Både Alliansen och Röran går till val på att i ev. opposition föra den andra sidans politik.
Vilka väljare kommer ha förtroende för en så korkad idé?
ericTheDog skrev:Jag frågar mig hur sjuklövern tänker inför valet 2018.
Både Alliansen och Röran går till val på att i ev. opposition föra den andra sidans politik.
Secrist skrev:ericTheDog skrev:Jag frågar mig hur sjuklövern tänker inför valet 2018.
Förutspår att SD kommer att slå alla tänkbara rekord om de sköter sina kort rätt.
ericTheDog skrev:Jag frågar mig hur sjuklövern tänker inför valet 2018.
RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:Jag frågar mig hur sjuklövern tänker inför valet 2018.
Frågan är om DÖ kommer att överleva, och hur alliansen ska krångla sig ur det korkade uppgörelse de gjorde.
lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
redalert skrev:lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
Ja det är absolut ett av de få val man har kvar.
lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
ericTheDog skrev:lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
Just nu står det mellan blant och sd.
Det som talar för sd är att övriga partier för en idiotisk flyktingpolitik samt det faktum att det är en pungspark på etablissemanget.
Det som talar emot sd är...ja, ni vet vad jag tycker om sd.
Secrist skrev:ericTheDog skrev:lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
Det som talar för sd är att övriga partier för en idiotisk flyktingpolitik samt det faktum att det är en pungspark på etablissemanget.
Tvivlar på att DÖ överlever så länge. Effekterna börjar ju synas och det kokar bland alllianspoliker i kommunerna och bland väljarna.
RedMentalCase skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
Tvivlar på att DÖ överlever så länge. Effekterna börjar ju synas och det kokar bland alllianspoliker i kommunerna och bland väljarna.
Förvisso, men framförallt Kindberg Batra har ju målat in sig i ett hörn, hur ska hon komma ut därifrån? Avgå?
Hon tycks ju tro på DÖ och inbillar sig få chansen 2018.
lazy skrev:
Stödet för decemberöverenskommelsen störtdyker hos svenska folket.
Endast hälften så många tycker i dag att handslaget mellan partierna är bra för Sverige – jämfört med för tre månader sedan.
Bland kristdemokrater och moderater är stödet näst intill obefintligt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20631980.ab
Vad folk anser verkar rätt tydligt i undersökningen under denna artikel?Secrist skrev:lazy skrev:
Stödet för decemberöverenskommelsen störtdyker hos svenska folket.
Endast hälften så många tycker i dag att handslaget mellan partierna är bra för Sverige – jämfört med för tre månader sedan.
Bland kristdemokrater och moderater är stödet näst intill obefintligt.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20631980.ab
Bra att det visar sig i undersökningen att folk kraftigt ogillar denna idiotiska uppgörelse.
RedMentalCase skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
Förvisso, men framförallt Kindberg Batra har ju målat in sig i ett hörn, hur ska hon komma ut därifrån? Avgå?
ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
Hon måste bort. Kommer aldrig kunna vinna ett val.
RedMentalCase skrev:ericTheDog skrev:RedMentalCase skrev:Secrist skrev:ericTheDog skrev:lazy skrev:Varför ens rösta 2018 om inget förändrats? De som absolut inte kan tänka sig att rösta på SD har, om det fortsätter så här, då kommit underfund med att de inte kan rösta på ngt parti alls.
Hon måste bort. Kommer aldrig kunna vinna ett val.
Böjd att hålla med dig, till och med enskilda riksdagsledamöter i M visar nu öppet vad de tycker.
Batra är ett stolpskott, nu gick hon med på en försvarsöverenskommelse som får Löfven att se ut som en segrare, inte ens en utredning om Nato krävde hon, är hon en mullvad från S?
lazy skrev:Och allt är väl ungefär som vanligt.
2015-04-23
S rasar i ny mätning
Väljaropinion. Socialdemokraterna tappar rejält i stöd, visar TV4/Novus väljarbarometer för april. Sedan mätningen i mars har S minskat med 3,9 procentenheter till 27,1 procent. Nedgången är statistiskt säkerställd.
Samtidigt minskar glappet mellan blocken och de rödgrönas ledning är nu 1 procentenhet. Fastän Vänsterpartiet går framåt med 1,8 procentenheter och Miljöpartiet ökar något minskar de rödgröna till 41 procent, en nedgång på 1,8 procentenheter. Allianspartierna samlar 40 procent av väljarna. Sverigedemokraterna stöds av 15,8 procent, enligt mätningen.
Mätningen utfördes den 23 mars-19 april. 4011 personer intervjuades.
Länk till Novus
ericTheDog skrev:Det konstiga är att moderaterna inte tappar. Eller är det så att de tappar väljare till sd men vinner lika många från s?
ericTheDog skrev:Jag tror att många inte vill säga "sd" i en telefonintervju.