Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian
Join the forum, it's quick and easy
Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Jimmy ÅÅkesson fick sitta ensam på en sten medan tiden gick. Inte en käft kom till hans torgmöte i Västmanland. Till och med livvakterna lyste med sin frånvaro. Ordet är fiasko.
Infra skrev:Jimmy ÅÅkesson fick sitta ensam på en sten medan tiden gick. Inte en käft kom till hans torgmöte i Västmanland. Till och med livvakterna lyste med sin frånvaro. Ordet är fiasko.
Infra skrev:Jimmy ÅÅkesson fick sitta ensam på en sten medan tiden gick. Inte en käft kom till hans torgmöte i Västmanland. Till och med livvakterna lyste med sin frånvaro. Ordet är fiasko.
Oväntat att han inte fick några lyssnare i Sveriges rödaste kommun där M fick hela 0,87% av rösterna i senaste valet och SD inte fick någon röst alls. MP är nog inte så nöjda med 0,33% de heller. Hela 1 845 giltiga röster räknades in i kommunen.
Det är ju en karta på Berlin. Denna video är fejk. Detta är en scen ur filmen Der Untergang där Hitlers generaler förklarar för hur Sovjetiska trupper avancerar mot i Berlin och att Steiner inte kan ge understöd.
AAAhahahahahaaaaaaaa.............
Kan dock notera att man återigen påstår att rören är av järn?
Även om det finns byggnadsställningar av stål och de är billigare så är det nog rätt ovanliga då de är så tunga att hantera och att försöka slåss med så där långa rör av stål är ju hopplöst.
Nej, rimligtvis är de av aluminium vilket förklarar att sillmjölkarna kan vifta med dem. Till saken hör ju att de inte slogs med dem eller ens hotade någon utan plockade upp dem i tron att de skulle bli förföljda.
Springflicka har dock rätt. ALL extremism är farlig fast de extrema tillhör vänstern och nazistiska partier som de två falanger som slogs idag.
Liv Berg, 30, advokat, Limhamn: "Hemskt att se högerextremismens framfart i Sverige. Motdemonstranterna agerade lite väl aggresivt mot polisen även innan SP kommit till platsen. Det gör bara att SP får en uppmärksamhet som de inte borde ha"
Ja, de ENDA som gynnas av de patetiska motdemonstranterna är nazzarna.
Natalie Kron, 33, barnmorska, med dottern Vera 1,5, Limhamn: "Det ska vara fritt att demonstrera och föra fram sina åsikter. Motdemonstranterna hade inga goda avsikter, ville bara kasta glas etc. Synd att samhällets resurser skall gå till detta. Bättre att visa sitt missnöje utan våld."
Kunde knappast uttryckt det bättre själv. Skandal att vi skattebetalar skall behöva betala för dessa kommunistidioter som är emot fri demonstrationsrätt (även om det är patetiska nazzar som demonstrerar).
Claes Svegfors, 37 år, advokat, Limhamn: "Onödigt, hade varit bättre att låta dem tala för ett tomt torg. Det som sades av SP var negativt men motdemonstranternas agerande var också negativt."
Helt riktigt. Antingen går man dit och vänder dem ryggen eller så går man inte dit alls.
Eva Bernstrup, 67, pensionär, med hunden Fado, Limhamn: " Skrämmande, jag bor alldeles i närheten. Både poliser ovar demonstranter var lika taggade. SP har kostat oerhört mycket pengar. Ett dyrt pris för yttrandefrihet".
Märkligt här att hon skuldbelägger nazzarna för kostnaderna. Kunde folk acceptera yttrandefrihet så hade de inte kostat oss någonting.
Britt Nilsson, 61 år, administratör, Limhamn: "Fruktansvärt, jag är chockad. Jag bor två kvarter härifrån och hörde inte så mycket av det hela men maken var på plats och kom hem chockad. Polisen gör ett fantastiskt jobb."
Möjligt, men synd att kommunisterna gör så att kostnaderna drabbar oss skattebetalare bara. Lås in samtliga under en månad är min åsikt. Störande av allmän ordning borde duga som åtalspunkt.
Emerich Roth, 89, terapeut, socionom samt föreläsare och grundare av föreningen Förintelsens överlevare Kom från: Forna Tjeckoslovakien, via koncentrationsläger, i december 1950.
"När andra världskriget startade i september 1939 eskalerade förföljelsen mot oss. I början av 1944 tvingades alla judar packa ihop allt och 3 000 judar tvingades bo där 300 judar tidigare bott, längs en gata. Vi föstes 70-75 personer in i en tågvagn som var avsett för fyra kossor. Efter tre nätter kom vi till Auschwitz. Jag, fyra systrar, mor och far. Totalt 42 nära anhöriga. Av dessa har två kusiner, min syster Elisabeth och jag överlevt. Jag var i sammanlagt fem olika läger. Jag såg dagligen högar med döda kroppar. Den 8 maj 1945 befriades jag av ryska trupper. Jag vägde 34 kilo och det tog tre veckor innan jag kunde resa mig och gå. Jag överlevde genom den psykiska styrkan jag fått genom kärlek under min uppväxt. Det var som att komma till ett paradis när jag anlände till Sverige. Jag blev mycket väl mottagen och upplevde inte den minsta fientlighet då och aldrig senare heller. Sedan pensioneringen har jag föreläst för hundratusentals ungdomar på svenska skolor och startat Exit som hjälpt cirka 800 ungdomar att hoppa av från destruktiva liv. När man hjälper andra så hjälper man också sig själv, då känner jag att mitt lidande inte var förgäves. Den viktigaste lärdomen av Förintelsen är att det är passiviteten som är mänsklighetens största fiende. Hitler hade aldrig kommit till makten om det inte funnits så många passiva människor. Jag är inte nöjd med hur våra politiker och särskilt vår skolminister sköter om skolungdomarna, de som är vår framtid. Tyvärr förmår inte alla föräldrar att ge sina barn den kärlek de behöver. Skolan är den enda platsen där det finns möjlighet att kompensera mycket av det som fattas hemma. Därför anser jag att skolan borde få alla resurser som behövs för att fungera som ett andra hem för dem som behöver det".
