Hur man än vrider på det är högern värst, fast nåt annat hade jag inte förväntat mig....
Det värsta är att bristen på kunskap ofta är extremt stor.
Ta tex det faktum att det finns folk som tror att minskningen av sjukskrivningarna öht har att göra med "måndagssjukan" minskat..(har den minskat???)
Sjukförsäkringen har inget med det att göra då : för det första arbetsgivaren betalar de första 14 dagarna. För det andra så har vi fortfarande en karensdag, som vi haft i månnga år...
SÅ FÖRSÄMRINGARNA I SJUKFÖRSÄKRINGAR HAR ALLTSÅ INGET MED DETTA ATT GÖRA och försämringar drabbar alla.............
Vidare så är ju högerns synsätt på arbete och arbetare minst sagt konstig.
Facket och kollektivavtal verkar inte heller vara nåt de förstår sig på att uppskatta öht...
Seel vomerande över fackanslutna är ju så farsartat att man undrar ju vad som rör sig i huvudet på karln....
Desutom så har ju LO-kongressen beslutat att man ska få 90% av lönen vid arbetslöshet, dvs det är alla miljoner medlemmar som står bakom det.
Svårt att kalla alla dessa för lata och tärande
Verklighetsfrånvarande airheads verkar det finnas en uppsjö av på högerkanten...Eller de utger sig iaf att vara sådana
Om vi inte haft den arbetsrörelse vi haft och det trygghetssystem vi haft, hade vi haft ett mera ojämlikt samhälle, fast då hade vi iofs sluppit alla bortskämda högerwannabees som tror att de nåt dit de nått utan hjälp av den "svenska modellen"
Jag önskar en trevligt sommar till alla normala och varmhjärtade människor...
Resten kan fortsätta vara de bitterfittor de är