Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
redalert
Infra
Secrist
DirtyDog
Sniperace
9 posters

    Margot äger.

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  lazy 2016-01-14, 15:23

    Margot äger. - Sida 2 2r7tx5d
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Infra 2016-01-14, 17:27

    Secrist skrev:
    lazy skrev:53 minuter sedan
    Utrikesminister Margot Wallström kommer inte att få resa in i Israel, meddelar israeliska utrikesdepartementet. Samtidigt kallas den svenske ambassadören upp till landets UD. TT


    Israel stoppar utrikesminister Margot Wallström (S) från officiella beslk i landet. Det meddelar landets utrikesdepartement. Sveriges ambassadör Carl Magnus Nesser kallades under onsdagskvällen upp till israeliska UD.


    http://www.svt.se/nyheter/utrikes/israel-sverige-ar-inte-valkommen

    SVT:s stavfel, inte mina.  Smile

    Finns det nåt land hon inte gjort sig ovän med nu?
    Åh Gud vad ledsen hon ska va som slipper åka till Pariasstaten.
    Vilken oerhörd förlust.
    Sad
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Infra 2016-01-14, 17:29

    Det finns fler utrikesministrar än Magot som gett fingret åt mördare.
    Bara hon inte blir portad från Saudiarabien också. Det vore hemskt
    ledsamt. 2 st mördarstater i Mellanöstern. Vilken inskränkning
    i rörelsefriheten.
    Very Happy
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  formsvackan 2016-01-14, 21:04

    Infra skrev:Det finns fler utrikesministrar än Magot som gett fingret åt mördare.
    Bara hon inte blir portad från Saudiarabien också. Det vore hemskt
    ledsamt. 2 st mördarstater i Mellanöstern. Vilken inskränkning
    i rörelsefriheten.
    Very Happy
    När Saudierna dummade sig avbröt jag omedelbart alla diplomatiska förbindelser med dem samt visade ut deras smygambassadörer, d.v.s. barnbarnets gerbiler. Nu är också samtliga representanter för den israeliska statsterrorismen portförbjudna i mitt hem, likaså i min sommarstuga.

    Jag har dessutom blockerat landsnumren 966 och 972 i min kommunikationsutrustning.  

    Mitt ställningstagande och kraftiga diplomatiska åtgärder torde ha ungefär samma betydelse för världsordningen som de dumheter som kommit från Riyadh och Jerusalem.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  lazy 2016-01-14, 22:24

    formsvackan skrev:
    Infra skrev:Det finns fler utrikesministrar än Magot som gett fingret åt mördare.
    Bara hon inte blir portad från Saudiarabien också. Det vore hemskt
    ledsamt. 2 st mördarstater i Mellanöstern. Vilken inskränkning
    i rörelsefriheten.
    Very Happy
    När Saudierna dummade sig avbröt jag omedelbart alla diplomatiska förbindelser med dem samt visade ut deras smygambassadörer, d.v.s. barnbarnets gerbiler. Nu är också samtliga representanter för den israeliska statsterrorismen portförbjudna i mitt hem, likaså i min sommarstuga.

    Jag har dessutom blockerat landsnumren 966 och 972 i min kommunikationsutrustning.  

    Mitt ställningstagande och kraftiga diplomatiska åtgärder torde ha ungefär samma betydelse för världsordningen som de dumheter som kommit från Riyadh och Jerusalem.

    Blockera 972 (Israel) i sin privata kommunikation har som du skriver, ingen som helst betydelse men när en utrikesminister kräver en utredning om "utomrättsliga avrättningar" då blir det med all rätt respons från mottagaren.

    För ett antal dagar sedan (7/1-16) dömdes ytterligare fyra palestinier till döden av Hamas p.g.a "samröre med Israel," här kan man verkligen prata om utomrättsliga avrättningar, när protesterade Wallström och regeringen mot det?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Sniperace 2016-01-14, 23:10

    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    Infra skrev:Det finns fler utrikesministrar än Magot som gett fingret åt mördare.
    Bara hon inte blir portad från Saudiarabien också. Det vore hemskt
    ledsamt. 2 st mördarstater i Mellanöstern. Vilken inskränkning
    i rörelsefriheten.
    Very Happy
    När Saudierna dummade sig avbröt jag omedelbart alla diplomatiska förbindelser med dem samt visade ut deras smygambassadörer, d.v.s. barnbarnets gerbiler. Nu är också samtliga representanter för den israeliska statsterrorismen portförbjudna i mitt hem, likaså i min sommarstuga.

