Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
formsvackan
Sniperace
ericTheDog
Secrist
Infra
lazy
Vercingetorix
RedclownIII
R.O.F.L
13 posters

    Juholt "kickad" på Fredag

    Omröstning

    Får Juholt gå på Fredag

    [ 5 ]
    Juholt "kickad" på Fredag Bar_left63%Juholt "kickad" på Fredag Bar_right [63%] 
    [ 1 ]
    Juholt "kickad" på Fredag Bar_left13%Juholt "kickad" på Fredag Bar_right [13%] 
    [ 2 ]
    Juholt "kickad" på Fredag Bar_left24%Juholt "kickad" på Fredag Bar_right [24%] 

    Totalt antal röster: 8
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  R.O.F.L 2012-01-18, 19:12

    I morgon inleder Socialdemokraternas verkställande utskott ett tvådagarsmöte. Där ska bland annat höstens turer kring partiets budgetmotion diskuteras.
    Detta är en dimrådå då grisen ska in för slakt.

    Widar Andersson, ansvarig utgivare för socialdemokratiska Folkbladet Östgöten, skriver i en ledare: ”Socialdemokratin håller på att förvandlas till ett skämt”. Han fortsätter: ”Jag tror inte att det går längre. Socialdemokraterna måste se till att få ett för alla parter hedersamt avslut på det här”.

    Vem tar över?
    Jag tippar Guteland




    RedclownIII
    RedclownIII


    Antal inlägg : 2772
    Join date : 11-02-20

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  RedclownIII 2012-01-18, 19:20

    R.O.F.L skrev:I morgon inleder Socialdemokraternas verkställande utskott ett tvådagarsmöte. Där ska bland annat höstens turer kring partiets budgetmotion diskuteras.
    Detta är en dimrådå då grisen ska in för slakt.

    Widar Andersson, ansvarig utgivare för socialdemokratiska Folkbladet Östgöten, skriver i en ledare: ”Socialdemokratin håller på att förvandlas till ett skämt”. Han fortsätter: ”Jag tror inte att det går längre. Socialdemokraterna måste se till att få ett för alla parter hedersamt avslut på det här”.

    Vem tar över?
    Jag tippar Guteland


    Nog för att de behöver unga obefläckade representanter men lite erfarenhet är nog inte att bortse ifrån så Guteland faller nog bort jag tror tyvärr att någon gammal räv tar över tyvärr för sossarna. Rolling Eyes
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Vercingetorix 2012-01-18, 19:56

    Jag röstar med höger hjärthalva, och hoppas således på att Juholtarn får sitta kvar över nästa val. Oppositionsledarna, såsom jag ser saken, består idag av Sjöstedt och i viss mån Fridolin.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  lazy 2012-01-18, 22:51

    Sossarna har knappast råd att sparka ytterligare en partiledare och vem ska de ersätta honom med?

    Alla ngt intellektuella flyr just nu Socialdemokraterna.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  R.O.F.L 2012-01-20, 11:16

    Idag fortsätter cirkusen. Vi har aldrig någonsin, någongång, någonstans haft så roligt som Åsa-Nisse i högform tog över.

    Gyckel och clowneri dagarna i ända ... alla krämpor är som bortblåsta tack vare alla goda skratt.

    Går det bra nu??????



    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Infra 2012-01-20, 11:28

    Var lugn för att Juholt sitte kvar.
    Hos V-U har han redan "halva inne".

    Kongressen valde Juholt.
    Endast kongressen kan avsätta honom.

    Sedan vet V-U att hetsen mot Juholt
    är en borgerlig hets mot hela socialdemokratin.

    Samma småaktiga, borgerliga skitmentalitet
    som fick Mona att först förlora valet, sedan avgå.

    Det här börjar framstå som fullkomligt klart, nu.

    Därför resonerar allt fler i V-U: "Juholts sak är vår.
    Enade vi stå - söndrade vi falla".

    Forumhögerns beramade kvällskaffe kommer nog att ha
    en bismak av bitterhet framför Rapport i kväll.

