Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+10
Leena-66
cleopatra
formsvackan
smilet
lazy
Susz X
Corven
fredrik rahm70
Regndrottning
palmevara
14 posters

    Rekomendera bra böcker

    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Rekomendera bra böcker Empty Rekomendera bra böcker

    Inlägg  palmevara 2009-02-20, 00:56

    Hej tänkte här ge er lite boktipps. Tar lite i taget, jag kommer återkomma med mera vid senare tillfällen.
    Millennium trilogin av Stieg Larsson behöver jag inte nämna va? Om ni inte läst dem, så gör det. Gör det gärna innan ni ser filmerna.
    _________________________________________________

    Men dagens tipps måste bli Fienden Inom oss skriven av Jan Guillou. I denna bok möter vi några av rollfigurerna från Jans bok Tjuvarnas marknad. Med all främlingsfientlighet som nu rasar över vårt land samt statens försök att begränsa vårt kommunikations redskap Internet, så passar denna boken väldigt bra i tid och rum. För dom som inte läst Tjuvarnas marknad så rekommenderar jag även denna boken av Jan.

    Rekomendera bra böcker Fiendeninnomossfb6
    Rekomendera bra böcker W400

    Kort om handlingen.
    Klockan tre på morgonen gör säkerhetspolisen och terroristpolisen tillslag mot ett antal familjer i en Stockholmsförort. Ett femtiotal personer grips och transporteras bort. De gripna får ingen vetskap om vad de är misstänkta för. Men nästa dag exploderar nyheten att "al-Qaida i Sverige" har oskadliggjorts och att landet räddats från den största katastrofen någonsin. Nio personer häktas som terrorister och därefter utbryter den stora tystnaden. Ingen vet vad som sker i polisutredningen. Polisintendent Eva Johnsén-Tanguy, som är förhörsexpert på Ekobrottsmyndigheten, får till sin förvåning ett helt nytt jobb, att leda förhören med de misstänkta terroristerna. Därmed förändras hennes liv, bland annat innebär det att vänskapen med journalisten Erik Ponti utsätts för svåra slitningar. I kriget mot terrorismen hamnar Eva Johnsén-Tanguy och Erik Ponti på helt olika sidor.
    Jan Guillou gör i romanen Fienden inom oss upp med de lagar som sägs vara avsedda att skydda demokratin men som skadar den betydligt mer än terrorismen gör.
    ___________________________________

    Jag vill gärna höra ert betyg av boken efteråt.
    Samt vill gärna ha nya tipps på bra böcker.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-20, 01:35

    Kul med en tråd om böcker! Jag älskar att läsa. Fast mest sci-fi och fantasy... och då på engelska.

    Men vill någon ha rekommendationer där så står jag gärna till tjänst!
    Laughing
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-02-20, 01:43

    allt av anne rice.. b[de p[ svenska och engelska!!

    http://www.audiobookmp3.net/images/anne_rice_books.jpg

    ampyrkrönikan [redigera]




    New Tales of the Vampires


    (Detta är andra berättelser om vampyrer, fristående från Vampyrkrönikan, men utspelar sig i samma fiktiva värld.)

    • Pandora (1998)
    • Vittorio the Vampire (1999)
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Corven 2009-02-20, 08:10

    Jag kan varmt rekommendera en bok av Justin Scott. Den har några år på nacken, kom ut 1978, men den är så bra.

    Rekomendera bra böcker N62504

    Den handlar om en man som mister sin hustru när deras segelbåt mejas ner av världens största oljetanker, och hans vendetta mot rederiet och båten The Leviathan.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-20, 12:24

    Hur sätter man in bilder?

    Jag har bokförslag att komma med men jag vill gärna visa upp dem..

    Snälla, någon... Hjälp!
    Corven
    Corven


    Antal inlägg : 1827
    Join date : 09-02-16
    Ort : Uppsala

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Corven 2009-02-20, 12:51

    Det enklaste är om man kan länka till en bild som redan finns på nätet. Det har jag gjort i min bokrekommendation.

