Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
MartinLindgren
berralarzon
Redvictory
x-medborgare
Sniperace
Thors
10 posters

10.000 utförsäkrades mot sin vilja

Thors

Antal inlägg : 2065

10.000 utförsäkrades mot sin vilja - Sida 2 Empty Sv: 10.000 utförsäkrades mot sin vilja

Inlägg  Thors 2010-03-19, 20:19

redalert skrev:
    MartinLindgren skrev:Corvens opolitiske Sniper slår ett slag i demokratins namn igen!
    Ja jisses Sniper tittar ut ur garderoben?

Bruningarna Sniper & LillThor hand i hand ut över ängarna!

Trots det ligger han skyhögt över dig i varenda debatt! Laughing

afro afro afro
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

10.000 utförsäkrades mot sin vilja - Sida 2 Empty Sv: 10.000 utförsäkrades mot sin vilja

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-19, 21:15

Okey Kronblom, jag hör ditt budskap direkt från sofflocket, har mamma torkat dig torr i baken idag igen!

Det vet du,för att sopa banan med mig, krävs minst en hästsko i handsken annars är man körd!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2010-03-19, 23:13

MartinLindgren skrev:Corvens opolitiske Sniper slår ett slag i demokratins namn igen!

Och som vanligt far den F.D amfetaminmissbrukaren, pundaren och rövaren ut i floskler och okvädningar, har du kommit ut ur garderoben än, eller har den förtvinat och ruttnat bort Martin?
    Är det ingen som vill hålla din hand stackare?
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-03-20, 01:23

Thors skrev:http://svt.se/2.58360/1.585257

Cirka 10.000 blev i fjol utförsäkrade ur försäkringssystemet mot sin vilja. Det visar Försäkringskassans egna beräkningar som Aktuellt tagit del av. Föräldralediga och sjuka tvingas nu leva på max 3.000 tusen kronor i månaden. Ofta för att myndigheterna vägrar att samarbeta. Nu vill arbetslivsminister Hans Karlsson ändra lagen.

Publicerad 4 maj 2006 - 20:34
    Uppdaterad 19 juni 2006 - 14:32

Notera datumet

Vilka hade makten då?

Du kör på en 90 väg. Bilen framför kör i 100km/h.

Får även du då köra i 100km/h och därmed köra för fort och begå ett trafikbrott för att bilen framför gör detta?

Detta är exakt samma sak. För att bilen framför gör ett fel får ju inte du för den sakens skull begå samma fel...

Fast fallet alliansen är det snarare sossarna körde i 100, alliansen gasar upp till 130 och polisen stoppar allians bilen. Då ropar de till konstapeln, men han framför började ju med fortkörningen, jag bara förvärrade den något! Att köra i 130 har jag ju rätt till, bilen framför körde ju med för fort!

Tror du polisen skulle släppa dig för detta och anser du begick ett mycket smärre fel pga. att bilen framför gjorde ett liknande?
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-03-20, 01:37

Thors skrev:
    Redvictory skrev:
    Sniperace skrev:
    berralarzon skrev:
    Sniperace skrev:skulle du inte kunna tona ner ditt språk lite, jag ser det som väldigt destruktivt!!

Be om inte det omöjliga, kisevalpen blåfront fick ju äntligen lite uppmärksamhet efter sin ökenvandring, som han snart får återta igen!
    //berra

varför skulle man INTE, alla har väl rätten att kunna bättra sig och inte dömas för livet?

med annan behandling KANSKE man kan förbättra, kom ihåg vänsterns ord att brottslingar är inte detta för att de vill det, utan det är tråkiga omständigheter som gör så de blir det osv....
    varför skulle man INTE, alla har väl rätten att kunna bättra sig och inte dömas för livet?
    Rätten ja! men inte förmågan!

OCH VAD FAN VET DU VAD 12.000 GÖR?

MEDIA SKRIVER JU INGET!!

DOM FÅR HJÄLP

RÖDJÄVLAR UTFÖRSÄKRADE 20.000 SOM FICK INGET!!

ERKÄNN FÖR FAN NÅN JÄVLA GÅNG!!

