Tog mej under häftiga kväljningar in på Avpixlat och kunde så konstatera att under
artikeln om partistriden fanns lika många anhängare till de oppositionella som
till partiledningen.
Döm själva:
Bild
egirevS • för några sekunder sedan
Media är bra sjukt i sverige.
Ett ordspråk som är rätt pricksäkert i detta fall:
"Göra en höna av en fjäder"
• Svara•Dela ›
Bild
Sjolingen • för 2 minuter sedan
Åkesson och Karlsson har mitt fulla förtroende. Utrensningar är tyvärr någonting som är helt nödvändigt för att Sverigedemokraterna skall kunna fortsätta att utvecklas till ett parti för de breda massorna och därmed också kunna påverka Sveriges framtid.
Läs vad Jimmie Åkesson skrev på facebook alldeles nyss.
Att Hahne kallar sig "fallskärmsjägare" imponerar ivartfall inte på mig! Bara stridisar som dras till K3!
• Svara•Dela ›
Bild
Lillith Nefer Sjolingen • för en minut sedan
Har vi inte redan partier för de breda massorna?
1 • Svara•Dela › Visa 1 nytt svar
Bild
Eva 2014 • för 6 minuter sedan
Jag vill ha fakta innan jag uttalar mig så jag avvaktar i denna diskussion.
3 • Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 Eva 2014 • för 4 minuter sedan
Jag lyssnade på P1 i morse intervju med Kasselstrand vs Jomshof råder fler att göra så, det sändes ca 07.15
• Svara•Dela ›
Bild
Gustav Lund • för 10 minuter sedan
Kan partiledningen ta & förklara vad som händer?
2 • Svara•Dela ›
Bild
invandrare1957 Gustav Lund • för 4 minuter sedan
Faktiskt en väldigt bra och befogad fråga. Så man får tyst på mycket av dravlet bland kommentarerna och gammelmedia som är omdöpt hetsmedia.
2 • Svara•Dela ›
Bild
Sovjet.TelevisionSVT Gustav Lund • för 8 minuter sedan
Makt, svartsjuka med mera. Det är mänskligt dock.
1 • Svara•Dela ›
Bild
Karjalainen Gustav Lund • för 8 minuter sedan
Karlsson får lite svårt att lägga band på sig emellanåt, vilket avslöjar honom:
http://www.expressen.se/nyhete...2 • Svara•Dela ›
Bild
MrBboy Karjalainen • för 4 minuter sedan
"Anklagelserna om att partiet agerar på ett odemokratiskt sätt menar Karlsson är en taktik från SDU att tona ner de ideologiska konfliktytorna.
– Det är bara en fråga om maktspel, säger Karlsson."
Ja det är det vi säger Karlsson
• Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 Karjalainen • för 6 minuter sedan
Ja ..man blir oerhört besviken på honom med
• Svara•Dela ›
Bild
Rollo • för 10 minuter sedan
Ha ha PK media fullkomligt älskar detta tjafs.Ta er samman Sverigevänner. Söndring och förfall om SD/SDU representanter pratar med varandra via PK media är ni fullständigt galen? Jag blir så fruktansvärt besviken.
• Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 Rollo • för 9 minuter sedan
Och jag är fruktansvärt besviken på R Jomshof
1 • Svara•Dela ›
Bild
e-spar • för 17 minuter sedan
Så här är det runt trettio - minst - procent av europeer är idag positiva till att dels separeras från EU samt att ta tillbaka självständighet och gränser. I varje land har det bildats socialkonservativa partier varav inga har så många år på nacken precis. Besserwissers finns det alltid och kommer alltid att finnas liksom olika åsikter och så ska det va men skillnaden är vad som förenar istället vad som skiljer som vissa bör tänka på. I Sverige gestaltas, samlas det nya tänkandet av SD som samlar x antal sympatisörer och i andra länder är det andra partier. Nu börjar det i takt att man tagit sig in i fullmäktige och andra stolar börjas med maktkamp i vanlig politisk ordning och ohejdad ovana av de som verkligen tror på sin grej men som saknar reell ödmjukhet mot vad som verkligen är på gång. I mitt tycke är det förment och tramsigt. INGEN har full klarhet på var ett så pass nytt parti som SD t.ex. har majoriteten bakom sig i varje fråga. I min värld är man ödmjuk för detta och fortsätter att vara ödmjuk för en folkrörelse som växer varje vecka. På sikt kanske SD måste splittras upp i olika falanger vad vet jag däremot vet jag att vi INTE har tid med tjafs just nu eller att älta ytterligheter år ena eller andra hållet. Jag för min del är därför HELT på Mattias och övriga ledningens sida och utan att vara totalt insatt så är jag superduper kritisk till SDU och deras förfarande. Så handskas man inte med en opinion som samlar så stor del av svenska folket!