    Man högerklickar på bilden man vill ha och väljer att kopiera länkadress (Firefox) I Internet explorer är det lite krångligare. Där får man hägerklicka på bilden, och välja egenskaper, sen kopierar man adressen som står där.

    Sen klickar man bara på knappen Image, den 16 knappen från vänster och klistrar in adressen i rutan som kommer upp, och vips har man sin bild.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Regndrottning 2009-02-20, 13:08

    [color=white]Jag försöker...

    Voyage from Yesteryear är en intressant bok för nästan alla på forumet. Det handlar om människor från jorden som flyr till en annan planet som är redan befolkad av människor som är alla födda där då de skickades dit med robotar som DNA.

    Där utvecklade de ett samhälle som inte är baserad på hierarki, pengar och maktspel....Vilket är något som jordmänniskorna har svårt att acceptera. Samhället är uppbyggd på respekt. Det spelar ingen roll om en person är målare eller kärnfysiker alla är lika mycket värda. Det gäller bara att man gör sitt jobb bra. Det som värderas är kunskap och skicklighet. Med det kommer respekt.

    Brott finns inte då allt är gratis och det som är av värde är kunskap. Och hur stjäl man kunskap?

    Det blir kontroverser, hot om krig, list, försök till maktspel innan allt löser sig.

    Lite roligt när maktmännen från jorden försöker med sina maktspel och alla ignorerar dem. Funkar inte då.... de blir frusterade och agerar så att folk skall lägga märke till dem.

    Vill man läsa på engelska så är denna bok att varmt rekommendera. Jag tror många här skulle finna den av intresse.


    Rekomendera bra böcker Voyage-Yesteryear-Sweetx
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Susz X 2009-02-23, 00:34

    by palmevara on tor feb 19, 2009 10:56 pm
    Hej tänkte här ge er lite boktipps. Tar lite i taget, jag kommer återkomma med mera vid senare tillfällen.
    Millennium trilogin av Stieg Larsson behöver jag inte nämna va? Om ni inte läst dem, så gör det. [quote]



    Har inte läst böckerna- men köpte en mp3 cd i dag med aftonbladet- hela första boken för 69 spänn!
    Det ska visst sälja de två andra oxå- följande två söndagar!
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  palmevara 2009-02-23, 16:31

    [quote="Susz X"] by palmevara on tor feb 19, 2009 10:56 pm
    Hej tänkte här ge er lite boktipps. Tar lite i taget, jag kommer återkomma med mera vid senare tillfällen.
    Millennium trilogin av Stieg Larsson behöver jag inte nämna va? Om ni inte läst dem, så gör det.




    Har inte läst böckerna- men köpte en mp3 cd i dag med aftonbladet- hela första boken för 69 spänn!
    Det ska visst sälja de två andra oxå- följande två söndagar!

    Jag önskar att jag var du i daxläget Susan X. Gud vad härligt att ha tre superbra böcker att plöja igenom. Se till att ha lite mysigt tilltugg och något att dricka i närheten. Det är väldigt svårt att slita sig från dessa böcker när man väl börjat läsa.

    Jag önskar dig en riktigt trevlig stund i Stieg Larssons värld.
    Ps, vill höra din åsikt om boken efter. I love you
    avatar
    palmevara


    Antal inlägg : 82
    Join date : 09-02-15

    Rekomendera bra böcker Empty Kopierat Dao inlägg från AB

    Inlägg  palmevara 2009-03-01, 18:59

    Jag kopierade ett bok tipps postat på Aftonbladets forum av Dao.
    Detta för att jag och ni i framtiden skall ha dessa böcker i åtanke.
    Själv tänker jag läsa samtliga. Skall bara avsluta nuvarande bok först.
    Ps, om du läser detta Dao, så tack för tipsen och hoppas det var okej att jag kopierade och flyttade inlägget hit också.

    Mvh Palmevara.



