMMUNISME
Vercingetorix
theward
SiP
RedCloud
lazy
råttan.
Sossar-e-lata
DirtyDog
MartinLindgren
ANNA2LINK
blueheaven
35 posters
LEVE MONA SAHLIN...
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 726
Sv: LEVE MONA SAHLIN...
När deltog Toblerone senast i den politiska debatten menar du?
- Inlägg 727
Så länge Toblerone inte gjort nåt olagligt ska hon såklart inte straffas alls.
Sverige förtjänar dock en bättre statsministerkandidat. Så det bästa vore väl om sosseriet röstar bort Toblerone. Detta kommer att ske före eller efter valet 2010. Allians för Sverige ser ut att gå mot seger 2010. Tror inte Toblerone får fortsatt förtroende efter det.
Sverige förtjänar dock en bättre statsministerkandidat. Så det bästa vore väl om sosseriet röstar bort Toblerone. Detta kommer att ske före eller efter valet 2010. Allians för Sverige ser ut att gå mot seger 2010. Tror inte Toblerone får fortsatt förtroende efter det.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 728
Mona Sahlin deltar varje dag, men det missar nog du, för du har ju kört fast totalt på Toblerone,
Men å andra sidan, alliansare som bara har Toblerone i skallen som du Mr. Råtta, lär väl inte vara några större problem när valfighten drar igång?
Så fortsätt att satsa 100% på din Toblerone Mr. Råtta!
Bättre kan det ju inte bli,
Mr. Råtta & Tobleronen, kanske skulle kunna bli en hyfsad sån där barn,
pekbok saga,
En råtta som pinnar runt jagandes efter en springande Toblerone, som
råttan aldrig hinner ikapp!
MEN LYCKA TILL MED TOBLERONEN, MR. RÅTTA!
Men å andra sidan, alliansare som bara har Toblerone i skallen som du Mr. Råtta, lär väl inte vara några större problem när valfighten drar igång?
Så fortsätt att satsa 100% på din Toblerone Mr. Råtta!
Bättre kan det ju inte bli,
Mr. Råtta & Tobleronen, kanske skulle kunna bli en hyfsad sån där barn,
pekbok saga,
En råtta som pinnar runt jagandes efter en springande Toblerone, som
råttan aldrig hinner ikapp!
MEN LYCKA TILL MED TOBLERONEN, MR. RÅTTA!
- Inlägg 729
Jaså, kan du inte redogöra för de 3 viktigaste åtgärderna Toblerone vill genomföra. Det enda jag sett hittills är enorma höjningar av bidragen till de som har det bäst. De som har det svårast får absolut ingenting. Såna som martin för t.ex ingenting med Toblerones politik.
Jag tycker svenska väljare förtjänar en bättre vänsterledare. Är Toblerone verkligen det bästa ni har att komma med?
Jag tycker svenska väljare förtjänar en bättre vänsterledare. Är Toblerone verkligen det bästa ni har att komma med?
- Inlägg 730
Ja du Mr. Råtta, tjatig är du, tjatig har du varit så länge jag känt till dig!
Och TOBLERONE tycks du vara både torsk och beroende av, så mycket som du tjatar om det?
Jag tror att Mr. Råttan älskar TOBLERONE mest av allt i hela världen, helt enkelt ett TOBLERONEFANS!
MUMSMUMS Mr. RÅTTAN, glöm inte slicka dig runt munnen mellan varven!
Och TOBLERONE tycks du vara både torsk och beroende av, så mycket som du tjatar om det?
Jag tror att Mr. Råttan älskar TOBLERONE mest av allt i hela världen, helt enkelt ett TOBLERONEFANS!
MUMSMUMS Mr. RÅTTAN, glöm inte slicka dig runt munnen mellan varven!
- Inlägg 731
martin,
Är det nån som babblar om Toblerone så är det ju du.
Är det nån som babblar om Toblerone så är det ju du.
- Inlägg 732
Grattis martin, du kunde - oväntat? - inte redogöra för en enda politisk åtgärd.