    "Fick du fikon, Zackariaz?"
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Huholt

    Inlägg  Secrist 2012-01-20, 16:16

    Infra skrev:Var lugn för att Juholt sitte kvar.
    Hos V-U har han redan "halva inne".

    Kongressen valde Juholt.
    Endast kongressen kan avsätta honom.

    Sedan vet V-U att hetsen mot Juholt
    är en borgerlig hets mot hela socialdemokratin.

    Samma småaktiga, borgerliga skitmentalitet
    som fick Mona att först förlora valet, sedan avgå.

    Det här börjar framstå som fullkomligt klart, nu.

    Därför resonerar allt fler i V-U: "Juholts sak är vår.
    Enade vi stå - söndrade vi falla".

    Forumhögerns beramade kvällskaffe kommer nog att ha
    en bismak av bitterhet framför Rapport i kväll.

    "Fick du fikon, Zackariaz?"

    Juholt får gärna sitta kvar vad mig anbelangar. Jag tycker mest synd om sossarna. De förtjänar bättre.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15116
    Join date : 10-05-11

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  ericTheDog 2012-01-20, 23:21

    Juholt som partiledare är ör bra för att vara sant. Att han får sitta kvar är makalöst. Inte ens valfri vänstermupp från detta forum hade gjort ett sämre jobb än Juholt.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Sniperace 2012-01-20, 23:41

    TV4: ”Juholt avgår”

    Håkan Juholt och VU är överens om att han ska avgå.

    Det hävdar en centralt placerad källa inom partiet, enligt TV4:s politiske kommentator Helena Gissén.

    – Det är en trovärdig källa som inte har skäl att ljuga, säger hon.

    från aftonbladet.... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14245531.ab
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  R.O.F.L 2012-01-20, 23:59

    Sniperace skrev:
    TV4: ”Juholt avgår”

    Håkan Juholt och VU är överens om att han ska avgå.

    Det hävdar en centralt placerad källa inom partiet, enligt TV4:s politiske kommentator Helena Gissén.

    – Det är en trovärdig källa som inte har skäl att ljuga, säger hon.

    från aftonbladet.... http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14245531.ab

    "Han smet ut bakvägen" "vila upp sig i oskarshamn". Det ligger en gravad hund bedragen här.
    Visste att jag hade rätt. Det kommer något om att mediadrevet blev för hårt och att familjen samt grannar i Västertorp blivit störda av den frysande journalistkår likt hyenor runt kadavret.
    Vila i Oskarshgamn låter som en del grubblande alternativt slicka på närmaste vägguttag.

    Ridå!!!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Vercingetorix 2012-01-21, 00:00

    I normala fall skulle jag inte hålla med Göran Greider, om han så (helt sanningsenligt) bara talade om vad klockan var, men detta är följdaktligen inte ett normalt fall:

    – Skräckfilmen fotsätter och partiet är lamslaget. De måste överge sin grandiosa självbild. De tror att de ska bli det stora statsbärande partiet men den tiden är förbi. Sådana partier finns inte längre och det går inte att vänta på en frälsare som ska leda dem rätt. -Ab
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  formsvackan 2012-01-21, 00:02

    Vercingetorix skrev:Jag röstar med höger hjärthalva, och hoppas således på att Juholtarn får sitta kvar över nästa val. Oppositionsledarna, såsom jag ser saken, består idag av Sjöstedt och i viss mån Fridolin.
    Jag hoppas att Peter Hultqvist tar ett steg framåt snart.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Vercingetorix 2012-01-21, 00:05

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Jag röstar med höger hjärthalva, och hoppas således på att Juholtarn får sitta kvar över nästa val. Oppositionsledarna, såsom jag ser saken, består idag av Sjöstedt och i viss mån Fridolin.
    Jag hoppas att Peter Hultqvist tar ett steg framåt snart.

    Honom har jag inte hört talas om, och således inte hört något av heller...
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  DMustaine 2012-01-21, 00:08

    Trots den narcisisstiska personlighetsstörning karln lider av verkar det som om han ändå avgår! Inte bra för alliansen då juholt var en jackpot! Å andra sidan vem ska ta över? Den enda trovärdiga är ju typ Margot och hon vill inte!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Vercingetorix 2012-01-21, 00:10

    DMustaine skrev:Trots den narcisisstiska personlighetsstörning karln lider av verkar det som om han ändå avgår! Inte bra för alliansen då juholt var en jackpot! Å andra sidan vem ska ta över? Den enda trovärdiga är ju typ Margot och hon vill inte!