    Jag har dessutom blockerat landsnumren 966 och 972 i min kommunikationsutrustning.  

    Mitt ställningstagande och kraftiga diplomatiska åtgärder torde ha ungefär samma betydelse för världsordningen som de dumheter som kommit från Riyadh och Jerusalem.


    Blockera 972 (Israel) i sin privata kommunikation har som du skriver, ingen som helst betydelse men när en utrikesminister kräver en utredning om "utomrättsliga avrättningar" då blir det med all rätt respons från mottagaren.

    För ett antal dagar sedan (7/1-16) dömdes ytterligare fyra palestinier till döden av Hamas p.g.a "samröre med Israel," här kan man verkligen prata om utomrättsliga avrättningar, när protesterade Wallström och regeringen mot det?
    Hon kommer aldrig fördöma Hamaz, eller ens beklaga det de håller på med.
    Hennes uppriktiga åsikt är att israel inte har rätt att existera.
    Det ska vara ett judefritt Palestina
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  formsvackan 2016-01-14, 23:29

    lazy skrev:För ett antal dagar sedan (7/1-16) dömdes ytterligare fyra palestinier till döden av Hamas p.g.a "samröre med Israel," här kan man verkligen prata om utomrättsliga avrättningar, när protesterade Wallström och regeringen mot det?
    ???????  Om någon blir dömd kan det naturligtvis inte vara utomrättsligt.

    Självklart kan man ha synpunkter på rättsskipningen i detta sammanhang men det är en annan sak. Att du, Snipern och några till inbillar er att allt ni ogillar är utomrättsligt förstår jag mycket väl, men det förändrar liksom ingenting.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  formsvackan 2016-01-14, 23:31

    Sniperace skrev:Hennes uppriktiga åsikt är att israel inte har rätt att existera.
    Det ska vara ett judefritt Palestina
     
    För h-vete Snipern, du börjar konkurrera med RMC om platsen på forumets fantasitron.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Sniperace 2016-01-14, 23:33

    formsvackan skrev:
    lazy skrev:För ett antal dagar sedan (7/1-16) dömdes ytterligare fyra palestinier till döden av Hamas p.g.a "samröre med Israel," här kan man verkligen prata om utomrättsliga avrättningar, när protesterade Wallström och regeringen mot det?
    ???????  Om någon blir dömd kan det naturligtvis inte vara utomrättsligt.

    Självklart kan man ha synpunkter på rättsskipningen i detta sammanhang men det är en annan sak. Att du, Snipern och några till inbillar er att allt ni ogillar är utomrättsligt förstår jag mycket väl, men det förändrar liksom ingenting.
    Menar du att Hamaz är en erkänd rättslig myndighet?
    Har de riktigt antagna grundlagar och riktiga rättegångar med rättssäkerhet?

    Knappast det som görs är utomrättsliga avrättningar där de avrättade inte har något försvar osv.

    Stöder du ett sådant rättssystem?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Sniperace 2016-01-14, 23:37

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Hennes uppriktiga åsikt är att israel inte har rätt att existera.
    Det ska vara ett judefritt Palestina
     
    För h-vete Snipern, du börjar konkurrera med RMC om platsen på forumets fantasitron.
    Detta har hon i Mycket tidigt skede klargjort.
    Hon har hela tiden också visat sig stå på hamaz sida utan några protester.
    Att hon idag nödtorftigt försöker svänga sig och halvhjärtat säga att israel har rätt att finnas men det bör vara val där de existerar tillsammans osv som en enda stat.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  formsvackan 2016-01-15, 00:07

    Sniperace skrev:Stöder du ett sådant rättssystem?
    Nej. Som jag skrev kan man ha synpunkter på rättsskipningen i detta sammanhang, men det är lik förbaskat något som sker inom lagens råmärken. Att du, och även jag ogillar denna lag förändrar inte fakta.  

    Utomrättsliga avrättningar är något annat.

    Som en reaktion på Benjamin Netanyahus uttalanden mot Margot Wallström skrev Hagai El-Ad, verksamhetschef på BTselem, i Svenska Dagbladet.
    Han konstaterar att summariska avrättningar är olagliga i Israel. Sen radar han upp exempel på att det förekommit:
    ”För två och en halv vecka sedan sköt en polis en 16-årig palestinsk flicka från Qalandiya när hon låg skadad och orörlig på marken. Hennes 14-åriga ­kusin, ­Hadil, sköts också i samma händelse, ­också hon efter att hon redan var skottskadad och låg på marken. Även hon ­dödades.”
    Och det finns många liknande händelser. Ett minimikrav är självklart att det genomförs oberoende utredningar om vad som hänt.


