Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
x-medborgare
RedMentalCase
redalert
seadog
Kakmonstret
theward
10 posters

En enda tråd

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

En enda tråd Empty En enda tråd

Inlägg  theward 2010-06-19, 10:07

Har ju tröttnat rejält på detta forum, mkt tack vare dess deltagare..
    Hur man än vrider på det är högern värst, fast nåt annat hade jag inte förväntat mig....

Det värsta är att bristen på kunskap ofta är extremt stor.
    Ta tex det faktum att det finns folk som tror att minskningen av sjukskrivningarna öht har att göra med "måndagssjukan" minskat..(har den minskat???)
    Sjukförsäkringen har inget med det att göra då : för det första arbetsgivaren betalar de första 14 dagarna. För det andra så har vi fortfarande en karensdag, som vi haft i månnga år...
    SÅ FÖRSÄMRINGARNA I SJUKFÖRSÄKRINGAR HAR ALLTSÅ INGET MED DETTA ATT GÖRA och försämringar drabbar alla.............

Vidare så är ju högerns synsätt på arbete och arbetare minst sagt konstig.
    Facket och kollektivavtal verkar inte heller vara nåt de förstår sig på att uppskatta öht...

Seel vomerande över fackanslutna är ju så farsartat att man undrar ju vad som rör sig i huvudet på karln....
    Desutom så har ju LO-kongressen beslutat att man ska få 90% av lönen vid arbetslöshet, dvs det är alla miljoner medlemmar som står bakom det.
    Svårt att kalla alla dessa för lata och tärande Razz

Verklighetsfrånvarande airheads verkar det finnas en uppsjö av på högerkanten...Eller de utger sig iaf att vara sådana

Om vi inte haft den arbetsrörelse vi haft och det trygghetssystem vi haft, hade vi haft ett mera ojämlikt samhälle, fast då hade vi iofs sluppit alla bortskämda högerwannabees som tror att de nåt dit de nått utan hjälp av den "svenska modellen"

Jag önskar en trevligt sommar till alla normala och varmhjärtade människor...
    Resten kan fortsätta vara de bitterfittor de är Wink
    Kakmonstret
    Kakmonstret

Antal inlägg : 4120

En enda tråd Empty Sv: En enda tråd

Inlägg  Kakmonstret 2010-06-19, 10:13

Missa inte bröllopet på TV idag!
    seadog
    seadog

Antal inlägg : 55

Inlägg  seadog 2010-06-19, 10:16

@theward:

Och en trevlig sommar önskas tillbaka. Hoppas fiskelyckan blir god.
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2010-06-19, 11:16

Det är inte enbart den enes fel när två träter! affraid

Ett tips är att börja i den ändan som man själv kan påverka! Rolling Eyes
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-19, 11:21

Desutom så har ju LO-kongressen beslutat att man ska få 90% av lönen vid arbetslöshet,...

Jättekul...jättetrevligt lol

Kanske den STORA kongressen även beslutat om fint sommarväder och fred på jorden ?Smile

Av alla naiva dumskallar är nog theward den mest töntiga och naiva.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2010-06-19, 11:26

Hej theward Kul att se dig Hoppas du får en jätte fin sommar.. Very Happy
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 12:01

Kakmonstret skrev:Missa inte bröllopet på TV idag!

Hur kan vara så "velour" som du verkar vara......
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 12:03

RedMentalCase skrev:Desutom så har ju LO-kongressen beslutat att man ska få 90% av lönen vid arbetslöshet,...

Kanske den STORA kongressen även beslutat om fint sommarväder och fred på jorden ?Smile

Är otroligt glad över att du tycker det, eftersom det vore ett misslyckande om jag vore omtyckt av dig...

Så nu är facket naivt också, antar att du inte är med i facket?
    Du tror väl du står öbver sådana som arbeträtt,kollektivavtal, sjukdom och arbetslöshet...

Nää du gosse, är det nån som är naiv är det du
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 12:05

redalert skrev:Det är inte enbart den enes fel när två träter! affraid

Ett tips är att börja i den ändan som man själv kan påverka! Rolling Eyes

Ja det har du rätt i...

