formsvackan skrev:Dessa "undersökningar" skulle vara mycket intressanta att få se.ericTheDog skrev:Undersökningar visar att självkörande bilar kan reducera antalet bilar med upp till 95%. Lycka till att skapa bilköer med de resterande 5%.Grundtanken är säkerligen god, men hittills har ingen kunnat visa vare sig nödvändig teknik för att uppnå lönsamhet. Det behövs betydligt mer än "många entusiaster" som delar en hobby.ericTheDog skrev:Vad gäller elproduktionen så siktar inte jag på föråldrad kol och olja. Planeten träffas av ofantliga mängder solenergi varje sekund. Det räcker med att ta vara på en bråkdel så är problemet löst. Inom c:a 10 år kan elproduktion vara var mans hobby. Många entusiaster är redan igång.Med endast 5% av bilparken kvar ?ericTheDog skrev:Vi får det bästa från alla världar. PRivatbilens flexibilitetMenar du bilpooler eller bussåkande ? Ingetdera ger dig dagens flexibilitet.ericTheDog skrev:fast i kollektiv tappning om man så önskar.Jag tycker att dina funderingar mest liknar en helgalen miljömupps verklighetsfrånvända dröm.ericTheDog skrev:Miljömupparnas mardröm givetvis med frihet och miljö kombinerat.
Jag tycker inte undersökningarna är så intressanta. Just detta dygn har en bilfantast som jag själv använt min bil i c:a 30 minuter, vilket torde utgöra 2% av tiden. Uppenbart att det stämmer. Sharing is caring.
En kollega installerar i dagarna 54 kvm solpanel. Investeringen på 170 papp kommer lågt räknat att vara betald på 15 år. Därefter är det ren vinst. Men tro mig - detta är bara början. Beware bakåtsträvare.
5% av antalet bilar. Som rullar hela tiden + hedrar samåkning. Visst är det bra. Uppkoppling till molnet finns givetvis som standard.
Bilpooer och bussar? Kommer säkert finnas kvar till de bakåtsträvare som efterfrågar sån skit.
Jag tycker du är extremt bakåtsträvande och trögtänkt. Idag åkte jag elbil med en kollega. Blev imponerad av BMW i3. Energikostnaden landar på c:a 1,5 kr per mil.