    Eftersom detta dödande är olagligt i Israel borde det enligt lagen kunna betraktas som mord och lagföras därefter.  Att du anser att Israel får göra vad fan de vill mot vem de vill är naturligtvis tråkigt men i sammanhanget ointressant.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  formsvackan 2016-01-15, 00:13

    Sniperace skrev:Detta har hon i Mycket tidigt skede klargjort.
    Skärp dig för fan. Du skrev "Hennes uppriktiga åsikt är att israel inte har rätt att existera. Det ska vara ett judefritt Palestina"

    Detta är inget annat än en illasinnad lögn från din sida !
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Sniperace 2016-01-15, 00:13

    Då var även skjutningen av mördaren I Trollhättan en utomrättsliga sådan....

    Israel är ett land i krig, attackerar palestinier israeler ned vapen i hand blir de skjutna i självförsvar.
    Låter de bli att attackera med vapen blir de heller inte skjutna.

    Överlever de får de sjukhusvård och det är fler som överlever än som dör
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Sniperace 2016-01-15, 00:15

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Detta har hon i Mycket tidigt skede klargjort.
    Skärp dig för fan. Du skrev "Hennes uppriktiga åsikt är att israel inte har rätt att existera. Det ska vara ett judefritt Palestina"

    Detta är inget annat än en illasinnad lögn från din sida !

    Hur vet du att hon inte har denna åsikt och att hon inte för många år sedan uttalat denna åsikt?

    Och det måste vara judefritt eftersom hon inte med ett enda ord kritiserat denna sk lag från Hamaz...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  lazy 2016-01-15, 00:20

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Stöder du ett sådant rättssystem?
    Nej. Som jag skrev kan man ha synpunkter på rättsskipningen i detta sammanhang, men det är lik förbaskat något som sker inom lagens råmärken. Att du, och även jag ogillar denna lag förändrar inte fakta.  

    Utomrättsliga avrättningar är något annat.

    Som en reaktion på Benjamin Netanyahus uttalanden mot Margot Wallström skrev Hagai El-Ad, verksamhetschef på BTselem, i Svenska Dagbladet.
    Han konstaterar att summariska avrättningar är olagliga i Israel. Sen radar han upp exempel på att det förekommit:
    ”För två och en halv vecka sedan sköt en polis en 16-årig palestinsk flicka från Qalandiya när hon låg skadad och orörlig på marken. Hennes 14-åriga ­kusin, ­Hadil, sköts också i samma händelse, ­också hon efter att hon redan var skottskadad och låg på marken. Även hon ­dödades.”
    Och det finns många liknande händelser. Ett minimikrav är självklart att det genomförs oberoende utredningar om vad som hänt.


    Eftersom detta dödande är olagligt i Israel borde det enligt lagen kunna betraktas som mord och lagföras därefter.  Att du anser att Israel får göra vad fan de vill mot vem de vill är naturligtvis tråkigt men i sammanhanget ointressant.

    Hit betalar vi skattepengar med Margots goda minne:

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  lazy 2016-01-15, 00:25

    Det här tycker fs tydligen är ett "rättssäkert samhälle."

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  formsvackan 2016-01-15, 01:02

    Sniperace skrev:Hur vet du att hon inte har denna åsikt och att hon inte för många år sedan uttalat denna åsikt?
    Detta är något du påstår så bevisbördan är din.

    Dessutom vet jag inte heller något om huruvida du för många år sedan uttalat din åsikt om nödvändigheten att kastrera zigenare så jag kanske ska belasta dig med detta.
    Sniperace skrev:Och det måste vara judefritt eftersom hon inte med ett enda ord kritiserat denna sk lag från Hamaz...
    Jag har heller inte hört henne med ett enda ord kritisera kasteringen av zigenare så du kanske är i gott sällskap. Det kan kanske vara intressant att få veta vad du menar med ordval judefritt, Judenfrei eller Judenrein. Det är en viss skillnad.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  formsvackan 2016-01-15, 01:09

    lazy skrev:Det här tycker fs tydligen är ett "rättssäkert samhälle."
    Vad jag tycker vet jag, inte du. Det är beklämmande att sådana som du får fantisera fritt om andras åsikter så fort minsta kritik mot Israel framförs. De som uppvisar allergiska symptom mot all form av kritik brukar ha något att dölja.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  lazy 2016-01-15, 01:24

    formsvackan skrev:
    lazy skrev:Det här tycker fs tydligen är ett "rättssäkert samhälle."
    Vad jag tycker vet jag, inte du. Det är beklämmande att sådana som du får fantisera fritt om andras åsikter så fort minsta kritik mot Israel framförs. De som uppvisar allergiska symptom mot all form av kritik brukar ha något att dölja.


