Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Regndrottning
Secrist
RedCloud
Sniperace
MartinLindgren
Redvictory
10 posters

Splittring i de Borgerliga partierna

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-03-06, 21:04

Just nu känns det som en 4-0 ledning till de rödgröna i tredje med en mycket svagt och förkylt Allianslag som tycks dra på sig alltfler utvisningar!

Dina förolämpningsturnéer biter inte på mig RV. Jag ser fram emot en spännande valrörelse! Very Happy

Om du sedan vill leva i någon slags bisarr hemmasnickrad verklighet så är det helt ok för mig!
    Secrist
    Secrist

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Se upp

Inlägg  Secrist 2010-03-06, 21:06

Jag skulle inte ropa 'hej' ännu...

I förra valrörelsen var alliansen MYCKET bra!! Medans sossarna var mediokra.... de försökte knappt.

Och en valrörelse med Sahlin? Jag får hoppas att hon inte avviker från sina rådgivares instruktioner....
    .

He, he..nu blir martin (och ett koppel andra på vänsterkanten) besvikna på dig RD. Laughing
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Sv: Splittring i de Borgerliga partierna

Inlägg  Sniperace 2010-03-06, 21:20

RedCloud skrev:
    DE borde ju nu vara glada eller hur?

Jag är glad, för det är YTTERLIGGARE en spik i kistan för Allians Mot Sverige.

@ RD:

Historiskt sett har en regringskoalition aldrig lyckats hämta in ett så stort försprång under ett valår som det är nu.

Men, det kommer bli en mycket mycket smutsig valrörelse, där bägge sidor har lagrat pajjer som är klara att kastas.

Inte delade känslor eftersom just detta hade varit BRA för den vanlige svensson, eller menar du SKADEGLAD att det skadar alliansen?

då är det en liten skillnad på oss, jag ser inte det som BRA att sådan går om intet enbart för att det skadar motparten, som jag ser det så borde partierna SAMARBETA i saker de egentligen har samma åsikt om istället för att göra allt för att stoppa enbart för att det är en motståndare som vill detta.

gör mig inte besviken genom att säga att du är sådan.....
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Sv: Splittring i de Borgerliga partierna

Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 21:23

eller menar du SKADEGLAD att det skadar alliansen?

typ

Dom ska bort från Rosenbad, det här ytterliggare ett steg ditåt

gör mig inte besviken genom att säga att du är sådan.

I vanliga fall, om andra saker är jag inte det.
    Men den pajas/amatörregering vi har haft nu i snart 4 år har skadat så många människor, raserat så mycket som varit bra, så jag kan just inget annat.
    Secrist
    Secrist

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Pajas?

Inlägg  Secrist 2010-03-06, 21:27

Men den pajas/amatörregering vi har haft nu i snart 4 år har skadat så många människor

Det är väl alla regeringar där inte vänsterpartiet är representerade enligt dig. Rolling Eyes
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 21:27

Det är väl alla regeringar där inte vänsterpartiet är representerade enligt dig.

Så länge inte högern styr är allt bra...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-06, 21:29

RedCloud skrev:
    Det är väl alla regeringar där inte vänsterpartiet är representerade enligt dig.

Och hellre en vänsterdiktatur än en högerdemokrati?
    och det där att det inte går att göra en omelett utan att knäcka några ägg?
    Very Happy

var går gränsen?

nej, jag blev besviken att du inte ens hade delade känslor för detta, att hellre offra en masdsa än att låta motståndaren göra något bra....

jag ser inte det som positivt

Senast ändrad av Sniperace den 2010-03-06, 21:31, ändrad totalt 1 gång
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 21:30

Det hängde jag nog inte med på....är det inte ett Mao-citat ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-06, 21:31

RedCloud skrev:

Det hängde jag nog inte med på....är det inte ett Mao-citat ?

jovisst var det....

men läs en gång till jag editerade....
    Secrist
    Secrist

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Bra?

Inlägg  Secrist 2010-03-06, 21:33

Vilket betyder att vänstern politik är rätt ointressant för dig. Det viktiga är att de har makten. Inte vad de gör med den.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 21:36

Nu gör du mig så där besviken igen Sniper, jag står upp för demokrati till 100% i motsats till vissa delar av forumhögern.

Nästan allt är ok för att få bort amatörerna från Rosenbad, så länge det ryms inom det vi känner som demokrati.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-06, 21:38

RedCloud skrev:

Nu gör du mig så där besviken igen Sniper, jag står upp för demokrati till 100% i motsats till vissa delar av forumhögern.

Nästan allt är ok för att få bort amatörerna från Rosenbad, så länge det ryms inom det vi känner som demokrati.

njaa, det är just det att inte kunna ha delade känslor för en sak, utan att önska bakslag i vilken stor fråga som helst BARA DE inte får igenom den.

och jag tror ju inte att en splittring i frågan om obligatorisk akassa ger någon märkbar effekt när folk senare röstar, det är nog en av de minsta hjärtefrågorna
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-06, 21:57

Den borgerliga alliansen kommer inte att driva frågan om obligatorisk a-kassa inför valet.
    Det uppger arbetsmarknadsminister Sven Otto Littorin (M).
    Men KD, FP och C håller inte med.

Djuuuuup splittring....anyone ?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6732176.ab
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-03-06, 22:52

RedCloud skrev:Den borgerliga alliansen kommer inte att driva frågan om obligatorisk a-kassa inför valet.

Nu blev det jobbigt för de små liven! "fniss" Smile
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2010-03-06, 23:45

RedCloud skrev:Den borgerliga alliansen kommer inte att driva frågan om obligatorisk a-kassa inför valet.

