Secrist skrev:Faktum kvarståår att sjuka skall ut på en rövarkapaitalistisk marknad och sälja sin restarbetsförmåga.
Förutom den groteskt förvridna bilden av reformen så betackar jag mig för den typen av personangrepp. Vill du ha en seriös debatt så får du hålla dig inom vissa ramar.
Reformens utförande är haltande, felaktig, cynisk , korkad...
ja kalla den det du vill, men faktum kvarstår att den är helt åt helvete för de sjuka
Detta kan du inte trolla bort med fraser som : "det är allianshatpropaganda" osv osv
För helt ärligt har jag inte hatat Alliansen på förhand sas...
Men när man sett efffekterna som deras politik(som till största delen är Moderaternas fel o i synnerlighet Sthlmsmoderaternas fel). Så kan man inte annat än ogilla det man ser...
oavsett vad du säger är det nog den värsta högervinden vi haft i en Svensk regeringen och allt tal om utanförskap och att man vill minska det samma, ser jag som rent löjeväckande
Då deras politik precis gör tvärtom...
Sen att de försatt oppositionen i en riktig rävsax, då de inte törs peta för mkt eller alls i jobbskatteavdraget. För att då blir alltför många människor putt och röstar på Alliansen igen.
Men det fina i kråksången är ju att en stor del av dessa "rörliga" väljare ogillar nedmonteringen av välfärden, fast de vill inte vara med att betala för att den ska bli bättre igen heller
Så vad kan då en framtida regering göra?
Det är en mkt svår sits och desto längre skillnaderna mellan de i utanförskap o resten blir större, så är jag rädd att egoismsen ökar i sån takt oss de som får det bättre att de aldrig tänker dela med sig av " sina surt förvärvade pengar"
Mao har Alliansen ställt till det för lång framtid framöver, vilket givetvis var själva poängen med alla snabba reformer
Vill man ha et bra skyddsnät måste man betala för det, svårare än så är det inte.
Man kan inte både äta kakan och ha den kvar