AB 23/8 2014
Senast ändrad av Infra den 2014-08-24, 07:49, ändrad totalt 1 gång
Emerich Roth, 89, terapeut, socionom samt föreläsare och grundare av föreningen Förintelsens överlevare Kom från: Forna Tjeckoslovakien, via koncentrationsläger, i december 1950.
"När andra världskriget startade i september 1939 eskalerade förföljelsen mot oss. I början av 1944 tvingades alla judar packa ihop allt och 3 000 judar tvingades bo där 300 judar tidigare bott, längs en gata. Vi föstes 70-75 personer in i en tågvagn som var avsett för fyra kossor. Efter tre nätter kom vi till Auschwitz. Jag, fyra systrar, mor och far. Totalt 42 nära anhöriga. Av dessa har två kusiner, min syster Elisabeth och jag överlevt. Jag var i sammanlagt fem olika läger. Jag såg dagligen högar med döda kroppar. Den 8 maj 1945 befriades jag av ryska trupper. Jag vägde 34 kilo och det tog tre veckor innan jag kunde resa mig och gå. Jag överlevde genom den psykiska styrkan jag fått genom kärlek under min uppväxt. Det var som att komma till ett paradis när jag anlände till Sverige. Jag blev mycket väl mottagen och upplevde inte den minsta fientlighet då och aldrig senare heller. Sedan pensioneringen har jag föreläst för hundratusentals ungdomar på svenska skolor och startat Exit som hjälpt cirka 800 ungdomar att hoppa av från destruktiva liv. När man hjälper andra så hjälper man också sig själv, då känner jag att mitt lidande inte var förgäves. Den viktigaste lärdomen av Förintelsen är att det är passiviteten som är mänsklighetens största fiende. Hitler hade aldrig kommit till makten om det inte funnits så många passiva människor. Jag är inte nöjd med hur våra politiker och särskilt vår skolminister sköter om skolungdomarna, de som är vår framtid. Tyvärr förmår inte alla föräldrar att ge sina barn den kärlek de behöver. Skolan är den enda platsen där det finns möjlighet att kompensera mycket av det som fattas hemma. Därför anser jag att skolan borde få alla resurser som behövs för att fungera som ett andra hem för dem som behöver det".
Tyvärr har Sverige förändrats och han måste numera dölja att han är jude.
Är det nazzar som utgör hotet mot honom och andra judar? Njae, så är det ju inte riktigt utan det är Infras polare som låter dessa hemska minnen aktualiseras på nytt.
DD skrev:det är Infras polare som låter dessa hemska minnen aktualiseras på nytt.
Tack DD. Jag sträcker på mej. Att påminna om hemskheter som har varit, är viktigt för att det inte ska hända i världen på nytt, mot andra människor, på andra platser.
Anser du att "Infra och hans polare" bär ansvaret för ww1 också?
Det som hyllas och omhuldas när offren själva tar upp det blir plötsligt en dödssynd om "Infra och hans polare" tar upp det. Var finns logiken?[Sic]
DD skrev:det är Infras polare som låter dessa hemska minnen aktualiseras på nytt.
Tack DD. Jag sträcker på mej. Att påminna om hemskheter som har varit, är viktigt för att det inte ska hända i världen på nytt, mot andra människor, på andra platser.
Så därför trakasserar du judar i Sverige och är stolt för det? För att citera dig själv " Var finns logiken?".
Infra skrev:Anser du att "Infra och hans polare" bär ansvaret för ww1 också?
Nej, och inte Titanics undergång heller, hurså? Vad fan har detta med trakasserier mot judar att göra i SVERIGE?
Infra skrev:Det som hyllas och omhuldas när offren själva tar upp det blir plötsligt en dödssynd om "Infra och hans polare" tar upp det. Var finns logiken?[Sic]
Dödssynd? Vad fan har detta med trakasserier av judar i Sverige att göra. Som sagt, VAR FAN FINNS LOGIKEN?????
"Judar i Sverige" är inte "judar i Sverige" Det finns judar och det finns zionister. Judar är hedervärda människor som ska lämnas i fred med sin religion. Zionister däremot är inte hedervärda emedan de stödjer apartheid och agerar rasister. Sättet de gör det på är motbjudande: genom att ljuga och mörda civila, terrorisera plundra och stjäla anser dom sig stödja militärdiktaturen.
En fascistisk apartheidstat som i över 60 år haft idel ledare från de gamla terroriströrelserna Haganah och Irgun och som missbrukar sin militärmakt genom att låta den mörda småbarn har ingenting med heder att skaffa. En sån stat är en skam för mänskligheten.