Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+7
Thors
Secrist
F.I.S.T
Sniperace
Dao
formsvackan
RedCloud
11 posters

USA: falling down

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

USA: falling down - Sida 3 Empty Sv: USA: falling down

Inlägg  Sniperace 2010-03-21, 20:02

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men de höga skatterna beror nog mest på en ineffektiv förvaltning, stor och tungrodd byråkrati......
    Nu var det väl inte detta vi diskuterade.

du sa att vi fick betala lånen via vår skatt... de lån jag tvingas på, eller hur var det?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-03-21, 20:15

Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Men de höga skatterna beror nog mest på en ineffektiv förvaltning, stor och tungrodd byråkrati......

du sa att vi fick betala lånen via vår skatt... de lån jag tvingas på, eller hur var det?
    Betalning av statsskulden påverkar med största sannolikhet skattesatsen. Att då blanda in byråkratin är att glida undan för glidandets egen skull.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-21, 20:56

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:
    formsvackan skrev:

Betalning av statsskulden påverkar med största sannolikhet skattesatsen. Att då blanda in byråkratin är att glida undan för glidandets egen skull.

Men jag trorm faktiskt att vå enorma byråkrati äter upp mycket mer av dessa pengar än vad statsskulden påverkar detta...

med samma statsskuld och en 100% effektiv hantering av skattepengarna skulle hälsa vård och skola kunnat bli världens bästa, plus att statsskulden skulle kunna återbetals snabbt, och dessutom beror ju statsskulderna på att skattepengarna INTE använts effektivt utan gött annat än vad det skulle
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-21, 21:04

Sniperace skrev:Men jag trorm faktiskt att vå enorma byråkrati äter upp mycket mer av dessa pengar än vad statsskulden påverkar detta...

med samma statsskuld och en 100% effektiv hantering av skattepengarna skulle hälsa vård och skola kunnat bli världens bästa, plus att statsskulden skulle kunna återbetals snabbt, och dessutom beror ju statsskulderna på att skattepengarna INTE använts effektivt utan gött annat än vad det skulle
    Diskussionen handlade om huruvida vi "tvingas" låna pengar eller inte.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-21, 21:08

Sniperace skrev:Men jag tror faktiskt att vå enorma byråkrati äter upp mycket mer av dessa pengar än vad statsskulden påverkar detta...

hmmm -... med denna åsikt om byråkrati, måste du vara energisk motståndare till EU Cool
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-03-21, 21:10

Även om det inte är topic:

Men jag tror faktiskt att vår enorma byråkrati äter upp mycket mer av dessa pengar än vad statsskulden påverkar detta...

USA med så mycket lägre skatter har samma kostnader för sin byråkrati...så det är ju knappast ett argument.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-21, 21:19

RedCloud skrev:Även om det inte är topic:

Men jag tror faktiskt att vår enorma byråkrati äter upp mycket mer av dessa pengar än vad statsskulden påverkar detta...

USA med så mycket lägre skatter har samma kostnader för sin byråkrati...så det är ju knappast ett argument.

och med ordning på detta även där, skulle det bli MYCKET pengar över till välbehövliga saker, eller hur? Det lär ju inte vara något undantag....
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-21, 21:20

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:Men jag tror faktiskt att vå enorma byråkrati äter upp mycket mer av dessa pengar än vad statsskulden påverkar detta...

hmmm -... med denna åsikt om byråkrati, måste du vara energisk motståndare till EU Cool
    JA, jag röstade NEJ till EU
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-21, 21:22

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:

cheers
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 21:24

F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:

cheers

Jag med.. nopp nopp.. Very Happy Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2010-03-21, 21:24

Jag med...
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-21, 21:29

Sniperace skrev:jag trodde inte vi talade om miljö osv, utan om att LÅNA pengar till konsumtion eller ägodelar...
    För att undvika missförstånd bör jag nog påpeka att jag "talar om" att låna pengar för valutaexpansionens egen skull. Vi behöver denna valutaexpansion för att systemet ska fungera. Eftersom det enda "godkända" sättet att skapa pengar är att någon lånar dem, är vi som jag ser det tvingade att låna för att system och samhälle ska överleva.

