Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
Secrist
lazy
Infra
DirtyDog
Thetaxpayer
formsvackan
10 posters

Den av SD "glömda" verkligheten

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Den av SD "glömda" verkligheten - Sida 4 Empty Sv: Den av SD "glömda" verkligheten

Inlägg  formsvackan 2014-06-03, 15:28

Thetaxpayer skrev:Bra i alla fall att du verkar fattat att det inte är någon samhällsekonomisk vinst. Alltid något.
    Det vore på tiden om även du försökte fatta någonting. Det jag vänder mig mot är inte ekonomiska detaljer, taqna ur ett stort och komplicerat sammanhang. Jag irriterar mig på att dessa detaljer ligger till grund för ett demoniserande av gruppen invandrare.

Självklart finns det mycket i vår invandringspolitik som är åt helvete. Detta ska dock våra politiker ställas till svars för, inte gruppen invandrare.

Självklart finns det bland invandrarna ett antal "rötägg". Detta ska de som personer ställas till svars för, inte gruppen invandrare.

Den dag du kan bevisa att du, just du får mer i fickan eller magen om invandrarna kastas ut lovar jag att lyssna på dig.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Den av SD "glömda" verkligheten - Sida 4 Empty Sv: Den av SD "glömda" verkligheten

Inlägg  Thetaxpayer 2014-06-03, 15:49

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Bra i alla fall att du verkar fattat att det inte är någon samhällsekonomisk vinst. Alltid något.
    Det vore på tiden om även du försökte fatta någonting. Det jag vänder mig mot är inte ekonomiska detaljer, taqna ur ett stort och komplicerat sammanhang. Jag irriterar mig på att dessa detaljer ligger till grund för ett demoniserande av gruppen invandrare.

Men varför drar du då upp en idiotrapport om vinsterna för invandringen och lägger in Sd på något förvräng sätt?

]b]Hur demoniserar man invandrare genom att belysa att invandringen som den ser ut idag är en enorm kostnad för samhället?[/b]

Självklart finns det mycket i vår invandringspolitik som är åt helvete. Really?  Shocked 

Detta ska dock våra politiker ställas till svars för, inte gruppen invandrare. Håller med. Men hur skall det någonsin kunna ske när media ljuger och faktan förtigs?

Självklart finns det bland invandrarna ett antal "rötägg". Detta ska de som personer ställas till svars för, inte gruppen invandrare.

]b]Återigen, Var i tråden har några invandrare pekats ut? Snarare är det du som försöker ge Sd åsikter som de inte har genom att komma med dina 30 talets argument[/b].

Den dag du kan bevisa att du, just du får mer i fickan eller magen om invandrarna kastas ut lovar jag att lyssna på dig.

Jag tillhör knappast en prioriterad grupp ens hos Sd., men vem vill förresten kasta ut alla invandrare? Inte Sd i alla fall och definitivt inte jag. Sluta läs Aftonbladet och de andra propagandablaskorna.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-06-03, 16:19

Thetaxpayer skrev:Jag tillhör knappast en prioriterad grupp ens hos Sd
    Troligtvis inte. Det står säkert många före dig i kön till rikedomarna Very Happy
    Thetaxpayer skrev:men vem vill förresten kasta ut alla invandrare? Inte Sd i alla fall och definitivt inte jag
    OK, de som redan har kommit får alltså stanna trots att de nästan ruinerar konungariket om man ska tro forumhögern. Då omformulerar jag mig så det blir lättare för dig.

Den dag du kan bevisa att du, just du får mer i fickan eller magen om invandringen stoppas helt lovar jag att lyssna på dig.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2014-06-03, 16:23

formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tillhör knappast en prioriterad grupp ens hos Sd
    Troligtvis inte. Det står säkert många före dig i kön till rikedomarna Very Happy
    Thetaxpayer skrev:men vem vill förresten kasta ut alla invandrare? Inte Sd i alla fall och definitivt inte jag
    OK, de som redan har kommit får alltså stanna trots att de nästan ruinerar konungariket om man ska tro forumhögern. Då omformulerar jag mig så det blir lättare för dig.

Den dag du kan bevisa att du, just du får mer i fickan eller magen om invandringen stoppas helt lovar jag att lyssna på dig.

Inte ens det vill Sd göra. Varför så många fördomar?  Suspect 
    Men om det fortsätter så här kanske redan i höst så kommer ju skattehöjningarna komma och då får jag ju mindre i fickan. Skall du lyssna på mig då?
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2014-06-03, 16:59

DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:Nu börjar jag snart likna vår gamle spammare Blåfront men det här förtjänar ett inlägg, knappast ett + i Sandvikens kassakista om fler gör så här.   Smile 

Nyheter från Arbetarbladet på Facebook. Gilla AB nu!
    Publicerad 4 maj 2011

Fel att neka flykting bidrag till hemresa
    SANDVIKEN Flyktingen sökte försörjningsstöd för att kunna åka på semester till sitt hemland och hälsa på sin familj. Sandvikens kommun sade nej. Men nu får kommunen bakläxa av förvaltningsrätten.
    Relaterat

Den 18-årige mannen har kommit till Sandviken som flykting. Inför sommaren begärde han att få försörjningsstöd för att kunna åka till sitt hemland och hälsa på familjen. Han ville också ha matpengar för vistelsen i hemlandet.

Men Sandvikens individ- och familjeomsorgsförvaltning nekade bidrag. Försörjningsstöd beviljas inte till resor utomlands och därmed kan det inte heller anses skäligt att ge matpengar för utlandsvistelser, resonerade handläggarna.

