Infra skrev:Om du tror att det går att grunda ett lyxliv på tiggeríredalert skrev:Infra skrev:Dom som vet bättre än dej säger motsatsen.RedMentalCase skrev:Finns det inte organiserat tiggeri??
Det har sagts ett otal ggr,men idioter som infra och foliet kan mycket väl bli vårt lands undergång, de är ju tyvärr inte enstaka sinnesslöa hjon , det finns nog fler som dem?
Den genomsnittlige Nordkoreanen är förmodligen bättre uppdaterad och redig än vilken folie eller infra som helst.
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/tiggarna-utanfor-mitt-fonster_4587536.svd
Den upprättstående människa idag som inte fattar att tiggeriet är organiserat borde inte få lov att yttra sig i debatten.
Troll är vad ni är.
Samordnaren återkommer senare till kiosken, dit andra personer också kan komma under dagen. Det är män i femtioårsåldern, men också några yngre män kan vara med. De kan sitta vid kiosken i en eller två timmar om vädret tillåter. Mobilerna går varma. De kommer i två eller tre rätt skapliga bilar, som ställs upp i den intilliggande parkeringen. På kvällen, vid 18-19 tiden, samlas tiggarna åter, snackar lite med varandra och fortsätter sedan mot sina boplatser. Då finns samordnaren men ofta också andra personer på plats.
Ingenting av detta är särskilt förvånande, ty ingen kan på allvar föreställa sig att det handlar om en spontan verksamhet, som regleras av ett slags osynlig hand. Det är ett socialt och ekonomiskt komplicerat företag, där det finns hierarkier, investeringar och en fördelning av inkomsterna som försörjer många fler än tiggarna.
Troligen är det så att tiggarna som sitter utanför ICA får behålla typ en hundralapp, resten tar zigenarbossen, det är en mångmiljonindustri, skapad av råkorkade mupp-tanter som ger pengar till hjonen. Den hundralapp de får behålla så de kan torka skiten ur röven när de lägger sin kabel i parken, sidan om lekplatsen, är dock mer än vad hjon som infra och foliet är värda.
Det finns naturligtvis alla möjligheter att skicka hem packet, polis och myndigheter vågar dock inte, rädda att stöta sig med vänstermobben på twitter? Lata? Oduglig?
Förmodligen en kombination, Sverige är ila ute!
Idag 4000 tiggare, det sprider sig såklart bland bossrana att Sverige är ett "paradis" , nästa år 10.000?, 25000? krav ställs från vänstermuppar att de ska ha gratis sjukvård, tandvård, skola!? förtur till bostäder.....få lov att bosätta sig var de vill...
Sverige Sverige, du före detta goda fosterland.
Att vilja bli av med tiggarna är en sak.
Att anklaga dom för organisering är
vulgärt i överkant.
För övrigt anser jag att herr Tobé är ett
dåligt skämt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20808484.ab
Tror faktiskt inte att en enda tiggare kommer hit spontant och oorganiserat.
Zigenarbossarna bor i mindre herrgårdar och rullar runt i merca på hemmaplan och allt betalt av godtrogna och naiva västerlänningar och pehejade av duktiga idioter som Infra och foliedåren.
så tycker jag att du ska börja med att skaffa pappmugg.
Absolut. Jag ger pappmuggen till dig så får du sitta utanför ICA 80 timmar i veckan. Sen ger du 90% av intäkterna till mig. Lyckas du övertyga herr foliehatt att göra samma sak så får du 2% i bonus.