    "...med utgångspunkt i de trådar jag brukar delta i. Mer kunskap i ämnena är aldrig fel:

    Naomi Klein - Chockdoktrinen.

    I boken klär hon av myten om nyliberalismen och demokratin.

    Jan Hjärpe - Sharia.

    Många verkar ha lite egna hemmasnickrade åsikter om detta. Här finns lite fakta som säkert kan skingra vissa fördomar.

    Andrew Wheatcroft - De otrogna

    Om konflikten mellan kristendom och islam under historiens gång. Så att alla ser att uttalanden om dessa religioner från "kritikerna" i stort är de samma nu som då - och lika felaktiga i de flesta fall.

    Robert Fisk - Det stora kriget för mänskligheten.

    Roberts samlade erfarenheter som krigskorrespondent i Mellanöstern allt sedan början på 80-talet! Hans rapporter är inte ensidiga, vilket just ökar trovärdigheten!

    Dick Harrison - De två första delarna av hans slavhistorik.

    Visar en av grundstenarna till den historia som skapat dagens välstånd...

    Hoppas ni läser mycket! Gutår!!
    Startad av Dao (2009-02-25 kl 19:45)"
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  lazy 2009-03-01, 22:32

    Roslund & Hellström kan jag rekommendera för de som inte
    läst böckerna redan,tar upp obehagliga ämnen på ett sätt
    som få författare klarar.
    Odjuret

    Box 21

    Edward Finnigans upprättelse

    Flickan under gatan

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Susz X 2009-03-04, 13:54

    palmevara skrev:

    Jag önskar dig en riktigt trevlig stund i Stieg Larssons värld.
    Ps, vill höra din åsikt om boken efter. I love you


    Tack Palmevara!
    Första gången jag lyssnar på en bok - Den är ju verkligen helt uunderbaar!

    cheers
    smilet
    smilet


    Antal inlägg : 53
    Join date : 09-02-23

    Rekomendera bra böcker Empty Böcker

    Inlägg  smilet 2009-03-04, 23:56

    Om ni inte läst något av Slas Stig Claeson. Så passa på att köpa en laddning på bokrean.
    Rekommenderar: Sov du så diskar jag.
    På palmblad och rosor.
    Västgötalagret.
    Flickor.
    Att resa sig upp och gå.
    Alla är berättelser om små människor och deras vardag.Skrivet med värme och humor.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  formsvackan 2009-03-10, 22:59

    Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee

    Rekommenderas varmt !


    Från mottagandet i Sverige

    “Jag vet inte när jag senast läste en bok med så bultande hjärta.” Göran Greider i DN
    “En kulturgärning … känns fortfarande brinnande aktuell.” Joacim Blomqvist i Borås Tidning
    “En fantastisk bok.” Johan Erlandsson i Kommunalarbetaren
    “Man måste läsa Dee Browns bok.” Lars Åberg i Göteborg-Posten
    ”... en ruggig skildring av hur landet byggdes med trakasserier och mord: indian för indian, stam för stam, kultur för kultur … en tragedi skriven på en lättflytande prosa.” Peter Andersson i Helsingborgs Dagblad
    “Det gör så ont att läsa Dee Browns Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee att jag bara vill lägga mig ner och dö. Inga begravningar här tack, bränn och kasta mitt hjärta i närmsta papperskorg, jag har också del i skulden … Efter att ha lärt oss Auschwitz och Katyn måste vi också lära oss Sand Creek, Lost River, Camp Grant-massakern, Marias River, Fettermanmassakern …. och Wounded Knee. Annars har vi levat förgäves.” Lars Mikael Raattamaa i Aftonbladet


    Från mottagandet i USA

    “Originell, enastående … får hjärtat att brista… omöjlig att lägga ifrån sig.” - New York Times
    “Ett första klassens vittnesmål – storartat, lysande.” - New Yorker
    “Förkrossande, fruktansvärd, fängslande… när man läser denna intensiva och hjärtslitande bok undrar man vilka som egentligen var vildarna.” - Washington Post
    “Ett fascinerande, smärtsamt dokument med magnifika porträtt av indianer.” - Wall Street Journal


    Rekomendera bra böcker 9789185703197
    smilet
    smilet


    Antal inlägg : 53
    Join date : 09-02-23

    Rekomendera bra böcker Empty Tyst vår

    Inlägg  smilet 2009-04-02, 21:09

    1962 kom Rachel Carsons klassiska bok Tyst Vår ut.