Media kan ju börja med att ta upp att många av dom som blir "hjälpta" i dag är för sjuka för att komma igång med jobb nu. Sen kan dom också ta upp att många fd sjukskrivna får sin ekonomi ytterligare sänkt, plus att människor blir av med a-kasse dagar när dom är igång med en åtgärd... Många fd sjukskrivna lever i en mycket osäker framtid... Tyvärr klarar inte alliansen av att sköta detta på ett bra sätt. Det blir ett totalt kaos för många som inte påskyndar folk att bli friska direkt...
    captaincodd
    captaincodd

Antal inlägg : 904

10.000 utförsäkrades mot sin vilja - Sida 2 Empty Bra förklaring Marx

Inlägg  captaincodd 2010-03-20, 11:01

det borde tom brackorna fatta,men faktum är att det inte var ett direktiv från regeringen som gjorde tusentals utförsäkrade det var AF som gjorde fel och dom tog på sig det.Snacka om att försöka släta ut vad Husmark-Persson gjort,,,,Det är riktig utförsäkring och inga misstag denna regering ägnar sig åt.Allt för att folk ska ta låglönejobb i slutänden,fast dom inte borde vara ute på arbetsmarknaden öht enligt arbetsförmedlingen.Reinfeldt anser ju dessutom att svenska arbetare generellt har för hög lön,,,
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2010-03-20, 21:16

captaincodd skrev:Bra förklaring Marx
    det borde tom brackorna fatta,men faktum är att det inte var ett direktiv från regeringen som gjorde tusentals utförsäkrade det var AF som gjorde fel och dom tog på sig det.Snacka om att försöka släta ut vad Husmark-Persson gjort,,,,Det är riktig utförsäkring och inga misstag denna regering ägnar sig åt.Allt för att folk ska ta låglönejobb i slutänden,fast dom inte borde vara ute på arbetsmarknaden öht enligt arbetsförmedlingen.Reinfeldt anser ju dessutom att svenska arbetare generellt har för hög lön,,,

Tack... Enligt mig är den ytterst logisk och väl formulerad, men tyvärr så är jag inte säker på om Thor och resten av borgarna på detta forum ens förstår den, logik är ju sällan deras starka sida. Very Happy
    Thors

Inlägg  Thors 2010-03-21, 07:36

Pga mitt borgarhat

Jag VÄGRAR erkänna rödjävlarna stal 679 miljarder från pensionärerna och kastade dom i sjön

Jag VÄGRAR erkänna rödjävlar förtidspensionerade 500.000 för att mörka arbetslöshetten

Jag VÄGRAR erkänna rödjävlarna startade hetsjakten

Jag VÄGRAR erkänna rödjävlar tvingade cancersjuka jobba

Jag VÄGRAR erkänna rödjävlar utförsäkrade 20.000

PGA MITT BORGARHAT! PGA MITT BORGARHAT! PGA MITT BORGARHAT! PGA MITT BORGARHAT! PGA MITT BORGARHAT! PGA MITT BORGARHAT! PGA MITT BORGARHAT! PGA MITT BORGARHAT!
    Thors

Inlägg  Thors 2010-03-21, 07:37

marxisten skrev:
    Thors skrev:http://svt.se/2.58360/1.585257

Cirka 10.000 blev i fjol utförsäkrade ur försäkringssystemet mot sin vilja. Det visar Försäkringskassans egna beräkningar som Aktuellt tagit del av. Föräldralediga och sjuka tvingas nu leva på max 3.000 tusen kronor i månaden. Ofta för att myndigheterna vägrar att samarbeta. Nu vill arbetslivsminister Hans Karlsson ändra lagen.

Publicerad 4 maj 2006 - 20:34
    Uppdaterad 19 juni 2006 - 14:32

Notera datumet

Vilka hade makten då?

Du kör på en 90 väg. Bilen framför kör i 100km/h.

Får även du då köra i 100km/h och därmed köra för fort och begå ett trafikbrott för att bilen framför gör detta?

Detta är exakt samma sak. För att bilen framför gör ett fel får ju inte du för den sakens skull begå samma fel...

Fast fallet alliansen är det snarare sossarna körde i 100, alliansen gasar upp till 130 och polisen stoppar allians bilen. Då ropar de till konstapeln, men han framför började ju med fortkörningen, jag bara förvärrade den något! Att köra i 130 har jag ju rätt till, bilen framför körde ju med för fort!

Tror du polisen skulle släppa dig för detta och anser du begick ett mycket smärre fel pga. att bilen framför gjorde ett liknande?

JAG VÄGRAR PGA MITT BORGARHAT ERKÄNNA!!!
    Thors

Inlägg  Thors 2010-03-21, 07:37

JAG VÄGRAR PGA MITT BORGARHAT ERKÄNNA!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-13, 15:38