RedMentalCase skrev:Secrist skrev:RedMentalCase skrev:Secrist skrev:RedMentalCase skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:Till sist, om folk vore intresserade att bo i glesbygden så vore det inte glesbygd.
Stan är full av möjligheter. Det händer saker hela tiden.
Nja, många hade nog velat bo utanför storstäderna men då dem töms på serviceinrättningar så är det närmast omöjligt att få ett vettigt liv där. Speciellt när de rödgröna beskattar skiten ur alla som inte bor i storstäderna.
De töms ju på serviceinrättningar för att de redan tömts på folk. Ska man ha en vårdcentral där det bor 38 personer?
Men jag håller med dig om att skatten är för hög för glesbygdsbor, emn jag tvivlar starkt på att det skulle förändra ungdomars vilja att bo kvar, det är helt andra grejer och prioriteringar de har och väljer utifrån.
Det är ingen naturlag att folk söker sig till storstäderna. Staten kan göra mycket för att stimulera företagsetableringar även utanför de tre stora städerna. Men då måste det finnas en politisk vilja.
För övrigt lägger man ner vårdcentraler när det bor 8000 personer som i fallet Söderköping. Så ditt flamsande om 38 personer är bara trams.
Det hjälper nog inte så mycket med företagsetableringar heller, få ungdomar vill bo kvar.
8000 och ingen vårdcentral?, ja jag var medveten tramsig med antalet 38, ett barn förstod ju den ironin, men du verkar mena allvar med ditt dravel,
vad har Söderköping med glesbygden att göra och var är länken?
Vilken länk? Söderköping?
Fågelholk?
Du vill ju alltid själv ha länkar, varför ger du inga själv när du dillar om Söderköping? i en debatt om glesbygd.
Därför att detta är så vanligt så att jag inte trodde att någon kunde ha missat det. Men tydligen gick det att missa.
Men visst kan du få en länk.
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/beslutet-vardcentralen-i-soderkoping-laggs-ner