KTR, om judar hade haft en stark historisk koppling till
Sverige är jag ganska säker på att det hade varit
förstahandsvalet.
lazy skrev:Här hos oss i Sverige kanske vad tycks om det??.
KTR, om judar hade haft en stark historisk koppling till
Sverige är jag ganska säker på att det hade varit
förstahandsvalet.
lazy skrev:Alltså om du är Jude då förstår jag att du reagerar så som du gör..
men vill bara påpeka att detta är ingen här som hatar Judar , i alla
fall inte jag .
Varför håller du då med Hamas o Hizbollah KTR för de hatar ju helt klart
alla judar.
lazy skrev:Jag håller på dem för att dem vill ha sitt land tillbaka ,
vad sägs om det ??
Vilket land KTR, det som aldrig har funnits?
lazy skrev:Jag håller på dem för att dem vill ha sitt land tillbaka ,
vad sägs om det ??
blueheaven skrev:lazy skrev:Jag håller på dem för att dem vill ha sitt land tillbaka ,
vad sägs om det ??
Nu blev nog rasisten svarslös!
KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:lazy skrev:Jag håller på dem för att dem vill ha sitt land tillbaka ,
vad sägs om det ??
Taliban jag har en stort lollipop till dig
så klart om du är snyggt tjej annars kan
du gömma dig någonstans
LOL
lazy skrev:När KTR börjar svamla om stora kukar så vet man att han är ute
i träsket!
Hamas är en islamisk fundamentalistisk organisation oppositionerad till PLO. Hamas mål är att utplåna Israel och återupprätta det historiska Palestina, och förstås att befria dagens Palestina från israelisk ockupation.
Undrar hur KTR ska bemöta ovanstående inlägg? Lämnar gärna länk om ngn
begär det.
blueheaven skrev:KickTheRasist skrev:blueheaven skrev:lazy skrev:Jag håller på dem för att dem vill ha sitt land tillbaka ,
vad sägs om det ??
Taliban jag har en stort lollipop till dig
så klart om du är snyggt tjej annars kan
du gömma dig någonstans
LOL
Ja du är väl en enda stor lollipop hela du!
lazy skrev:Allvar KTR, den första erkända staten i det området ÄR faktiskt
Israel oavsett vad du el. ngn annan tycker om det.
FN beslöt 1947 att dela det brittiska mandatet Palestina i en judisk och en arabisk del. Då Israel utropades 1948 angreps den judiska staten av omgivande arabstater. Ännu i dag har bara Egypten och Jordanien slutit fred med Israel.
lazy skrev:Allvar KTR, den första erkända staten i det området ÄR faktiskt
Israel oavsett vad du el. ngn annan tycker om det.
FN beslöt 1947 att dela det brittiska mandatet Palestina i en judisk och en arabisk del. Då Israel utropades 1948 angreps den judiska staten av omgivande arabstater. Ännu i dag har bara Egypten och Jordanien slutit fred med Israel.
lazy skrev:Skall vi verkligen köra med sanningen vad tror du ??
Vad tycker du själv KTR?
lazy skrev:Lite angående historia f.ö något som alla erkänner även muslimer.
Abraham är en gemensam förebild för kristna, muslimer och judar. Han är den första av de tre patriarkerna i Gamla testamentet. Det är från honom man har fått det gemensamma ordet för kristendom, muslimer och judar (Abrahamistiska religioner eller Abramistiska religioner).
Abraham anses har levt någon gång mellan 1900 och 1500 f.Kr. Gud ville att Abraham och Sara skulle föda ett barn som skulle ärva landet. Sara började bli gammal utan att ha fött några barn, så en dag sa hon till Abraham att gå till tjänarinnan Hagar och skaffa ett barn som skulle ärva landet. En dag födde Hagar en son vid namn Ismael.
Men Gud ville att Sara och Abraham skulle få barnet ihop och det skulle heta Isak. Sara som hade hunnit bli 90 år fick en son vid namn Isak och då ville hon inte längre veta av Hagar och Ismael.
Ismael blir då stamfader till Ismaeliterna dvs. Araberna (muslimerna) och Isaks son vid namn Jakob som bytte namn till Israel blir stamfader till Israeliterna dvs. Judarna.
KickTheRasist skrev:lazy skrev:Lite angående historia f.ö något som alla erkänner även muslimer.
Abraham är en gemensam förebild för kristna, muslimer och judar. Han är den första av de tre patriarkerna i Gamla testamentet. Det är från honom man har fått det gemensamma ordet för kristendom, muslimer och judar (Abrahamistiska religioner eller Abramistiska religioner).
Abraham anses har levt någon gång mellan 1900 och 1500 f.Kr. Gud ville att Abraham och Sara skulle föda ett barn som skulle ärva landet. Sara började bli gammal utan att ha fött några barn, så en dag sa hon till Abraham att gå till tjänarinnan Hagar och skaffa ett barn som skulle ärva landet. En dag födde Hagar en son vid namn Ismael.
Men Gud ville att Sara och Abraham skulle få barnet ihop och det skulle heta Isak. Sara som hade hunnit bli 90 år fick en son vid namn Isak och då ville hon inte längre veta av Hagar och Ismael.
Ismael blir då stamfader till Ismaeliterna dvs. Araberna (muslimerna) och Isaks son vid namn Jakob som bytte namn till Israel blir stamfader till Israeliterna dvs. Judarna.
*asgarv*
Japp med religion kan vi väll lösa allt , ett likadant historia har vi här :
Jag och min Bosniska polaren började snacka om vem har större köns organen
och på grund av många ÖL började vi faktisk gå lite på den religiösa tramset ...
Tja.. polaren säger att enligt Koranen alla muslimer har stora kukar där skriver ju så , vart jag faktisk kontrade att det fan stämmer inte eftersom i Biblen stor det att Muslimer ljuger och att vi Kristna har större kukar en Afrikaner till exempel ...
Så vem har större kuken Lazy??
*asgarv*
lazy skrev:Så vem har större kuken Lazy??
Inte jag KTR eftersom jag inte har ngn men min
särbo skulle du kanske konsultera ifall du har
mindervärdeskomplex.
Susz X skrev:KickTheRasist skrev:lazy skrev:Lite angående historia f.ö något som alla erkänner även muslimer.
*asgarv*
Japp med religion kan vi väll lösa allt , ett likadant historia har vi här :
Jag och min Bosniska polaren började snacka om vem har större köns organen
och på grund av många ÖL började vi faktisk gå lite på den religiösa tramset ...
Tja.. polaren säger att enligt Koranen alla muslimer har stora kukar där skriver ju så , vart jag faktisk kontrade att det fan stämmer inte eftersom i Biblen stor det att Muslimer ljuger och att vi Kristna har större kukar en Afrikaner till exempel ...
Så vem har större kuken Lazy??
*asgarv*
Det går helt enkelt inte att diskutera med överreligiösa extremister KTR
- lika bra att inse det..
Det har aldrig funnits något STAT som hetat Palestina och det område som kallades för Palestina innan Israel bildades omfattade HELA Jordanien, delar av Syrien, Libanon och Irak.KickTheRasist skrev:lösningen på detta är att man skall lämna ifrån sig den Ockuperade landet till ursprungsbefolkningen och att det skall skapas den gamla Palestina som staten , där bodde även Judar, Kristna och resten .
//KTR