DirtyDog 2015-01-30, 18:59
Infra skrev: DD skrev:Din okunskap når nya svårslagna höjder.
Det är ingen okunskap då jag förklarar vart jag syftar med en tråd. Det är kalla fakkta.
Det som du hade insett om du läste länken är att dina "fakta" (som vanligt!) är helt felaktiga.
"de som satt och ritade nidbilder av muslimer var högermänniskor och drev ett högerinfluerat alster."
FAKTA är ju att det tvärtom var VÄNSTERmänniskor och drev ett VÄNSTERinfluerat alster.
De som jublade mest när denna tidning drabbades var nog extremhögern som anåg att kamelknullarna slog två flugor i en smäll. Dels så mördade de deras värsta fiender och sen var det deras ANDRA fiender som utförde dådet. Snacka om att kunna luta sig tillbaka och sträcka sig efter popcorn-skålen.
Då tidningen kraftigt kritiserade Israels agerande i Gaza så grät säkert inte många i Israel heller och landets president var inte ens välkommen när man hedrade offren.
Infra skrev:
Jag behöver inte bläddra bland länkar för att veta vad som är svart eller vitt.
Nej, dessvärre kräver länken inte bara att man är läskunnig utan man måste kunna tänka också. Detta måste göra det nästan omöjligt för dig att få ut nåt av. Du ser bara svart och vitt och har man som du huvudet så långt upp i kamelarslet så blir det väl mest svart(brunt?) förmodar jag?
Infra skrev: DD (Triumfatoriskt) skrev:Jo, även "The Guardian" är en känd vänstertidning. Vilka gynnas MEST av attacken mot CH tror du?
Vem som gynnats var jag aldrig inne på i nått inlägg i denna tråd. Och hade jag tagit upp det hade jag pekat åt rätt håll. Jo, Lazys och andra europeiska judars glädje var icke att ta miste på efter attacken, då alla vi andra sörjde. Säkert var stämningen lika
hög i högerkretsar överallt, och i israel. Alla vi andra sörjde alltså, men inte dom. De tyckte väl att ett antal tecknares död var ett billigt pris för denna enorma propaganda-triumf. Men dom kommer att få tugga i sej den där glädjen, i torra bitar igen, ty de genomskådades av alla. Din lycka över terrordådet kommer också sakta att falna medan det går upp för allt fler vilka det är som verkligen glädjer sig åt terrordåd i Europa.
Nu drar du helt fel slutsatser igen.
Den ENDA sorg som DU har uppvisat är det faktum att så många vänder sig mot dina älsklingar (de fundamentalistiska islamisterna) efter detta dåd. Detta är däremot något som glädjer en del andra av oss.
Du kallar offren för "högermänniskor" och vi vet alla vad du anser om dessa och SPECIELLT om de på NÅGOT sätt skymfar profeten. Ditt hat mot Lars Vilks visar inga gränser och likadant är det med representanter för t.ex. SD.
OM offren för en sån här attack hade varit Vilks eller Åkesson så hade ingen haft några problem med att genomskåda DIN sorg. Återigen hade den inte sträckt sig till de som blev OFFER för dådet utan istället de som INDIREKT blir det.
Ditt påstående om att "europeiska judar" upplevde "glädje" över att oskyldiga franska judar slaktades i en butik är så jävla infaltilt att det knappt är värt att bemöta. De blev "så glada" att de i många fall tänker lämna Europa och bosätta sig i Israel.
Självklart så sörjer troligtvis judar de som blev offer i matbutiken mer. Dels för att de var judar, dels för att de aldrig publicerat något som kränker Islam och dels för att dessa offer heller aldrig angripit Judar eller Israel med skändliga teckningar. Detta betyder dock inte att de GLÄDS över att några Israel-hatande skämttecknare blev mördade. Man anser nog dessa handlingar är förkastliga oavsett orsak.