    Finns det någon som minns boken,kanske läst den?
    Finns den att köpa? Skulle gärna läsa den om den går att få tag på.

    ”Vårt öde är förbundet med djurens”, skrev hon. I boken varnade hon för att om den ohämmade användningen av kemikalier fortsatte skulle fåglarna försvinna och fågelsången tystna. Boken fick ett enormt genomslag och väckte miljörörelsen. Det är sedan länge väl känt hos biologer att människor och djur delar samma öde. Skador som observeras i djurförsök och hos vilda djur förebådar samma symptom hos oss. Det är två grundläggande realiteter som ligger bakom biologernas uppfattning: vi har en gemensam evolutionär bakgrund och vi lever i samma miljö. Ytterst få faktorer skiljer oss till och med från mössen ur biologisk synvinkel.
    Är vi i skrämmande rask takt på väg mot en ny tyst vår? Som orsakas av något helt annat än de kemikalier som blivit accepterade såsom skadliga bland forskare och myndigheter? Ja, det finns forskare som menar att så är fallet. Det handlar om mikrovågsstrålningen som ökar explosionsartat i och med den snabba utbyggnaden av mobiltelefonin.



    http://www.miljomagasinet.se/dokument/nytt/sep03/tystvar.html
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Susz X 2009-04-04, 14:01

    Oops- den boken var ju exakt lika gammal som jag..
    Var det på hon som synliggjorde så havsörnen kunde räddas?
    cleopatra
    cleopatra


    Antal inlägg : 511
    Join date : 09-02-17
    Age : 58
    Ort : Stockholm

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  cleopatra 2009-04-08, 12:38

    Jag är periodare drunken ? nää, i fråga om böcker alltså study och just nu är jag inne i en deckarperiod. Speciellt nordiska deckarförfattare intresserar mig för tillfället och jag betar just nu av Karin Fossums deckare som är suveräna, speciellt de med kommissarie Konrad Sejer. Den första boken med honom heter Evas öga.

    Rekomendera bra böcker 78875521_1

    Under en promenad tillsammans med sin dotter hittar konstnärinnan Eva Magnus ett manslik som ligger och flyter i älven. Men varför anmäler hon inte upptäckten för polisen?

    Det visar sig senare att mannen blivit brutalt knivhuggen innan han kastats i vattnet. Händelsen utreds av polisen Konrad Sejer som samtidigt undersöker omständigheterna kring ett annat mord i den lilla staden, då en ung kvinna hittats knivhuggen i sitt hem. De båda fallen verkar inte ha något samband bortsett från att det var Eva Magnus som fann mansliket och att hon dessutom kände den mördade kvinnan.


    Men Arne Dahls (pseudonym för Jan Arnald) serie med A-gruppen-specialenheten för våldsbrott av internationell art är outstanding. Man bör läsa dem i ordning och den första boken heter Misterioso.


    Rekomendera bra böcker 9789170014659


    En svensk finansman mördas i sitt vardagsrum. Ytterligare en svensk finansman mördas i sitt vardagsrum. Allt tyder på att det kommer att fortsätta. Rikskriminalen inrättar snabbt en specialenhet bestående av sex handplockade poliser från hela landet. Man kallar den för A-gruppen. De står inför ett mysterium.

    Vem är den spårlösa gestalt som sitter i svenska finansmäns vardagsrum, lyssnar på jazz och skjuter dem med två kulor genom huvudet? Vad är det han vill? Media kallar honom Maktmördaren, och när spåren börjar leda i riktning mot ryska maffian blir läget riktigt kritiskt.


