R.O.F.L 2016-05-19, 21:08
lazy skrev: R.O.F.L skrev: lazy skrev:Nu var det Robert Halef som skrev motionen till Riksdagen och det är nog R.O.F.L väl medveten om, är man gift med en syrian(?) så lever man med MÖ-politik 24/7 sedan flera år tillbaka, så här sa RH 2012:
Robert Halef vill se regimen i Syrien avgå Men oroar sig för radikala grupper: "Frågan är inte svart eller vit"
Ett år har gått sedan upproret startade i Syrien. Riksdagsmännen Robert Halef (KD) och Metin Ataseven (M) välkomnar en demokratisk utveckling, men befarar att det kan bli ännu värre om oppositionen tar makten.
http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.1583488-robert-halef-vill-se-regimen-i-syrien-avga
– Det behövs förändringar i Syrien, men det behöver inte bli bättre för att oppositionen tar över. När man hör människor därifrån så är många för och emot. Många gillar inte ledningen, de är rädda, samtidigt som de har nästan större rädsla för oppositionen.
Syrienexperten Leif Stenberg vid Lunds universitet, säger att det är svårt att veta om minoriteterna skulle drabbas värre om regimen faller.
Man anade vad som skulle hända. Ändå valde man att stödja muslimska brödrapacket.
Och det är här jag blir så fundersam, vem/vilka tjänar på det här? Varför lyssnar man inte på de tveksamma rösterna från människor som har rötter där, som vet hur det fungerar, som förstår mentaliteten? Är det så illa som en syriansk man som jag känt i 30 år sa till mig för några veckor sedan: Alla skiter i Mellanöstern om det inte gäller det påhittade landet Palestina.
Jag följde även Libyen kriget slaviskt. Det blev en kort batalj med en massiv natoinsats.
Gällande Syrien kunde en lekman som jag förutse att få bort regimen inte går.
Jag sa från dag 1 att stödet är för stort och SAA för starka och lojala. Hur kunde inte Usa se detta är en gåta.
Frågan är vem som förlorar mest på att Syrien blir en teokrati under KSA överseende? Iran så klart.
Mellanöstern brinner pga skitstaterna Iran och KSA, och till viss del Turkiet.
Men vapenleveranserna gynnar både Usa och Ryssarna så dom bryr sig nog mindre.
EU får ta skiten i form av horder av ,migranter.
Jag skiter egentligen vem som vinner och känner endast sympati för minoriteterna som blir lidande.
Slagfältet är det intressanta som den stridspitt jag är.