    Det ville inte Persson heller, men han satt som statsminister i tolv år...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Infra 2012-01-21, 00:10

    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Jag röstar med höger hjärthalva, och hoppas således på att Juholtarn får sitta kvar över nästa val. Oppositionsledarna, såsom jag ser saken, består idag av Sjöstedt och i viss mån Fridolin.
    Jag hoppas att Peter Hultqvist tar ett steg framåt snart.
    Tja. Historiskt har dalkarlar uträttat stordåd för Sverige.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Vercingetorix 2012-01-21, 00:11

    Infra skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Jag röstar med höger hjärthalva, och hoppas således på att Juholtarn får sitta kvar över nästa val. Oppositionsledarna, såsom jag ser saken, består idag av Sjöstedt och i viss mån Fridolin.
    Jag hoppas att Peter Hultqvist tar ett steg framåt snart.
    Tja. Historiskt har dalkarlar uträttat stordåd för Sverige.

    Någon särskild du tänker på? Gunde?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Sniperace 2012-01-21, 00:18

    vad som egentligen sker här är en väl iscensatt kupp av moderater och andra brunskjortor, detta har planlagts och iscensatts för många år sedan då dessa i tidig ålder infiltrerat ssu, för att förklädda till renläriga sossar arbeta sig upp i SAP, för att sedan sänka detta parti och som lyckats dupera hela denna rörelse enbart i avsikt att orsaka dess fall vilket nu är på god väg.

    Här har de haft god hjälp av cia som under lång tid betalade olof palme för att utan misstankar kunna genomföra denna gigantiskat konspiration, men Palme började ångra sig och ville avslöja sin del i detta varför han på order av ledaren från de vises protokoll mördades för en låda vodka som betalning
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Vercingetorix 2012-01-21, 00:28

    Sniperace skrev:vad som egentligen sker här är en väl iscensatt kupp av moderater och andra brunskjortor, detta har planlagts och iscensatts för många år sedan då dessa i tidig ålder infiltrerat ssu, för att förklädda till renläriga sossar arbeta sig upp i SAP, för att sedan sänka detta parti och som lyckats dupera hela denna rörelse enbart i avsikt att orsaka dess fall vilket nu är på god väg.

    Här har de haft god hjälp av cia som under lång tid betalade olof palme för att utan misstankar kunna genomföra denna gigantiskat konspiration, men Palme började ångra sig och ville avslöja sin del i detta varför han på order av ledaren från de vises protokoll mördades för en låda vodka som betalning

    Mossad!! För bövelen, glöm inte Mossad!!!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  formsvackan 2012-01-21, 00:42

    Vercingetorix skrev:
    formsvackan skrev:
    Vercingetorix skrev:Jag röstar med höger hjärthalva, och hoppas således på att Juholtarn får sitta kvar över nästa val. Oppositionsledarna, såsom jag ser saken, består idag av Sjöstedt och i viss mån Fridolin.
    Jag hoppas att Peter Hultqvist tar ett steg framåt snart.

    Honom har jag inte hört talas om, och således inte hört något av heller...
    http://www.socialdemokraterna.se/Vart-parti/Socialdemokraternas-partistyrelse/Verkstallande-utskott/

    Den lilla erfarenhet jag i egenskap av leverantör har av hans agerande är odelat positivt. Hans namn var uppe förra gången och jag hoppas som sagt att han kliver fram så småningom.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Margot

    Inlägg  Secrist 2012-01-21, 01:34

    Vercingetorix skrev:
    DMustaine skrev:Trots den narcisisstiska personlighetsstörning karln lider av verkar det som om han ändå avgår! Inte bra för alliansen då juholt var en jackpot! Å andra sidan vem ska ta över? Den enda trovärdiga är ju typ Margot och hon vill inte!

    Det ville inte Persson heller, men han satt som statsminister i tolv år...

