Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian
Join the forum, it's quick and easy
Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Snart är det dags för detta manifestation igen. Vill minnas att det fanns en del radikala människor högerut som öppet protesterade mot detta evenemang.
Förra gången stoppade miljöborgarådet Ulla Hamilton Sthlms medverkan men läste nyligen att hon ändrat sig nu, och nästa gång släcker också vi ner en timme!
Lördagen den 27 mars 2010 klockan 20.30 genomförs världens största klimatmanifestation. Genom en enkel handling – att släcka ljuset under en timme – visar du ditt stöd för klimatet och uppmanar samtidigt världens makthavare att agera i klimatfrågan. Delta i Earth Hour – var en del av lösningen.
Men det jag undrar över är hur de resonerade som var emot denna manifestation?
Kommer ihåg att jag förra gången läste om en mamma som "förklarade för sin dotter" att man genom att delta i denna manifestation på något sätt lät sig styras av andra, eller hur det var...
Skulle vara intressant att få reda på mer hur dessa tänker...
Jag är FÖR earth hour, trots att jag vet att handlingen närmast är symbolisk. Detta för att ständigt uppmärksamma varje år vad som sker, och att vi kan göra en skillnad!
Och jag tänker inte ett ögonblick dra ner på min kamp mot den stora faran här, konsumismen, bara för att jag deltar i earth hour...