Nej då! Det omöjliga tar bara lite längre tid.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-06, 23:50

Ja jisses Sniper, här sitter du, den självpåtalade opolitiske Sniper i demokratins namn och snackar om att valet står mellan vänsterdiktatur och högerdemokrati?

Börjar det inte bli dags för dig och kliva ut ur garderoben och visa upp ditt rätta nylle snart?

På med den blåa lösnäsan nu och visa rakryggat vem du är! Wink

Fast så klart, ett spel för galleriet är ju ett genomgående drag hos er högertomtar, ett riktigt varumärke kan man säga!
    Secrist
    Secrist

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Jobbigt?

Inlägg  Secrist 2010-03-07, 01:59

Nu blev det jobbigt för de små liven! "fniss"

Jobbigt? Inte det minsta. De har regerat ihop i snart 4 år och har ett samarbete som sträcker sig ännu längre tillbaka. De rödgröna har aldrig gått till val gemensamt. Ser du skillnaden?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2010-03-07, 08:40

Secrist skrev:Nu blev det jobbigt för de små liven! "fniss"

Jobbigt? Inte det minsta. De har regerat ihop i snart 4 år och har ett samarbete som sträcker sig ännu längre tillbaka. De rödgröna har aldrig gått till val gemensamt. Ser du skillnaden?

Det enda som skiljer är färgen! Alliansen hade inte heller regerat tillsammans tidigare!och efter detta val kommer de med stor sannolikhet splittras! Anders Borg har redan gått ut med att han har andra planer så om de mot förmodan återkommer om åtta år så är det ett helt nytt pajasgäng! du skjuter dig själv i foten secrist! (gör det inte ont?)
    Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2010-03-07, 10:45

MartinLindgren skrev:Ja jisses Sniper, här sitter du, den självpåtalade opolitiske Sniper i demokratins namn och snackar om att valet står mellan vänsterdiktatur och högerdemokrati?

Börjar det inte bli dags för dig och kliva ut ur garderoben och visa upp ditt rätta nylle snart?

Fast så klart, ett spel för galleriet är ju ett genomgående drag hos er högertomtar, ett riktigt varumärke kan man säga!

och ännu har du som fd amfetaminknaprare, pundare ochg rövare INTE kunnat ge ett enda svar med egen synpunkt utan spyr bara ur dig en massa skit, KAN det vara så att du inte LÄSER vad som skrivs utan anbert svara på VEM det är som skrivit, det verkar så Martin....

Hur är det Martin, vad är din egen åsikt nu, BORDE arbelslöshetsförsäkringen vara obligatorisk precis som socialförsäkringen, eller bör den vara ett fritt val?

Ännu har du inte lyckats svara på detta, KAN du det eller är din hjärna så förstörd att du bara kan okväda och snacka skit om dem du tror är emot "din" politik?

när ska du visa att DU kan tänka istället för att bara hänga med som en svans utan en enda egen styrning?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-03-07, 13:20

Sniperace skrev:
    MartinLindgren skrev:Ja jisses Sniper, här sitter du, den självpåtalade opolitiske Sniper i demokratins namn och snackar om att valet står mellan vänsterdiktatur och högerdemokrati?

och ännu har du som fd amfetaminknaprare, pundare ochg rövare INTE kunnat ge ett enda svar med egen synpunkt utan spyr bara ur dig en massa skit, KAN det vara så att du inte LÄSER vad som skrivs utan anbert svara på VEM det är som skrivit, det verkar så Martin....

Hur är det Martin, vad är din egen åsikt nu, BORDE arbelslöshetsförsäkringen vara obligatorisk precis som socialförsäkringen, eller bör den vara ett fritt val?

Ännu har du inte lyckats svara på detta, KAN du det eller är din hjärna så förstörd att du bara kan okväda och snacka skit om dem du tror är emot "din" politik?

när ska du visa att DU kan tänka istället för att bara hänga med som en svans utan en enda egen styrning?

Hi hi martin sitter allt mer och pratar med sig själv undrar varför?

Villkorslöst ställningstagande?
    Secrist
    Secrist

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Val

Inlägg  Secrist 2010-03-07, 13:23

Det enda som skiljer är färgen! Alliansen hade inte heller regerat tillsammans tidigare!och efter detta val kommer de med stor sannolikhet splittras! Anders Borg har redan gått ut med att han har andra planer så om de mot förmodan återkommer om åtta år så är det ett helt nytt pajasgäng! du skjuter dig själv i foten secrist! (gör det inte ont?)

Fast nu är ju faktum att det är ett halvår kvar till valet och de rödgröna har fortfarande inte ett fungerande samarbete. Vid denna tiden 2006 var alliansen betydligt mer samspelta.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-07, 13:25

har fortfarande inte ett fungerande samarbete

Men ge dig nån gång secrist, dina lögner blir inte mer sanna för att du upprepar dom i absurdum.
    Secrist
    Secrist

Splittring i de Borgerliga partierna - Sida 2 Empty Fungera

Inlägg  Secrist 2010-03-07, 13:28

Men ge dig nån gång secrist, dina lögner blir inte mer sanna för att du upprepar dom i absurdum.

Tyvärr så måste jag ta på mig rollen som budbäraren av bistra fakta. Ohly har redan tidigare aviserat att det kan finnas frågor som de inte kommer att kunna enas kring före valet. Hur eniga är man då?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2010-03-07, 13:29

Hur eniga är man då?

Ungefär som alliansens inställning till homo-vigslar....
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-03-07, 13:36

Läste en artikel någonstans igår hur en av centerns statsekreterare sa att ett stort problem börjar bli att vår rödgröna opposition börjar bli starkt sammansvetsade!

Men man får väl se secristens självpåtagna roll som represetant för falangen dom korkade blåingarna som en bonus!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 16:28