    En annan bok som är bra är Kristin Hannahs Flickan som kallades Alice.


    Rekomendera bra böcker 9789100118709


    I den lilla staden Rain Valley händer sällan något, men en dag dyker en liten flicka upp från de djupa skogarna, undernärd, skräckslagen, omöjlig att få kontakt med. Trots sökning i alla polisregister över försvunna barn lyckas man inte fastställa flickans identitet.
    Julia Cates var till helt nyligen en framstående barnpsykiater i Los Angeles, men en skandal förstörde hennes karriär. När hon får ett desperat telefonsamtal från sin syster, polischef i hemstaden uppe i nordvästra USA, tar hon chansen att komma bort ett tag.

    Rykten sprids snart om "vargflickan" och doktorn som tagit sig an henne och återigen ifrågasätts Julias kompetens. Men för Julia är ingenting viktigare än den lilla flickan, som hon kallar Alice, och som sakta börjar återvända till livet. Då uppträder plötsligt en man som säger sig vara far till barnet, en man som avtjänat straff för mord på sin hustru och dotter...
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    Rekomendera bra böcker Empty BOKREA

    Inlägg  Leena-66 2009-04-14, 10:43

    Jag besökte akademibokhandel i går, och hittade en jätteintressant bok som heter "Gatans parlament", författare: Anna-Lena Lodenius.
    Om politiska våldsverkare i Sverige.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  womanlover 2009-05-25, 00:46

    Regndrottning skrev:Kul med en tråd om böcker! Jag älskar att läsa. Fast mest sci-fi och fantasy... och då på engelska.

    Men vill någon ha rekommendationer där så står jag gärna till tjänst!
    Laughing

    Jag läste en gång en bok av Sidney Sheldon.
    Dom spelade ett mycket intressant schackparti på en båt.
    Vill minnas att dom rånade på hög nivå. Det handlade om diamanter om jag minns rätt.
    Skulle vilja läsa boken igen - men har glömt titeln.
    HJÄLP !
    Någon lär ha sagt: En bok som inte är värd att läsas två gånger - den var inte värd att läsas första gången.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  womanlover 2009-05-25, 00:57

    Regndrottning skrev:Hur sätter man in bilder?

    Jag har bokförslag att komma med men jag vill gärna visa upp dem..

    Snälla, någon... Hjälp!

    1: Klicka på "Host an image"
    2: Bläddra fram till bilden i din dator.
    3: Klicka på "Host it".
    4: Vänta.(Det tar ett tag). Kopiera sedan adressraden.
    5: Gå tillbaka till ditt inlägg.
    &: Klicka på "Image"
    7: Klistra in adressraden. Klicka på OK.

    KLART.
    När du nu sparar - då finns bilden där.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 15:57

    womanlover skrev:
    Regndrottning skrev:Kul med en tråd om böcker! Jag älskar att läsa. Fast mest sci-fi och fantasy... och då på engelska.

    Men vill någon ha rekommendationer där så står jag gärna till tjänst!
    Laughing

    Jag läste en gång en bok av Sidney Sheldon.
    Dom spelade ett mycket intressant schackparti på en båt.
    Vill minnas att dom rånade på hög nivå. Det handlade om diamanter om jag minns rätt.
    Skulle vilja läsa boken igen - men har glömt titeln.
    HJÄLP !
    Någon lär ha sagt: En bok som inte är värd att läsas två gånger - den var inte värd att läsas första gången.

    Det kan inte vara någon annan än Tracys hämnd, en bok med Tracy som blev oskyldigt dömd för mord, hon blir släppt och involveras i hämndplaner och svindleri där just Jeff spelar simultanschack mot två mästare, det andra inte fattar är att HAN låter mästarna spela MOT varandra istället för mot honom.