3 • Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 e-spar • för 15 minuter sedan
Ej till priset av att bli en ny åttaklöver det betackar jag mig för
3 • Svara•Dela ›
Bild
e-spar Alex_38 • för 10 minuter sedan
Betacka dig bäst du vill men lev i verkligheten vi samlar runt tjugo procent idag av sympatier och partiet har funnits på kartan på riktigt inte så många år avd får dig och andra att jaga på och vara politiskt benhårda in i varenda detalj för något som är mer att likna vid en folkrörelse på väg någonstans ärn ett klappat och klart koncept?
Ärligt talat så är det här för illa för att vara sant!
1 • Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 e-spar • för 7 minuter sedan
För att senare införlivas i sossar eller moderater nä tack
1 • Svara•Dela ›
Bild
e-spar Alex_38 • för 3 minuter sedan
Okej det är tydligen ditt val det var väl duktigt medan landet historian ekonomin går under känns det väl skönt att ha sagt nej tack för att du har rätt?
Strunta du i vad som är genomförbart. I min värld är ditt resonemang ungefär som Borg´s och Ruinfeldt´s d.v.s. bara hypotetiskt och inget annat.
• Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 • för 27 minuter sedan
Patrik Ehn skrev något mycket bra jag citerar : Dagens SDU-ledning skiljer sig på flera punkter från Åkesson och Karlsson. Gustav Kasselstrand är välutbildad, berest och språkkunnig. Karlsson är mer av en småländsk stugsittare som på sin höjd tagit sig över sundet för att hälsa på Pia Kjærsgaard. William Hahne är fallskärmsjägaren som knutit till sig kompetenta näringslivstoppar och vältaliga akademiker i sin nya styrelse i SD Stockholm. Åkesson som inte ens gjort värnplikten omger sig helst med ja-sägare. De unga SDU-arna ger inte bara partiledningen mindervärdeskomplex, de upplevs också som ett reellt hot mot deras maktpositioner.
Spot on !!!
11 • Svara•Dela ›
Bild
SD + Direktdemokrati Alex_38 • för 21 minuter sedan
Nja, om det är Mattias Karlsson som är hjärnan bakom det väldigt gedigna partiprogrammet, som det antyds. Är det honom jag lyfter min hatt för.
Tyvärr känns Kasselstrand något kall och man lär liksom inte känna honom. Fallskärmsjägare är heller inget som imponerar på mig.
7 • Svara•Dela ›
Bild
e-spar SD + Direktdemokrati • för 15 minuter sedan
Tror någon det är Kasselstrand som ligger bakom opinionsundersökningarnas resultat?
1 • Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 SD + Direktdemokrati • för 19 minuter sedan
Jag lyfter ej min hatt när man går till Expo för att söka samarbete ....om inte förr så har man efter det visat var man står...
6 • Svara•Dela ›
Bild
e-spar Alex_38 • för 14 minuter sedan
Du får samma fråga:
"Tror någon det är Kasselstrand som ligger bakom opinionsundersökningarnas resultat?"
Så vem ska hatten av för?
1 • Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 e-spar • för 12 minuter sedan
Min vän, jag ska lära dig vad som ligger bakom, det är samhället som är som ett "självspelande piano" med den vansinniga politiken hos 7-klövern och SD det enda seriösa invandringskritiska alternavivet som finns där har du varför SD ligger på 20 %
3 • Svara•Dela ›
Bild
e-spar Alex_38 • för 8 minuter sedan
Min vän ja det är samhället som ligger bakom varken SD´s ledning eller någon annan då gäller det att ödmjukt lyssna och förvalta det pundet vilket jag tycker ledningen gör i allra högsta grad. Inte läge att skrika så fort tillfälle ges..
1 • Svara•Dela ›
Bild
Galenskap • för 28 minuter sedan
Kanske Expo har startat en desinformationsgrupp i syfte att infiltrera kommentarsfälten. Putin lär ju också ha startat nåt liknande. Det är lätt att identifiera för de tar bara upp utrymme, det saknas logik i deras kommentarer. I framtiden är det här nåt som kommer att finnas med i kommentarsfälten. De lär sig hela tiden dåliga saker fort. De har inget eget hållbart men försöker underminera andra.
1 • Svara•Dela ›
Bild
Nilsson Galenskap • för 14 minuter sedan
Är det så konstigt att folk vill debattera detta ämne som i mångt och mycket berör oss alla, på en sida som kanske har det mest aktiva kommentarsfältet i Sverige?
Speciellt nu när det rör en sådan ödesfråga som invandringsfrågan faktiskt är och på vilken SD nära nog har tagit patent på.
• Svara•Dela ›
Bild
Guest • för 34 minuter sedan
För jag vill leva jag vill dö i NORDEN.
1 • Svara•Dela ›
Bild
Jag, Claudia Guest • för 25 minuter sedan
https://www.youtube.com/watch?...2 • Svara•Dela ›
Bild
MrBboy Jag, Claudia • för 23 minuter sedan
Ta mig tillbaka till lumpen , då jag fick första gången lära mig att nationalsången hade fyra verser , varje kväll i ett år blev vi påminda av det
( ja förutom permission då)
2 • Svara•Dela ›
Bild
FranzJosefStrauss • för 34 minuter sedan
Om det nu skulle vara för att de även har medlemsskap i Nordisk Ungdom så är det bara att slänga ut dem, men om det råkar vara för att de gillar Ernst Juengers böcker eller uttalat sig positivt om Front National så är det störtlöjligt.