Det märkliga är bara stt du själv inte följer dina egna råd utan i varenda inlägg så spär du istället på den dåliga stämnimgen och göder alla bråk
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2010-06-19, 12:06

Är det ens viktigt vem som är värst? Så länge vänstern skriver dussinet inlägg per dygn som enbart handlar om snoppar, piskor och homosexualitet så tycker jag du kan vara försiktig med att utse högern som värst. Städa upp bland dina egna först är mitt tips.

Sen håller jag med dig om att okunskapen är stor. Men det där med de 14 dagarna tror jag de flesta högerdebattörer förstått. Dock inte alla vänster.

Annars tycker jag Alliansen gjort ett bra jobb med att förbättra sjukFÖRSÄKRINGEN. Som man hör på namnet så är det en försäkring och inget bidrag. Med en försäkring kommer villkor vilket har kommit som en överaskning för många vänstermänniskor.

Jag har svårt att förstå problemet med att LO vill dryga ut a-kassan en kortare tid för sina medlemmar.

En gång i tiden hade vi en arbetsrörelse som var viktig. Dagens motsvarighet är de Nya Moderaterna.

Till sist vill jag önska dig, theward, en riktigt trevlig sommar.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 12:14

ericTheDog skrev:Är det ens viktigt vem som är värst? Så länge vänstern skriver dussinet inlägg per dygn som enbart handlar om snoppar, piskor och homosexualitet så tycker jag du kan vara försiktig med att utse högern som värst. Städa upp bland dina egna först är mitt tips.

Sen håller jag med dig om att okunskapen är stor. Men det där med de 14 dagarna tror jag de flesta högerdebattörer förstått. Dock inte alla vänster.

Annars tycker jag Alliansen gjort ett bra jobb med att förbättra sjukFÖRSÄKRINGEN. Som man hör på namnet så är det en försäkring och inget bidrag. Med en försäkring kommer villkor vilket har kommit som en överaskning för många vänstermänniskor.

Jag har svårt att förstå problemet med att LO vill dryga ut a-kassan en kortare tid för sina medlemmar.

En gång i tiden hade vi en arbetsrörelse som var viktig. Dagens motsvarighet är de Nya Moderaterna.

Till sist vill jag önska dig, theward, en riktigt trevlig sommar.

ja nivån är ju sjukt låg och jag kan inte göra nåt åt hur någon skriver eller inte skriver...
    nu är det ju så att den nya sjukförsäkringen är ny, därav det största problemet...
    Ett hafsverk enligt många som jobbar på FK

ja fast ändra villkoren efter att försäkringstagaren betalt in sin premie i många många år... är väl snubblande nära bondfångeri

At jag inte ensidigt gullar med alla sjukskrivna och tycker det ska vara kravlöst, måste väl åndå ha framgått under dessa år???

De nya moderaterna är inte inte nya.
    Visst finns det sådana som vill att de ska vara det och de som tror att de är det.
    Men ränderna går aldrig ur en tiger

ha en trevlig sommar du med
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2010-06-19, 12:25

Blåingarna har mycket att lära om oss människor och livet i helhet, en vacker dag kommer dom små blå förstå att det inte fungerade att gå igenom livet med sina speglar och egna spegelbilder framför sina näsor och slicka sig runt munnen!

Människor, blir alltså ofrivilligt sjuka, skadade, arbetslösa eller utsatt på olka sätt, gäller alltså även blåingarna

SEN MÅSTE DOM FÖRR ELLER SENARE BEGRIPA, ATT DET SOM ÄR GULD FÖRDOM ÄR SKIT FÖRANDRA, OCH VICE VERCA!
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2010-06-19, 13:04

theward skrev:Har ju tröttnat rejält på detta forum, mkt tack vare dess deltagare..
    Hur man än vrider på det är högern värst, fast nåt annat hade jag inte förväntat mig....