    Fast Margot har tunga, intressanta poster utomlands som hon får sköta helt utan mediabevakning. Inte en chans att hon byter det mot ett pressat jobb som partiledare för ett krisande sosseparti.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Vercingetorix 2012-01-21, 01:49

    Secrist skrev:
    Vercingetorix skrev:
    DMustaine skrev:Trots den narcisisstiska personlighetsstörning karln lider av verkar det som om han ändå avgår! Inte bra för alliansen då juholt var en jackpot! Å andra sidan vem ska ta över? Den enda trovärdiga är ju typ Margot och hon vill inte!

    Det ville inte Persson heller, men han satt som statsminister i tolv år...

    Fast Margot har tunga, intressanta poster utomlands som hon får sköta helt utan mediabevakning. Inte en chans att hon byter det mot ett pressat jobb som partiledare för ett krisande sosseparti.

    När man betänker den mediala skärselden Juholt går igenom, förtjänad eller ej, tänker nog t o m den mest makthungrande sossen sig för både en och tre gånger.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  RedMentalCase 2012-01-21, 02:45

    Hur många timmar ska Fleksnes sitta kvar ?

    Vore det inte bättre för S att fatta läget, och dela upp sig i 2 delar,
    ett högersosseparti och ett vänster.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Media

    Inlägg  Secrist 2012-01-21, 10:40

    Vercingetorix skrev:
    Secrist skrev:
    Vercingetorix skrev:
    DMustaine skrev:Trots den narcisisstiska personlighetsstörning karln lider av verkar det som om han ändå avgår! Inte bra för alliansen då juholt var en jackpot! Å andra sidan vem ska ta över? Den enda trovärdiga är ju typ Margot och hon vill inte!

    Det ville inte Persson heller, men han satt som statsminister i tolv år...

    Fast Margot har tunga, intressanta poster utomlands som hon får sköta helt utan mediabevakning. Inte en chans att hon byter det mot ett pressat jobb som partiledare för ett krisande sosseparti.

    När man betänker den mediala skärselden Juholt går igenom, förtjänad eller ej, tänker nog t o m den mest makthungrande sossen sig för både en och tre gånger.

    Att vara partiledare är ett extremt utsatt jobb med media ständigt i hasorna beredda att hänga dig om tillfälle bjuds. Och detta har inget med partitillhörighet att göra. Varför skulle en person som Margot välja det när hon kan umgås med höjdarna i FN-skrapan i lugn och ro? Sossarna får nog försöka hitta någon annan. Helst någon som kan öppna käften utan att klanta till det.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Vercingetorix 2012-01-21, 10:57

    Secrist skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Secrist skrev:
    Vercingetorix skrev:
    DMustaine skrev:Trots den narcisisstiska personlighetsstörning karln lider av verkar det som om han ändå avgår! Inte bra för alliansen då juholt var en jackpot! Å andra sidan vem ska ta över? Den enda trovärdiga är ju typ Margot och hon vill inte!

    Det ville inte Persson heller, men han satt som statsminister i tolv år...

    Fast Margot har tunga, intressanta poster utomlands som hon får sköta helt utan mediabevakning. Inte en chans att hon byter det mot ett pressat jobb som partiledare för ett krisande sosseparti.

    När man betänker den mediala skärselden Juholt går igenom, förtjänad eller ej, tänker nog t o m den mest makthungrande sossen sig för både en och tre gånger.

    Att vara partiledare är ett extremt utsatt jobb med media ständigt i hasorna beredda att hänga dig om tillfälle bjuds. Och detta har inget med partitillhörighet att göra. Varför skulle en person som Margot välja det när hon kan umgås med höjdarna i FN-skrapan i lugn och ro? Sossarna får nog försöka hitta någon annan. Helst någon som kan öppna käften utan att klanta till det.

    För att lyckas med den saken har de ett digert arbete framför sig. En sak är dock säker. Juholts huvud är inte det enda som kommer att rulla innan denna fars är över...

    Sponsored content


    Juholt "kickad" på Fredag Empty Sv: Juholt "kickad" på Fredag

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-02, 18:26