Självklart är det upp till var och en om denne vill delta personligen, men den lånekarusell som försiggår över våra huvuden får vi alla vara med och betala oavsett. Ett exempel är konsekvenserna av den globala finanskrisen som just nu drabbar många oskyldiga väldigt hårt.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-21, 21:30

hur kunde det gå så illa då att vi gick med i EU, när den intellektuella eliten röstade nej ... måste varit valfusk cheers
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-21, 21:38

F.I.S.T skrev:hur kunde det gå så illa då att vi gick med i EU, när den intellektuella eliten röstade nej ... måste varit valfusk cheers
    Jag röstade JA Embarassed
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-21, 21:41

formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:hur kunde det gå så illa då att vi gick med i EU, när den intellektuella eliten röstade nej ... måste varit valfusk cheers

Ja ha ... då fick vi förklaringen ... allt föll på din röst svackan Cool ... hade du en svacka just då ?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-21, 21:47

F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:

Ja ha ... då fick vi förklaringen ... allt föll på din röst svackan Cool ... hade du en svacka just då ?
    Nej, jag bara redde ut begreppen med en av mina släktingar, en av de dåvarande riktiga höjdarna inom det svenska näringslivet. Han var själv motståndare till det mesta i "EU- projektet", men hade fått för j*vligt nog av bl.a. amatörererna i statsrådsberedningen. Chansen att lära svenska politiker att de inte på egen hand regerade hela världen fällde avgörandet Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-21, 21:49

formsvackan skrev:
    F.I.S.T skrev:
    formsvackan skrev:

Nej, jag bara redde ut begreppen med en av mina släktingar, en av de dåvarande riktiga höjdarna inom det svenska näringslivet. Han var själv motståndare till det mesta i "EU- projektet", men hade fått för j*vligt nog av bl.a. amatörererna i statsrådsberedningen. Chansen att lära svenska politiker att de inte på egen hand regerade hela världen fällde avgörandet Very Happy

Nä .. men det vore bra om de kunde påverka det som sker i Sverige jallafall
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-21, 21:52

F.I.S.T skrev:Nä .. men det vore bra om de kunde påverka det som sker i Sverige jallafall
    Det vore mycket bättre om du och jag kunde göra det Very Happy
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-03-21, 22:54

Vi putsar å vi fejar. trala la..
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2010-03-22, 09:23

F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-22, 13:30

Städhjälpen F.I.S.T tar på sig förklät Cool
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2010-03-22, 16:42

städa städa städa, putsa, skura ... och skiten försvinner tillslut
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2010-03-22, 17:26

Upp!

Blåfjant är på krigsstigen igen....
    Very Happy
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

USA: falling down - Sida 3 Empty Bäst

Inlägg  Secrist 2010-03-22, 23:55

Med propaganda, bland annat reklam, luras människan att känna sig mindre värd utan att konsumera

Då skulle du trivas på Kuba. Ingen har pengar, vilket inte spelar så stor roll för det finns ändå inget att handla (om man inte räknar den svarta marknaden). Wink
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2010-03-23, 05:03

Secrist skrev:Med propaganda, bland annat reklam, luras människan att känna sig mindre värd utan att konsumera

Då skulle du trivas på Kuba. Ingen har pengar, vilket inte spelar så stor roll för det finns ändå inget att handla (om man inte räknar den svarta marknaden). Wink

Det finns gott om saker och mat att handla på Kuba. Det är lyxkonsumtionen som det råder brist på!

Jag skulle nog trivas på Kuba också, liksom i USA och på många andra ställen!

Men reklamen försvinner ju inte bara för att man flyttar på sig...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 08:04