Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


5 posters

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Inlägg  Susz X 2010-02-11, 21:05

    "De orsakar lika många dödsfall bland friska som trafiken, säger hjärtprofessor Christian Torp-Pedersen. "

    http://www.gt.se/halsa/1.1877683/vanliga-varktabletter-kan-orsaka-stroke

    andra biverkninar kan vara: magblödningar, hjärtinfarkt, hjärtstillestånd
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Sv: Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Inlägg  Redvictory 2010-02-11, 21:18

    Susz X skrev: "De orsakar lika många dödsfall bland friska som trafiken, säger hjärtprofessor Christian Torp-Pedersen. "

    http://www.gt.se/halsa/1.1877683/vanliga-varktabletter-kan-orsaka-stroke

    andra biverkninar kan vara: magblödningar, hjärtinfarkt, hjärtstillestånd

    Visst är det märkligt att folk inte ifrågasätter detta? läkemedelsindustrin
    mörkar ju såklart detta!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Sv: Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Inlägg  Susz X 2010-02-11, 21:23

    Och så tillåts skiten säljas i vanliga affärer..Folk som inte har varit i vården i flera år VET inte RV...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Mörkt

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 21:25

    läkemedelsindustrin
    mörkar ju såklart detta!


    Japp, och Elvis lever på Mars tillsammans med Jimmy Hoffa. Razz
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Sv: Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Inlägg  theward 2010-02-11, 21:26

    Allt är farligt, för vissa är det tabletter för andra nåt annat.... Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Icon_rolleyes
    Angående tabletter så blev jag dödssjuk av ipren, men kan ta alla andra vanliga värktabletter....
    Smådjur som getingar kan vara min död Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Icon_eek
    Andra dör av myggbett, en del får stroke och hjärtinfarkt av alvedon......
    Det man kan vara säker på att ett för stort intag, av vad det än må vara inte är bra...
    Fast i vissa lägen finns det "inget val"
    Bla kan blodtrycksmedicin, som ska förbygga stroke och hjärtinfarkt, just framkalla dessa
    Men vilken risk är störst? det är nåt man får avväga
    Tex använder jag ganska starka mediciner och njure o lever kan ta stryk, men just nu tar jag den risken...
    Då jag inte funkar tillnärmelsevis normalt utan medicinen...
    Men jag går på tester o kollar hur medicinen påverkar mig
    Skulle risken bli större än nyttan får jag väl försöka hitta någon annan lösning på sikt
    ps men jag tycker inte man ska vara rädd för nåt, men man ska ifrågasätta saker
    livet är fullt med farligheter, ingen idé att oroa sig för mkt
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Sv: Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Inlägg  Susz X 2010-02-11, 21:28

    Varför ska det alltid vara okunskapens personer som förlöjligar och förminskar?
    hur reagerar våra celler på kemikalier..nån av er som har en susning alls?Rolling Eyes
    Självklart behöver man inte oroa sig om man inte äter skiten..
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Kemi

    Inlägg  Secrist 2010-02-11, 21:31

    hur reagerar våra celler på kemikalier..

    Och hur definierar du "kemikalier"? I slutändan så är allt kemi.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Sv: Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Inlägg  Sniperace 2010-02-11, 21:32

    medlem Warfaran som tas mot blodpropp dödar genom att man förblöder om det blir för mycket av den, det finns de som är fruktansvärt känsliga för denna och reagerar på väldigt små doser.
    skulle denna stoppas och då låta de som behöver den dö?
    Det används förresten även som råttgift Very Happy

    INGEN medicin i sig är ofarlig, de flesta har biverkningar som inte visar sig på de flesta men någon kan dö av första tabletten, å andra sidan kan MÅNGA dö om de inte får den.

    Vad säger du Susz, ska vi förbjuda ALLA mediciner där en på 10.000 blir sjuk, och en på 500.000 kanske dör?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Sv: Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Inlägg  theward 2010-02-11, 21:38

    Secrist skrev:hur reagerar våra celler på kemikalier..

    Och hur definierar du "kemikalier"? I slutändan så är allt kemi.
    Där kan jag hålla med dig till 100% Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Icon_wink

    Sponsored content


    Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke Empty Sv: Vanliga värktabletter kan ge dig en stroke

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 04:45