    Där håller jag med dig.  Wink
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  R.O.F.L 2016-01-15, 11:48

    lazy skrev:Det här tycker fs tydligen är ett "rättssäkert samhälle."


    Jobbar dom inte? Hur har dom tid med sådan här dynga varje dag?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Sniperace 2016-01-15, 12:26

    formsvackan skrev:
    Sniperace skrev:Hur vet du att hon inte har denna åsikt och att hon inte för många år sedan uttalat denna åsikt?
    Detta är något du påstår så bevisbördan är din.

    Dessutom vet jag inte heller något om huruvida du för många år sedan uttalat din åsikt om nödvändigheten att kastrera zigenare så jag kanske ska belasta dig med detta.
    Sniperace skrev:Och det måste vara judefritt eftersom hon inte med ett enda ord kritiserat denna sk lag från Hamaz...
    Jag har heller inte hört henne med ett enda ord kritisera kasteringen av zigenare så du kanske är i gott sällskap. Det kan kanske vara intressant att få veta vad du menar med ordval judefritt, Judenfrei eller Judenrein. Det är en viss skillnad.
    med judefritt menar jag vad hamaz och fatha har som lag, det är att judar inte ska få bo i palestina, och hamaz lag om att judarna ska utrotas.
    Denna kvinna ger sig enbart på Israel utan att med något ord kritisera hur hamaz bär sig åt.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  RedMentalCase 2016-01-15, 13:34

    Margot Wallström är nojad på Israel på gränsen till hat och , tanten borde söka terapi.

    I världen idag finns 100 tals oroshärdar där det begås övergrepp värre än i Israel, tanten tycker att det viktigaste att gapa om är mellanösterns enda demokrati och dess felsteg,
    en typisk vänsteridiot.  Det är ganska vämjeligt och den  som tror att omvärlden inte ser vad Margot är för en pajas är själv en pajas.
    Sannolikt har hon ett väldigt lågt förtroende hos andra civiliserade utrikesdepartement, mellan skål och vägg.

    Nu tycks hon ha fått en lägenhet av rörelsen, men skyller andra för lögn, så bekvämt då.... hon kan alltså inte själv kolla upp en lägenhet?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Infra 2016-01-15, 13:41

    lazy skrev:Det här tycker fs tydligen är ett "rättssäkert samhälle."

    Dom är på väg för att besiktiga en barnkolloni utanför stan
    där krigsskadade barn är tvungna att åka på sommarn för att
    stilla nerverna.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Infra 2016-01-15, 13:43

    Hamas är så mycket mer än sina gevär.
    Nästan 90 % av verksamheten består av
    sociala aktiviteter.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Infra 2016-01-15, 13:44

    RedMentalCase skrev:Margot Wallström är nojad på Israel på gränsen till hat och , tanten borde söka terapi.

    I världen idag finns 100 tals oroshärdar där det begås övergrepp värre än i Israel, tanten tycker att det viktigaste att gapa om är mellanösterns enda demokrati och dess felsteg,
    en typisk vänsteridiot.  Det är ganska vämjeligt och den  som tror att omvärlden inte ser vad Margot är för en pajas är själv en pajas.
    Sannolikt har hon ett väldigt lågt förtroende hos andra civiliserade utrikesdepartement, mellan skål och vägg.

    Nu tycks hon ha fått en lägenhet av rörelsen, men skyller andra för lögn, så bekvämt då.... hon kan alltså inte själv kolla upp en lägenhet?
    Hennes egna ord motsäger dina. israel är livrädda för
    att när som helst sluta som en pariasstat i världen.

    Bannbullan mot Margot skjuter inte bara över målet. Det är framförallt
    ett försök att varna andra stater att säga vad de tycker om pariasstaten
    israel. Taktiken är dömd att misslyckas. Om detta vittnar alla lik som
    kantar pariasstatens väg.


    http://www.dr.dk/nyheder/udland/israel-frygter-ende-som-paria-stat


    Senast ändrad av Infra den 2016-01-15, 13:57, ändrad totalt 1 gång

    Sponsored content


    Margot äger. - Sida 2 Empty Sv: Margot äger.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-04-19, 20:55