Vem är det som tjatat och gnatat i åratal om att han inte "får" någonting. Av nån anledning verkar martin inte ett dugg ledsen över att Tobleronepolitiken bara gynnar de som har.
Vem är det som tjatat och gnatat i åratal om att han inte "får" någonting. Av nån anledning verkar martin inte ett dugg ledsen över att Tobleronepolitiken bara gynnar de som har.
- Inlägg 733
Du har fått så många svar på ditt tjatande så många gånger i flera år nu,
Sen att du sitter och slickar dig runt munnen och avnjuter din egen spegelbild och struntar i vad andra säger, som inte stämmer överens med dina åsikter,
Är ju ditt problem och inte mitt,
Sen att du sitter och slickar dig runt munnen och avnjuter din egen spegelbild och struntar i vad andra säger, som inte stämmer överens med dina åsikter,
Är ju ditt problem och inte mitt,
- Inlägg 734
Vadå tjat, det är ju dagens sanning, sjuka, pensionärer och arbetslösa finns ju inte med på alliansens sverigekarta?
Ivrigt påhejat av fåntrattar som du MR. Råtta!
Ivrigt påhejat av fåntrattar som du MR. Råtta!
- Inlägg 735
Var vänlig redogör för Toblerones storsatsningar på de som har det allra sämst - socialbidragstagarna.
Jag lovar dig martin. Dessa människor skiter fullkomligt i din flummiga Sverigekarta. Vem tror du är så j-a korkad att de lyssnar på sånt trams. Kom med konkreta förlag eller låt bli. Sverigekartan kan du stoppa upp i arslet.
Jag lovar dig martin. Dessa människor skiter fullkomligt i din flummiga Sverigekarta. Vem tror du är så j-a korkad att de lyssnar på sånt trams. Kom med konkreta förlag eller låt bli. Sverigekartan kan du stoppa upp i arslet.
- Inlägg 736
Det gör dom inte alls det,
Grundbulten SOLIDARITET, RÄTTVISA och TRYGGHET ligger fast!
Nej till borgarnas nedmontering av vår välfärd och klasspolitik?
Det är vad det hela handlar om!
LEVE MONA SAHLIN & CO!
LEVE MONA SAHLIN & CO!
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
- Inlägg 737
Är man bara intresserad av bidrag så är det förtsåeligt att rösta rödgrönt.
- Inlägg 739
martin7lindgren skrev:Det gör dom inte alls det,
LEVE MONA SAHLIN & CO!
Ingengår på det där tramset längre martin.
Vad är det för rättvisa i att bara de allra rikaste bidragslyftarna ska få? Det är heller inte lite de rikaste ska få. Det handlar om flera tusentals kronor netto varje månad.
Samtidigt får socialbidragstagare och förtidspensionärer ingenting. Rättvisa kan onekligen betyda vad som helst.
- Inlägg 740
KRIS = Kriminella Sossar
- Inlägg 741
Suck..., The Dreamteam, börjar samla ihop sig ser jag, Lazy, Råttan och Mr. Rahm ute på banan och värmer upp,
Så det är väl lika bra att låta er springa er trötta, kör hårt fåntrattar!
Så det är väl lika bra att låta er springa er trötta, kör hårt fåntrattar!
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 742
Jag undrar.... Vem är de rikaste bidragstagarna?
Vilka bidragtagare klassas som rika?
För det är ett jävla tjat om rika bidragtagare utan att någon kan visa på vilka dessa är.
För det är ett jävla tjat om rika bidragtagare utan att någon kan visa på vilka dessa är.
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 743
Regndrottning skrev:Jag undrar.... Vem är de rikaste bidragstagarna?
Ungefär samma tjat som att "de rika" fått skattesänkningar. Är definitionen på rik samma som att ha ett jobb?
Eller när är man rik?
- Inlägg 744
Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Jag undrar.... Vem är de rikaste bidragstagarna?
Ungefär samma tjat som att "de rika" fått skattesänkningar. Är definitionen på rik samma som att ha ett jobb?
Eller när är man rik?
Vilket inte är något svar på min fråga. Vilka är de rika bidragstagarna?
