]color=orange]Sen en sak tlll: Ska den svenska skolan acceptera att muslimska kvinnor inte ska få lära sig att simma??? Ja en del flickor får ju inte vara med och bada med övriga barn i sin klass och det är barn det handlar om. Vill dessa tjejer inte lära sig att simma eller är det deras pappa som bestämmer det??? Här krockar våra kulturer... o som sagt vi lever i Sverige så här får kvinnorna bestämma själva om ig själva och om sin kultur. Inget annat ska få gälla!!! Det är ju bl a detta som skapar mer rasism hos svenskarna eftersom den muslimska kulturen ibland styr för mycket över dessa oskyldiga tjejer som ofta vill leva på ett vanligt sätt i Sverige.
+10
x-medborgare
Vercingetorix
RedCloud
MartinLindgren
cleopatra
Regndrottning
Sniperace
KickTheRasist
Corven
Blåfront
14 posters
Nya lagen ska tvinga kvinnorna att ha sex
cleopatra- Antal inlägg : 511
ANNA2LINK skrev:]color=orange]Sen en sak tlll: Ska den svenska skolan acceptera att muslimska kvinnor inte ska få lära sig att simma??? Ja en del flickor får ju inte vara med och bada med övriga barn i sin klass och det är barn det handlar om. Vill dessa tjejer inte lära sig att simma eller är det deras pappa som bestämmer det??? Här krockar våra kulturer... o som sagt vi lever i Sverige så här får kvinnorna bestämma själva om ig själva och om sin kultur. Inget annat ska få gälla!!! Det är ju bl a detta som skapar mer rasism hos svenskarna eftersom den muslimska kulturen ibland styr för mycket över dessa oskyldiga tjejer som ofta vill leva på ett vanligt sätt i Sverige.
Den där diskussionen har jag redan tagit Anna *ler trött* Då fick jag höra att jag försvarade flickor och kvinnor som inte ville bli försvarade, det var ju DE som ville simma på andra tider, inte männen Jag fick också höra att jag gjorde alla muslimska kvinnor till offer där inga offer fanns (FAST jag skrev att det inte gällde alla utan bara en del) och som avslutning: Jag var främlingsfientlig... SUPRISE!! NOT!!
Så länge PK:isterna har denna inställning kan vi aldrig hjälpa dessa kvinnor och det är ett stort svek mot både dem och den fria viljan. Men det är tydligen viktigare att stryka fundamentalisterna medhårs och det visar ju bara ännu mer tydligt vilka som prioriteras i samhället. Eller är det bara vanlig konflikträdsla??
Blåfront skrev:
Varför är feministerna tysta när det gäller islam?
Jag är inte det minsta tyst och det kommer jag aldrig att vara!! Nu vet jag iofs inte om jag vill bli kallad feminist, det har ju nästan blivit ett skällsord, men jag kommer alltid att försvara alla kvinnors rätt att bestämma över sitt liv.
Jag vet inte....de som kallar mig främlingsfientlig kanske har rätt. Jag känner mig MYCKET fientlig gentemot de män som har taskig kvinnosym och förtrycker sina kvinnor. Och jag känner dem ju inte alla personligen så de är ju främlingar...
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
- Inlägg 53
Rasist
Ingen av oss är rasister Cleopatra och det vet nog dom flesta här på forum. Många av dessa kvinnor får inte bada för sina män vilket är hel idiotiskt. är det rasistiskt att tycka det??? Nej verkligen inte.
Här borde sverige sätta emot lite hårdare och dessa flickor borde kunna bada med "svenska" barn för hur ska dom kunna integreras i det svenska samhället om dom stoppas från att bli just integrerade ifrån deras egna kultur. Nej kulturen ska inte få styra här utan dom ,mänskliga rättigheterna!!!
Här borde sverige sätta emot lite hårdare och dessa flickor borde kunna bada med "svenska" barn för hur ska dom kunna integreras i det svenska samhället om dom stoppas från att bli just integrerade ifrån deras egna kultur. Nej kulturen ska inte få styra här utan dom ,mänskliga rättigheterna!!!