Det värsta är att bristen på kunskap ofta är extremt stor.
    Ta tex det faktum att det finns folk som tror att minskningen av sjukskrivningarna öht har att göra med "måndagssjukan" minskat..(har den minskat???)
    Sjukförsäkringen har inget med det att göra då : för det första arbetsgivaren betalar de första 14 dagarna. För det andra så har vi fortfarande en karensdag, som vi haft i månnga år...
    SÅ FÖRSÄMRINGARNA I SJUKFÖRSÄKRINGAR HAR ALLTSÅ INGET MED DETTA ATT GÖRA och försämringar drabbar alla.............

Vidare så är ju högerns synsätt på arbete och arbetare minst sagt konstig.
    Facket och kollektivavtal verkar inte heller vara nåt de förstår sig på att uppskatta öht...

Seel vomerande över fackanslutna är ju så farsartat att man undrar ju vad som rör sig i huvudet på karln....
    Desutom så har ju LO-kongressen beslutat att man ska få 90% av lönen vid arbetslöshet, dvs det är alla miljoner medlemmar som står bakom det.
    Svårt att kalla alla dessa för lata och tärande Razz

Verklighetsfrånvarande airheads verkar det finnas en uppsjö av på högerkanten...Eller de utger sig iaf att vara sådana

Om vi inte haft den arbetsrörelse vi haft och det trygghetssystem vi haft, hade vi haft ett mera ojämlikt samhälle, fast då hade vi iofs sluppit alla bortskämda högerwannabees som tror att de nåt dit de nått utan hjälp av den "svenska modellen"

Jag önskar en trevligt sommar till alla normala och varmhjärtade människor...
    Resten kan fortsätta vara de bitterfittor de är Wink

Tack detsamma The ward!Håller med dig...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-19, 13:11

theward skrev:
    RedMentalCase skrev:Desutom så har ju LO-kongressen beslutat att man ska få 90% av lönen vid arbetslöshet,...

Är otroligt glad över att du tycker det, eftersom det vore ett misslyckande om jag vore omtyckt av dig...

Du tror väl du står öbver sådana som arbeträtt,kollektivavtal, sjukdom och arbetslöshet...

Ditt dravel här om att du inbillar dig att jag tycker illa om facket ,
    inte är med, osv osv, bara visar hur ofantligt blåst du är,
    den typiskt naive vänsterdumskallen med IQ som en grönsak,
    en av väldigt många här på detta forum.

Jag har varit fackligt aktiv i årtionden, även i LO, suttit med i styrelser , representantskap med mera, jobbat i praktiken för solidaritet och rättvisa ersättningar .
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 13:24

RedMentalCase skrev:
    theward skrev:

Ditt dravel här om att du inbillar dig att jag tycker illa om facket ,
    inte är med, osv osv, bara visar hur ofantligt blåst du är,
    den typiskt naive vänsterdumskallen med IQ som en grönsak,
    en av väldigt många här på detta forum.

Jag har varit fackligt aktiv i årtionden, även i LO, suttit med i styrelser , representantskap med mera, jobbat i praktiken för solidaritet och rättvisa ersättningar .

Så du är rent medicinskt schizofren då ?

jag tror inte, jag vet att du är helt blåst...
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-19, 13:27

theward, stereotypen för den IQ befriade vänsterväljaren som får grönsaksdisken att likna "Fråga Lund".

Varför inbillar sig grönsaken att jag hatar facket och arbetsmarknadens avtal ?
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 13:35

RedMentalCase skrev:theward, stereotypen för den IQ befriade vänsterväljaren som får grönsaksdisken att likna "Fråga Lund".

Kan det möjlighetsvis bero på alla inlägg du skrivit?
    En hint liksom tongue

Svartarbete och facklig verksanmhet går inte ihop..till att börja med

Mitt IQ ligger fortfarande på gränsen till Mensanivå.....
    Så dina taffliga försök, gör ingen skillnad....fan vilkren bitterfitta/fjolla du är
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-19, 13:41

theward skrev:
    RedMentalCase skrev:theward, stereotypen för den IQ befriade vänsterväljaren som får grönsaksdisken att likna "Fråga Lund".

