en soppa på bara en grönsak skulle inte vara värd namet soppa, och inte myckat att äta,
Shit jag tänkte precis skriva det, men Womanlover föredrar kanske en mono-soppa på bara kålrötter ? Ariska kålrötter ?
en soppa på bara en grönsak skulle inte vara värd namet soppa, och inte myckat att äta,
RedCloud skrev:en soppa på bara en grönsak skulle inte vara värd namet soppa, och inte myckat att äta,
Shit jag tänkte precis skriva det, men Womanlover föredrar kanske en mono-soppa på bara kålrötter ? Ariska kålrötter ?
Sniperace skrev:RedCloud skrev:en soppa på bara en grönsak skulle inte vara värd namet soppa, och inte myckat att äta,
som väldigt förtjust i just soppor kunde jag inte låta bli, jag tänkte gjort en hönssoppa att servera på min 55-årsfest som vi skulle ha den 20 mars (fyller den 15)
skulle kokt den på 5 st riktigt feta hönor och de grönsakerna jag nämnde plus massor av skivad potatis, men frugan tyckte inte det var fint nog...
det vete fan, kanske har hon rätt, men den ÄR ju så god....
Sniperace skrev:RedCloud skrev:en soppa på bara en grönsak skulle inte vara värd namet soppa, och inte myckat att äta,
som väldigt förtjust i just soppor kunde jag inte låta bli, jag tänkte gjort en hönssoppa att servera på min 55-årsfest som vi skulle ha den 20 mars (fyller den 15)
skulle kokt den på 5 st riktigt feta hönor och de grönsakerna jag nämnde plus massor av skivad potatis, men frugan tyckte inte det var fint nog...
det vete fan, kanske har hon rätt, men den ÄR ju så god....
RedCloud skrev:RD har rätt vi svenskar är urdåliga på soppor.
Min drömsoppa var på skaldjur fisk grädde & curry...mmmmm
Med nybakat bröd..
RedCloud skrev:RD har rätt vi svenskar är urdåliga på soppor.
Min drömsoppa var på skaldjur fisk grädde & curry...mmmmm
Med nybakat bröd..
eller är det så att MÅNGA svenskar är dåliga på soppor?
RedCloud skrev:eller är det så att MÅNGA svenskar är dåliga på soppor?
Jag tillät mig att generalisera lite....
MartinLindgren skrev:Självklart leder inte en ensam grönsak till en schysst soppa,men tack för tipset Sniper,men samtidigt så är motsatsen lika illa, inte för många olika, särskilt inte flera av sånt som inte passar ihop,
Själv blandar jag aldrig vissa grönsaker med varandra, men tomater och vitkål passar ju alltid ihop med det mesta!
MartinLindgren skrev:För att inte tala om japanernas för rätt på japanhaken, deras utsökta sjögräsoppa i sin enkelhet är ju hur god som helst,
Kommer inte ihåg namnet, kanske miso eller misusoppa?
Någon som vet säkert?
I RedClouds och Lars Ohlys kommunistiska Nordkorea är sjögräs det enda befolkningen har att äta på vissa håll.
RedCloud skrev:I RedClouds och Lars Ohlys kommunistiska Nordkorea är sjögräs det enda befolkningen har att äta på vissa håll.
Den var ju rolig och nyskapande..../NOT