Sniperace skrev:Ja tillsammans med andra so. Framställt Sverige som landet där de får allt gratis, men om de verkligen följt reglerna om flyktingstatus och första landet osv vore denna ström minimal. Men pga att de så lättvindigt ger så många plats har det gett detta resultat.Infra skrev:Är det miljöpartiet och V som rår för att ungar kommer?Secrist skrev:Infra skrev:Förvånar du dej verkligen att det är de äldre, större och starkare
barnen som slutligen kommer fram till sin fridstad? Förvånar det
verkligen dig att det är de mindre, svagare, yngre barnen som
inte orkar med strapatserna, utan går under, på vägen mot friheten?
Eller spelar du bara dum som vanligt? Att barn växer på vägen mot
fristaden har väl heller aldrig föresvävat dej? Att kidsen på vägen
blivit nappade och hållits fångna tills de blir stora nog att fly är väl
främmande materia för dej?
Du måte ha farit mycket illa under uppväxten ty du lider en skriande
brist på empati. Det står klart för var och en som orkar ta till sej det
att du fått din tillit fullständigt demolerad av vuxna under uppväxten.
Det är synd om dej. Jag ömkar dej.
Inte behöver du ömka mig. Jag mår hur bra som helst.
Men åter till dagordningen.
Lågt räknat så kommer kostnaderna för ensamkommande "barn" att överstiga 25 miljarder kronor för 2015.
Hur länge tror du sveriges ekonomi klarar av att blöda pengar på detta viset? De ska sparka 600 personer inom vården i Dalarna för att spara pengar samtidigt som politikerna skänker bort miljarder till utlänningar. Hur hållbart är detta för ett litet land som sverige?
Hade de däremot idag hur det går för dem som kommer, vilket utanförskap det finns osv skulle många valt ett annat land.
Ja, de är ju knappast en slump att det är just sverige som blir översvämmat och inte något av våra nordiska grannländer. Det handlar ju om vilka signaler man sänder ut och våra signaler är just att "kom till oss, allt är gratis och uppehållstillstånd delas ut generöst. Speciellt om du inte kan styrka din identitet".