    Har jag rätt för mig så säljer han även en fantastisk dator han kallar sukaba vilket blir abakus baklänges *s*

    boken har ISBN 91-0-055016-7
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  SiP 2009-05-25, 17:27

    Allt med Stephen King, sen måste jag säja att John Ajvide Lindqvist var en trevlig överaskning, läste hans "människohamn" och den var kanonbra, läste sedan hans mer "kända" bok, "låt den rätte komma in" och den var lika bra som sagts, rekomenderas starkt!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Sniperace 2009-05-25, 20:34

    King var länge min favorit, sedan kom Koontz med sina, dem kan jag rekommendera, läser gärna Ludlums böcker, Nora Roberts osv osv har tre väggar fyllda med böcker härhemma (ca tolv löpmeter bokhyllor som är två meter höga, helt fyllda.....) alla är lästa både en och två gånger och vissa till och med tre.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Susz X 2009-05-27, 20:19

    [quote="palmevara"]
    Susz X skrev: by palmevara on tor feb 19, 2009 10:56 pm
    Hej tänkte här ge er lite boktipps. Tar lite i taget, jag kommer återkomma med mera vid senare tillfällen.
    Millennium trilogin av Stieg Larsson behöver jag inte nämna va? Om ni inte läst dem, så gör det.




    Har inte läst böckerna- men köpte en mp3 cd i dag med aftonbladet- hela första boken för 69 spänn!
    Det ska visst sälja de två andra oxå- följande två söndagar!

    Jag önskar att jag var du i daxläget Susan X. Gud vad härligt att ha tre superbra böcker att plöja igenom. Se till att ha lite mysigt tilltugg och något att dricka i närheten. Det är väldigt svårt att slita sig från dessa böcker när man väl börjat läsa.

    Jag önskar dig en riktigt trevlig stund i Stieg Larssons värld.
    Ps, vill höra din åsikt om boken efter. I love you

    Ja du Palmevara- kände igen varenda sida här..vet inte vad jag ska säga egentligen- är ärligt stum av förvåning ver denna verklighetsskildring.
    Ska jag vara ärlig så kändes det nästan som en bekräftelse på en del egna upplevelser- inte riktigt allt- men tillräckligt mycket för att begripa en hel del.
    Dock är jag nyfiken på vad pesonerna i trioligin gör eller har för yrke i dag?
    Och om de fortfarande häckar i mina hemtrakter..skulle tippa att så är fallet.
    womanlover
    womanlover


    Antal inlägg : 421
    Join date : 09-02-17
    Age : 57
    Ort : Öland

    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  womanlover 2009-05-28, 17:43

    Sniperace skrev:
    womanlover skrev:
    Regndrottning skrev:Kul med en tråd om böcker! Jag älskar att läsa. Fast mest sci-fi och fantasy... och då på engelska.

    Men vill någon ha rekommendationer där så står jag gärna till tjänst!
    Laughing

    Jag läste en gång en bok av Sidney Sheldon.
    Dom spelade ett mycket intressant schackparti på en båt.
    Vill minnas att dom rånade på hög nivå. Det handlade om diamanter om jag minns rätt.
    Skulle vilja läsa boken igen - men har glömt titeln.
    HJÄLP !
    Någon lär ha sagt: En bok som inte är värd att läsas två gånger - den var inte värd att läsas första gången.

    Det kan inte vara någon annan än Tracys hämnd, en bok med Tracy som blev oskyldigt dömd för mord, hon blir släppt och involveras i hämndplaner och svindleri där just Jeff spelar simultanschack mot två mästare, det andra inte fattar är att HAN låter mästarna spela MOT varandra istället för mot honom.

    Har jag rätt för mig så säljer han även en fantastisk dator han kallar sukaba vilket blir abakus baklänges *s*

    boken har ISBN 91-0-055016-7

    Tack Sniper. Det är just den boken jag menar. Ska söka efter den på nätet.

    Sponsored content


    Rekomendera bra böcker Empty Sv: Rekomendera bra böcker

    Inlägg  Sponsored content

      Liknande ämnen

      -

      Aktuell tid och datum: 2024-04-27, 08:06