https://acbladet.swedishforum.se/t53628p585-syrien-vad-handerSecrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Du har hela tiden hyllat den sk arabiska våren. Det hela är ett fiasko. Massa "failed states" och folkvandringar.Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:KSA får igen för deras stöd av terrorister i Syrien. Det stöd som SD-Secrist mfl. ansåg inte existerade.
Öh, va? Hur kom jag in i detta? Har Assad-Roffe svårt att hålla isär nicken?
Ursäkta Salafist-Secrist, fel nick!
He, he...salifist?
Här är det lätt att få stämplar. Det enda jag någonsin sagt kan sammanfattas med att Assad är en diktator och hade kunnat minska risken för den utveckling vi ser idag om han varit beredd till dialog i början av oroligheterna. Men han föredrog våld. Vilket öppnade dammluckorna för terrorister.
Det fanns inget externt stöd, ett demokratiuppror etc.... tänk så fel man kunde ha.
Blodtörstiga diktaturer är framtiden för mellanöstern menar du? Kampen för demokrati har alltid varit blodig. Vi hade (delvis) samma problem för några hundra år sedan i Europa.
Sekularitet är en bra start. Dina frihetskrigare vill något annat. Här är en av deras sponsorer på arabiska halvön. Hat aldrig sett dig fördöma dessa stater.
http://www.dcclothesline.com/2015/03/25/the-mufti-of-saudi-arabia-head-of-sharia-law-just-ordered-this-command-destroy-all-christian-churches/
Knäppgökar kan man alltid hitta. Frågan är vilken makt och inflytande de får. Man gör det lätt för sig om man accepterar vilka dårar (som Assad) som helst bara för att de ger stabilitet. Detta synsätt kan också uppfattas som rätt cyniskt. Efter Romarrikets fall år 395 så inleddes enorma folkvandringar och konflikter och kungariken uppstod och föll ihop. Men det är det som skapat det Europa vi känner idag.
Dina frihetskrigare vill fortfarande ngt annat. Assad är bara en fasad, ryker han kommer kriget fortsätta.
Fortfarande inget avståndstagande ftån KSA eller andra smutsiga arabstater som stödjer Proxykriget?
Fast det är klart enligt dig är detta ett genuint folkuppror. Frågan är varför lyckas det inte? Man har ju hjälp av hela jordens bottenskrap som reser dit i tiotusental.
Har aldrig någonsin kallat det för genuint folkuppror. Skulle uppskatta om du inte hela tiden slängde ut dig ogrundade påståenden om saker som jag aldrig sagt.
Däremot så har det i flera fall börjat med ett tydligt inslag av folkuppror men eftersom diktatorer som Gaddafi och Assad vägrar att ens förhandla så har det verkat som en magnet för vilsna själar som söker gemenskap i våldet ivrigt påhejade av externa makter.
Du har svamlat så mycket dynga att du säkert glömt hälften. Du har flera gånger nekat till att rebeller haft stöd utifrån. Du kunde inte ens svara på varför du var för ett kalifat ett halvår innan de utropades. Vilka ska Syrien förhandla med? Finns det ens någon som är rumsren att förhandla med?
Länka gärna till någon gång där jag gjort den typen av påståenden om rebellernas stöd utifrån. Lycka till.
Godnatt Secrist!