SD bör tillåta ideologisk debatt inom partiet i stället för att oroligt snegla på vad Sjuklövern och mainstream media tycker. Enligt svensk mainstream media så är ju till och med norska Fremskridspartiet till höger om Djingis Khan.
1 • Svara•Dela ›
Bild
SD
EXPO FranzJosefStrauss • för 8 minuter sedan
Vad är det som är så hemskt med nordisk ungdom? Det är en förening för skandinaviska svenskar som vill vara skandinaver? Det är inte konstigare än att vara med i svensk-kurdiska ungdomsförbundet eller liknande? För många människor är identitet viktigt. Varför är det så hotfullt? Det läskiga är väl om staten och partierna skall blanda sig i folks identitet?
1 • Svara•Dela ›
Bild
MrBboy FranzJosefStrauss • för 33 minuter sedan
Så här sa Jomshof om det:
”Vi har aldrig påstått att Gustav Kasselstrand och William Hahne själva är dubbelanslutna. Däremot så kan det mycket väl vara som så att man från deras sida har känt till att det finns människor som är dubbelanslutna men inte gjort något åt det. Vi misstänker att så är fallet”
2 • Svara•Dela ›
Bild
Karjalainen MrBboy • för 18 minuter sedan
Jag hade en gång en kompis kompis kompis som var extremist. Jag sade naturligtvis upp bekantskapen med kompisen. Jag undrar dock hur man gör med släktingars släktingars släktingar?
• Svara•Dela ›
Bild
Baertling Karjalainen • för 16 minuter sedan
Sorry - skäl för uteslutning!
1 • Svara•Dela ›
Bild
Glennie MrBboy • för 31 minuter sedan
hahah vilka bortförklaringar.
3 • Svara•Dela ›
Bild
Patrik999 Glennie • för 25 minuter sedan
Det låter så PK att man direkt vrider på sig.
1 • Svara•Dela ›
Bild
Glennie Patrik999 • för 24 minuter sedan
Haha sannerligen, dom kastar epitet på sina egna som en vänsterskev skulle ha gjort mot SD också.
Inte ens de har dom lärt sig av.
• Svara•Dela ›
Bild
Alex_38 • för 38 minuter sedan
Kasselstrand är en begåvning och sann Sverigevän
You' ll never walk alone Gustav !
7 • Svara•Dela ›
Bild
Lintotten • för 42 minuter sedan
"Här är medlemsutskottets anklagelsepunkter mot William Hahne"
http://nyheteridag.se/har-ar-m...1 • Svara•Dela ›
Bild
iNhga8 Lintotten • för 30 minuter sedan
Påhittade anklagelser!? Får hoppas att SD kan backa upp det med riktiga konkreta bevis annars är det snudd på förtal.
1 • Svara•Dela ›
Bild
Glennie Lintotten • för 36 minuter sedan
Rent jävla fjanteri.
2 • Svara•Dela ›
Bild
Lillith Nefer Lintotten • för 38 minuter sedan
...antisemitism och extremism hej och hå...allt medan Sveriges egen stadsminister nobbat Moskvas inbjudan att vara med i minnesevenemangen tillägnade 70-årsdagen av segern över nazismen....
1 • Svara•Dela ›
Bild
Patrik999 Lintotten • för 40 minuter sedan
Det här är skvallerbytta bingbong varning. Huvudvärk kan komma plötsligt...
1 • Svara•Dela ›
Bild
GulleFjun Patrik999 • för 38 minuter sedan
Chang har ganska bra på fötterna om han skriver något är min uppfattning.
1 • Svara•Dela ›
Bild
Karjalainen GulleFjun • för 12 minuter sedan
Att ha bra på fötterna vad det gäller information om anklagelsen, är inte detsamma som att ha bra på fötterna vad gäller själva anklagelsen.
• Svara•Dela ›
Bild
GulleFjun Karjalainen • för 4 minuter sedan
Du får läsa nedan vad jag skrivit.
• Svara•Dela ›
Bild
Kungens GulleFjun • för 17 minuter sedan
Jo fast även "Chang" skrev ju saker som att "Z sa till Y att X gjort/sagt si eller så".
Även om det "Chang" skriver är korrekt på sådant sätt att det är vad som de facto står i dokumentet så behöver ju inte det som står i dokumentet vara korrekt...
• Svara•Dela ›
Bild
GulleFjun Kungens • för 3 minuter sedan
"De bör ju den 27:e kunna understödja dessa punkter på ett hållfast vis. Annars vore det märkligt." som jag redan skrivit nedan...
• Svara•Dela ›
Bild
Illwill GulleFjun • för 27 minuter sedan
Inte i min erfarenhet.
2 • Svara•Dela ›
Visa fler kommentarer
Drivs av Disqus
Prenumerera
Lägg till Disqus på din webbplats