R.O.F.L skrev:Secrist skrev:Infra skrev:Återigen: du har fel. Igen.Sniperace skrev:nej usa gjorde allt för att undvika skada sådant, men delar av det irakiska folket plundrade sådana ställen och nästan alltid var dessa folket som stödde Saddam och hans anhang.Infra skrev:Så gjorde också USA i Irak fast i en 1000 gånger så stor skala.Tramadoltrollet skrev:men de river och spränger ju urgamla tempel osv för att dessa är emot islam
Stal artefakter, olja och slog sönder statyer för att förhärliga
sin egen mordregim. Så med det argumentet hugger du i sten.Tramadoltrollet skrev:Observera att Fågel Fenix är en avgudafigur och i allra högsta grad haram för islam.
För dej som kristen ja. Men i arabvärlden
håller man fågeln i en helt annan kontext.
Och börja nu inte med ditt förbannade tjat
om att "du mensann inte är kristen".
Och som vanligt jag är inte kristen, jag är ateist.
Sålunda ännu mer hatad av islamister och illa sedda av många kristna.
Kan du belägga ditt påstående om att islam ser fågel Fenix som något bra?
Du vill inte se Fågel Fenix som symbol i Kalifatets statsvapen
helt enkelt därför att den är en mäktig och kraftfull symbol.
Det är hela saken.
Vad du kan göra nu är bara att vänta och se
vem som tar hem den här striden: du eller jag.
Det kommer aldrig att bli något kalifat. En "regim" som enbart bygger på våld blir aldrig långlivad och kommer aldrig att erkännas som stat.
Kalifatet är bildat, jag förutsåg detta 1 år innan. Turkiet har inga problem med kalifatet det har man redan basunerat ut. Med andra ord erkänner man kalifatet.
Om inte ryssen griper in kommer ett emirat(Al-qaida) bildas i Idlib då dom otrogna förutom två städer är rensade på otrogna.
http://www.todayszaman.com/diplomacy_erdogan-says-pkk-not-isil-urgent-threat-for-turkey_398489.html
Det finns inget kalifat. Att några dårar utropar detta på eget bevåg innebär inte att det är så i praktiken. Om jag utropar mig till härskare över gatan här hemma tror du det betyder att jag då bildat en autonom del av Sverige?