under moderaternas makt:
http://playrapport.se/#/video/1919570
Susz X skrev:Var 4:e ensamstående mamma lever i dag i relativ fattigdom- detta har ökat
under moderaternas makt:
http://playrapport.se/#/video/1919570
Vem tvingade mammorna att bli mammor mot deras vilja?
Sniperace skrev:Vem tvingade mammorna att bli mammor mot deras vilja?
Kanske deras samvete?
en etisk känsla för dem om vad som känns rätt och fel.
Det KAN ju vara så att de ansåg att DE kände det som att mörda ett barn att inte låta det spirande livet födas.
Sådant måste väl respekteras lika mycket som den som väljer att avbryta en graviditet eller hur?
redalert skrev:Sniperace skrev:Vem tvingade mammorna att bli mammor mot deras vilja?
Kanske deras samvete?
en etisk känsla för dem om vad som känns rätt och fel.
Det KAN ju vara så att de ansåg att DE kände det som att mörda ett barn att inte låta det spirande livet födas.
Sådant måste väl respekteras lika mycket som den som väljer att avbryta en graviditet eller hur?
Öhhh....hade nog inte det minsta abortfrågan i tanken här!
Ställer om frågan vem tvingade mammorna att bli befruktade?
theward skrev:hmm, nu blev det bara pannkaka av denna tråd också
I mitt tidigare inlägg, ville jag påvisa att det är inte bara mammorna som blir fattiga utan i hög grad männen också. lika illa båda två
Sen att börja tjafsa om att folk inte borde skaffat barn och vem "felet" är...
Blir ju väldigt löjligt...
Eftersom ingen i princip kan veta om de ska eller kan hålla ihop i sina förhållanden.
Så blir det så att en del barn har föräldrar som är skilda....
Det behöver inte var någons fel, utan det bara blir så...
Att slå sig för bröstet och börja gaffla om att det är kvinnans eller mannens fel och att de minsann skulle ha tänk efter före.
är inte direkt konstruktiv, om man tänker efter
Sen att folk i vissa lägen behöver hjälp med försörjningen, är ju helt i sin ordning.
För mig iaf.
om man skulee utgå från att alla skulle få klara sig själv i alla väder, hur skulle det se ut i praktiken.
tänk på det
Sossar ee lata skrev:outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite olika pappor och tror att staten ska ta hand om dem!!
Sossar ee lata skrev:outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite olika pappor och tror att staten ska ta hand om dem!!
redalert skrev:Sossar ee lata skrev:outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite olika pappor och tror att staten ska ta hand om dem!!
Tror tyvärr att detta är fallet i ett övervägande stort antal av dessa!
Visst behöver sådana hjälp men de kunde också påverka sin situation i ett tidigare läge!
captaincodd skrev:nu förstörde du idealbilden för seel av en sossehora som knullar runt och låter staten ta hand om det,,,Karln har ingen verklighetsförankring och du sabbar den fyrkantiga bild han tror är universum
Sniperace skrev:redalert skrev:Sossar ee lata skrev:outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite olika pappor och tror att staten ska ta hand om dem!!
Visst behöver sådana hjälp men de kunde också påverka sin situation i ett tidigare läge!
Är du helt säker?
problemet är ju att det finns fler outbildade än högutbildade tjejer.
Och självfallet ska alla få den hjälp de behöver oavsett om de är högutbildade eller ej
och du menar att man INTE ska sexdebutera innan denna ålder?redalert skrev:Sniperace skrev:redalert skrev:Sossar ee lata skrev:outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite olika pappor och tror att staten ska ta hand om dem!!
Är du helt säker?
Och självfallet ska alla få den hjälp de behöver oavsett om de är högutbildade eller ej
Man måste inte skaffa barn när man är under 25 år det finns helt enkelt ingen anledning har man dessutom ingen utbildning samt inte lever i ett parförhållande så ser ju inte framtiden bättre ut om man dessutom skaffar sig flera barn eller kan det anses vara en rättighet?
En rättighet blir automatiskt en skyldighet för någon annan, vem eller vilka blir då skyldiga?
redalert skrev:Sniperace skrev:redalert skrev:Sossar ee lata skrev:outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite olika pappor och tror att staten ska ta hand om dem!!
Är du helt säker?
Man måste inte skaffa barn när man är under 25 år det finns helt enkelt ingen anledning har man dessutom ingen utbildning samt inte lever i ett parförhållande så ser ju inte framtiden bättre ut om man dessutom skaffar sig flera barn eller kan det anses vara en rättighet?
En rättighet blir automatiskt en skyldighet för någon annan, vem eller vilka blir då skyldiga?
Sossar ee lata skrev:[quote = "Sniperace"] [quote = "Sossar EE lata"] outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite Olika pappor och tror Att staten ska ta dem hand om! [/ quote]
Och det är vad du tror, det är så Att även högutbildade lyckas med Detta ...
Jag vet en som har barn med fyra Olika fader ...[/ quote]
Har du råd med massa barn så varsågod, har du inte så knip igen för jag vill inte ta hand om andras barn genom mina skattepengar
Sniperace skrev:och du menar att man INTE ska sexdebutera innan denna ålder?redalert skrev:Sniperace skrev:redalert skrev:Sossar ee lata skrev:outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite olika pappor och tror att staten ska ta hand om dem!!
Är du helt säker?
Tyvärr så är det inte alltid det går som man vill, kondom kan gå sönder, piller är inte hundraprocentiga, det finns mycket som kan gå snett.
Min fru var 21 när vi skaffade vårt första, två av mina döttrar var 21 vid första barnet, och det var bara den ena dotterns som inte var planerat, och hon lever ensam med barnet JUST av anledningen att HENNES samvete tillät INTE henne att göra abort.
ska man TVINGA till detta?
nej, både rätten att behålla barnet och att ta bort det bär väl finnas eller hur?
croz skrev:
Att det inte finns någon anledning att skaffa barn när man under 25 var nog det dummaste jag hört. Att man borde tänka till en extra gång om man inte lever i ett parförhållande är ju ganska självklart. Tror du att den bild du har av tjejer som är under 25, utan något fast sällskap och som ändå skaffar sig flera barn är vanlig här i sverige?
redalert skrev:Sniperace skrev:och du menar att man INTE ska sexdebutera innan denna ålder?redalert skrev:Sniperace skrev:redalert skrev:Sossar ee lata skrev:outbildade tjejer blir på smällen och får barn med lite olika pappor och tror att staten ska ta hand om dem!!
Är du helt säker?
Tyvärr så är det inte alltid det går som man vill, kondom kan gå sönder, piller är inte hundraprocentiga, det finns mycket som kan gå snett.
Min fru var 21 när vi skaffade vårt första, två av mina döttrar var 21 vid första barnet, och det var bara den ena dotterns som inte var planerat, och hon lever ensam med barnet JUST av anledningen att HENNES samvete tillät INTE henne att göra abort.
ska man TVINGA till detta?
nej, både rätten att behålla barnet och att ta bort det bär väl finnas eller hur?
Ser att du har svårt att släppa abortfrågan, det är tydligen inte bara andra som prackar på en åsikter här utan även du min Brutus?
De som blir med barn av misstag är i minoritet och ju fler barn desto minde misstag handlar det om!
Sexdebut gör man när man känner sig mogen till detta finns ingen anledning att skynda sig med sexdebut under 18år!
Känner till ett fall med en missbrukande mamma som har 8 barn och inte uppfostrar någon av dem tycker du denna mamma skall ha samma standard som den som släpar sig till jobbet varje dag kl 6 på morgonen i ur och skur?