Detta vill jag få till de som bor på Djursholm oc som både får barnbidrag samt diverse skattesubventioner. Men, jag tror inte att det är dessa människor som avses när det är tal om rika bidragstagarna. Så vilka är de? Vad är det för bidrag de har fått/får som gör dem till rika människor?
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 745
inte då
Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Jag undrar.... Vem är de rikaste bidragstagarna?
Eller när är man rik?
För mig är man rik (lönemässigt) om man tjänar 30 000 eller mer
Dvs man hamnar över brytpunkten för marginalskatt.
Sen är det ju beroende på personen om denna sen faktiskt är rik eller inte
kan ju finnas människor med halva den inkomsten som är "rikare" sas
Jag var tex rik när jag endast tjänade typ 9000 innan skatt när jag stämplade en period för 11-12 år sen
Betydligt rikare då, än jag var när jag senast heltidsjobbade och tjänade 19500 innan skatt.
Allt beror på situationerna runt omkring sas.
Tex skulle jag inte klara mig på knappa 6000 es...numera
Dvs 100% sjukersättning skulle innebära personligt konkurs för mig..........
- Inlägg 746
Ja, att få vara frisk och arbetsför och ha ett arbete att försörja sig på, är både rikedom och lycka?
Inte som det låter på många ett rent straff,
Inte som det låter på många ett rent straff,
- Inlägg 747
Ja, man är inte rik även med en massa pengar på banken om man lever snålt och missundsamt mot sig själv och andra.
Inte heller är man rik enbart för man får allt att gå runt.
Enligt mig är man 'rik' först när man har lärt sig förnöjsamhet. Att man kan faktisk bli nöjd med det man äger och har samt den tiden man har.
Varför skall man alltid känna sig pressad till att hela tiden 'jaga' nyare, häftigare, modernare, etc? Varför är det inte tillåtet att vara nöjd?
Enligt mig är man 'rik' först när man har lärt sig förnöjsamhet. Att man kan faktisk bli nöjd med det man äger och har samt den tiden man har.
Varför skall man alltid känna sig pressad till att hela tiden 'jaga' nyare, häftigare, modernare, etc? Varför är det inte tillåtet att vara nöjd?
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 748
Då har jag i princip alltid varit rik
Regndrottning skrev:Ja, man är inte rik även med en massa pengar på banken om man lever snålt och missundsamt mot sig själv och andra.
Fast visst önskar man sig lite mera ekonomiskt lugn, än man har.......
Men det kommer väl förhoppningsvis
- Inlägg 749
theward skrev:Regndrottning skrev:Ja, man är inte rik även med en massa pengar på banken om man lever snålt och missundsamt mot sig själv och andra.
Fast visst önskar man sig lite mera ekonomiskt lugn, än man har.......
Men det kommer väl förhoppningsvis
Ja, ekonomiskt 'lugn' är en förutsättning till förnöjsamhet. Att vara orolig för vad man har råd att betala denna månad skapar inte förnöjsamhet. En balans behövs.
- Inlägg 750
theward skrev:Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Jag undrar.... Vem är de rikaste bidragstagarna?
Eller när är man rik?
För mig är man rik (lönemässigt) om man tjänar 30 000 eller mer
Dvs man hamnar över brytpunkten för marginalskatt.
Sen är det ju beroende på personen om denna sen faktiskt är rik eller inte
kan ju finnas människor med halva den inkomsten som är "rikare" sas
Jag var tex rik när jag endast tjänade typ 9000 innan skatt när jag stämplade en period för 11-12 år sen
Betydligt rikare då, än jag var när jag senast heltidsjobbade och tjänade 19500 innan skatt.
Allt beror på situationerna runt omkring sas.
Tex skulle jag inte klara mig på knappa 6000 es...numera
Dvs 100% sjukersättning skulle innebära personligt konkurs för mig..........
Yay , I såna fall är jag rik som har en månadslön på ca 36000, och en hyra på 3000
Jag sparar till en eller flera långresor, så jag sparar ca 15000 varje månad för tillfället.