var det inte hållbart med återvändande till de länder som var i krig under vv2? Just från närområde.formsvackan skrev:Både Gaza och Shatila torde räcka som exempel på att du har fel. Hur stort tycker du att Dadaab ska bli ?Sniperace skrev:Men som sagt det måste vara lättare i närområdet och ges de pengar som ex Sverige lägger på varje enskild ankommande hit dessa pengar på mottagande i närområdet räcker dessa till 100 där istället för en här.Och det är naturligtvis i din värld oändligt mycket bättre i lägren. Men OK då, i Gaza har man åtminstone "innanförskap", om än ofrivilligt.Sniperace skrev:Dessutom så finns varken bostäder eller jobb klara här och resultatet blir utanförskap osv. ...Om du tycker att detta är jämförbart kanske problemet är att från Shatila beviljas man ingen återvändo. Vad ska man då göra ?Sniperace skrev:ex var svensk mottagning av flyktingar från Finland Danmark och Norge framgångsrikt nästan alla återvände till respektive hemland efter krigsslutet.
En över tid hållbar lösning på flyktingproblem efterfrågades
Du menar att Det aldrig ska kunna återvända till Syrien?
Att decsom nu är i Libanon inte ska kunna återvända?
Att om Saudi och de andra rika oljeländerna inte behövervta emot för de tvär bättre att de Tar sig till Västeuropa vars system många av dessa inte anser bra och som de vill att vi ska anpassa för att passa dem?
Flyktingströmmar na kommer inte från Gaza och Shakira idag och de som ev kommer är en piss o mississippi i antal jämfört med de andra.
En mycket stor andel är inte heller riktiga flyktingar utan istället ekonomiska sådana, har de bott ex tre år i Turkiet med både arbete och bostad är asylboende Sverige inte något som ska beviljas.
Jag ser som sagt hellre hjälp i när områdena OCH att man HÄMTAT de verkligt behövande i flyktinglägren så blir det inte ÖVERHETEN människor som kommer och ställer krav ock klagar på att det inte är fint nog.
Detta har jag själv fått både se och höra på plats där vi har en förläggning, jag har dessutom fått se hur störrecdelwn av rummen där vandaliserats osv, det är ingen rolig syn
Skänkta kläder har kastats för de var inte tillräckligt fina för detta Herrefolket, men de var tillräckligt fina att ha burits av oss på orten i vanligt vardagsbruk. ...
Nej vi får hit alldeles för bortskämda personer i väldigt många fall och där tvivlar jag på att de fattiga dom sitter i flyktinglägren skulle bära sig åt likadant.