En hint liksom tongue

Så dina taffliga försök, gör ingen skillnad....fan vilkren bitterfitta/fjolla du är

Du är ju helt uppenbart lite lätt utvecklingstörd, inget fel i det men kom inte här och tro att du kan kasta skit hur som helst bara för det.

Om inte "svart" och fusk går ihop med fackligt arbete får du väl se till att peta bort Wedin först innan du kastar skit på mig din grönsak.

Wanja Lundby-Wedins man bodde gratis på lyxhotell
    Deras fruar och män bor gratis på lyxhotellet i Italien.

I flera år har facktopparna Wanja Lundby-Wedin, Sture Nordh och Nina Jarlbäck låtit bli att redovisa förmånen för Skatteverket.
    ( Expressen)
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2010-06-19, 13:51

RedMentalCase skrev: jobbat i praktiken för solidaritet och rättvisa ersättningar .
    En imponerande beskrivning av ditt skattefuskande Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-19, 13:53

foliehaveristen på samma nivå som theward, i samma grönsaksdisk.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 14:02

RedMentalCase skrev:
    theward skrev:

En hint liksom tongue

Du är ju helt uppenbart lite lätt utvecklingstörd, inget fel i det men kom inte här och tro att du kan kasta skit hur som helst bara för det.

Om inte "svart" och fusk går ihop med fackligt arbete får du väl se till att peta bort Wedin först innan du kastar skit på mig din grönsak.

Wanja Lundby-Wedins man bodde gratis på lyxhotell
    Deras fruar och män bor gratis på lyxhotellet i Italien.

I flera år har facktopparna Wanja Lundby-Wedin, Sture Nordh och Nina Jarlbäck låtit bli att redovisa förmånen för Skatteverket.
    ( Expressen)

Vem har sagt att jag gillar Wanjas beteende?
    Jag gillar definitivt inte dig...

ps jag kastar bara tillbaka skiten som du själv sprider... din pellejöns
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-19, 14:05

Stackars thewardia, den enda tråd du startar här är uppenbarligen en för mycket för dig.

Allt ditt sketprat och lögneri bara faller tillbaka på dig själv som en dipsås på grönsalladen, om du förstår liknelsen.

Du har fortfarande kvar att bevisa allt ditt lögneri.
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 14:11

RedMentalCase skrev:Stackars thewardia, den enda tråd du startar här är uppenbarligen en för mycket för dig.

Allt ditt sketprat och lögneri bara faller tillbaka på dig själv som en dipsås på grönsalladen, om du förstår liknelsen.

Du har fortfarande kvar att bevisa allt ditt lögneri.

hehe man vet när man äger nån och jag äger dig 366 dar om året tongue
    Lögner, är det att återge vad någon sagt???

vilken tomte du är..... tongue

ps dipsås häller man inte på salladen, den doppar man salladen i.
    inte ens där lyckades du ha rätt Wink
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2010-06-19, 14:16

Jag tror ärligt talat inte att thewardia ens har förmågan att äga sina egna tankar.

Var har jag sagt att jag hatar facket, arbetsrätt och kollektivavtal din grönsak.

Du är enligt mig, och du har bevisat i denna tråd, att du är den typiske vänsteridioten som hänger dig åt hat mot personer ( mig t.ex.)
    som du inbillar dig står för nåt som missgynnar dig,
    men hyllar LO vänster och den rödgröna röran och deras patetiska hyckleri som i praktiken bara trycker ner folk som dig.

Jag ömkar dig.

Senast ändrad av RedMentalCase den 2010-06-19, 14:22, ändrad totalt 1 gång
    theward
    theward

Inlägg  theward 2010-06-19, 14:19

RedMentalCase skrev:Jag tror ärligt talat inte att thewardia ens har förmågan att äga sina egna tankar.

Var har jag sagt att jag hatar facket, arbetsrätt och kollektivavtal din grönsak.

Vad har du inte sagt??? Rolling Eyes
    Vet inte att jag skrev att du hatade dessa saker, bara att du skiter i dom...tydligen Wink

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 06:29