DirtyDog 2015-11-09, 01:46
formsvackan skrev: DirtyDog skrev: formsvackan skrev: RedMentalCase skrev:Om du menar jag ska ta ansvar för dåliga och uteblivna myndighetsbeslut så är du mer än lovligt korkad, igen.
Du vägrar "ta ansvar" för beslut som fattas av lokalpolitiker som du själv varit med och utsett. Detta samtidigt som du ylar över mitt ansvar för Stalins misstag. Mår du bra ?
Så du tar ansvar för vad alla regeringar gör (eller inte gör) eftersom du har deltagit i valen?
Nej, men jag lastar inte heller på dig något ansvar för vad andra "regeringar" i en annan tid, i andra delar av världen gjorde, eller inte gjorde om du så vill.
DirtyDog skrev:Inser du hur korkad du framstår som?
Bekymra du dig om din egen framtoning istället
Skillnaden mellan oss är att jag grundar mina åsikter på logik.
RMC ondgör sig över Malmös politiker (sossar) och du kallar då skåningar för allmänt trögfattade precis som om de styrande i Malmö är representativa för alla skåningar? De är ju inte ens representativa för sin EGNA väljare och knappast för de som inte bor i Malmö och heller inte röstat rött.
Förstår du logiken i detta? Förmodligen inte.....
När sen RMC förklarar att han inte tar ansvar för "dåliga och uteblivna myndighetsbeslut" som sossepolitikerna är ansvariga för så svarar du:
formsvackan skrev:Du vägrar "ta ansvar" för beslut som fattas av lokalpolitiker som du själv varit med och utsett.
Du inser väl att det här rör sig om en KOMMUNAL fråga och inte någon landstingsfråga och mig veterligen tillhör inte RMC Malmös valdistrikt och även om han gjorde det så ansvarar han knappast för beslut som fattas av hans politiska motståndare.
Var du ansvarig för allt som alliansregeringen gjorde eftersom du deltog i valet när de fick makten? Enligt DIN logik så har du ju genom att du deltagit i valet "själv varit med och utsett" dina politiska motståndare trots att du INTE röstar på dem?
Om det är NÅGON som bör fundera över sin framtoning här så är det knappast jag.
Men visst, FÖRKLARA gärna
HUR man blir delansvarig för alla myndigheters beslut, bara för att man är för demokrati och deltar i politiska val, så skall jag lyssna med en förstående blick.
Ett tips! Ditt "
BÄST FÖRE" datum har gått ut för
LÄNGE sedan!