Bekant fick bidrag till resa

18-åringen vände sig då till förvaltningsrätten med ett överklagande. Han påpekade bland annat att en bekant från en annan kommun i länet fått halva resan betald till samma land av socialtjänsten och att det känslomässigt skulle vara värdefullt för honom att få träffa sin familj.

Nu måste Sandvikens ifo-förvaltning göra om sin handläggning. Förvaltningsrätten upphäver det gamla beslutet och konstaterar att det är fel att avfärda en ansökan om försörjningsstöd bara utifrån att den som söker ska åka utomlands. Av samma skäl är det också fel att säga nej till matpengar.

”Den som uppbär ekonomiskt bistånd är inte belagd med reseförbud, varken till annan kommun eller till utlandet”, skriver förvaltningsrätten i sin dom.

Skäl att bevilja bidrag

I domen konstateras också att det enligt praxis kan finnas skäl att bevilja bistånd till en utlandsresa om det är nödvändigt för att möjliggöra umgänge mellan föräldrar och barn.

http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.3130361-fel-att-neka-flykting-bidrag-till-hemresa

Hur har man tänkt här?
    Vidsynt och självständigt.

Jag skulle vilja resa till något soligt land och slappa ett par veckor. Kan jag kräva att min hemkommun ska betala resa och fickpengar då?
    Ja. Om du har din familj boende där, är ensam i Sverige och inte har träffat dom på
    länge. Om din mamma är döende t ex så borde du också få resa dit för att ta ett
    farväl och ombesörja begravningen. Sånt här är gränsfall och beviljas litet ojämnt
    från distrikt till distrikt.
    Nu snackade vi om SEMESTER!
    Hur vet du att det beviljas överhuvudtaget och dessutom ojämt?
    Hur många fall känner du till för att påstå detta?
    App, app, app, app....nu slant du bestämt med tungan. Du pratar om semester,
    vi andra pratar om att hålla kontakten med hemlandet och alla släktingarna.
    Är du helt jävla pantad?

Läs de FÖRSTORADE texterna ovan din jävla idiot!
    DD skrev:Nu snackade vi om SEMESTER!
    Semester! Han skulle ju f*r f*n hem och begrava sin döda mor! Evil or Very Mad 
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-06-03, 17:27

Thetaxpayer skrev:Skall du lyssna på mig då?
    Med nöje Very Happy

Det kan väl inte vara så att bara jag ska drabbas av alliansens skattehöjningar.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2014-06-03, 17:41

Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Så snärtig var inte den där tasksparken att någon har anledning att
    fälla ridån, inte.

Och till Secrist: här handlar det inte om tremänningar och andra
    illa sedda släktingar. Här pratar vi om kärnfamiljsmedlemmar av typen mamma,
    pappa, bröder, systrar och liknande. helt enkelt människor man växt upp med.

jag har inte träffat min bror på flera år nu, kanske borde soc betala mig med familj en resa till USA för att träffa honom, det är väl min rättighet, jag har ju inte pengarna att åka dit, minst en gång per år.... Smile

Det är alltid mest synd om dig, Snipern. Tja, du får väl fylla i en
    försörjningsstödsansökan. Men var säker på att dom hellre sätter
    dej i arbete.

Det skulle vara nyttigt för dig efter alla dessa år. Med det godtycke
    som fått fotfäste på socialkontoren nuförtiden vet man inte riktigt
    säkert. Har du tur så..........Men förvarna brorsan först. Han kanske
    inte alls vill ha dit dej. Varför tror du att han drog till Amerikat från
    början?
     scratch 

Nej det vore mig fjärran att kräva att skattebetalarna skulle stå för en sådan resa
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2014-06-03, 18:16

ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:
    lazy skrev:
    formsvackan skrev:
    Thetaxpayer skrev:Hm, Verkar som om Formsvackan gav upp.  Evil or Very Mad Basketball Basketball Basketball 
    Inte alls, men det känns mindre motiverande att försöka diskutera komplexa problem med lågpannor som endast förstår enkla lösningar.

En sak kan man alltid vara säker på här, när argumenten tryter då kommer personangreppen, vilken "lågpanna" här har presenterat enkla lösningar? Finns det ens några sådana?

Den enda riktiga lågpannan, som vanligt, är foliet, det enda den idioten har haft att komma med är en citerad artikel för folk som inte har egen hjärna.
    Att flyktinginvandringen skulle löna sig får foliet veckans gapskratt för, som vanligt.

Det som hänt nu i Sverige är att det är en barrikad, på ena sidan en inte så sällan totalt verklighetsfrånvänd falang som anser att alla ska få komma hit och få allt, på den andra sidan en lika märklig falang som anser att det ska se ut som det gjorde 1950, typ.

Ansvaret ligger tungt hos de stora partierna som aldrig riktigt velat ta i frågan eller velat lyssna på folket.  Varför skulle exempelvis Sverig som nästan enda land ge alla från Syrien uppehållstillstånd?  
    Det kom nyligen en beräkning att vår befolkning skulle typ öka till 12-13 miljoner till år 2040 ca, jaha, vilka är de extra 5 miljonerna som inte är Svenskar?, vad kommer det att innebära?  Finns ingen debatt om det öht, och artiklar som det miffot som foliet hänvisar till bara fortsätter underminera.  

- WORD -

Men det finns två problem till som förstärker de problem som du tar upp. Samtidigt som massinvandringen genererar enorma problem i förorterna (exklusive Djursholm, Lidingö och Nacka) så bygger överklassen en mur runt sina egna bostadsområden (de nämnda + innerstaden). Troligen samma överklass som ser till att massinvandring är det som sker.

Det andra problemet är att hand i hand med massinvandringen pågår en utvandring av kvalificerad arbetskraft.

Fri rörlighet är bra, men att praktisera den fullt ut separat i Sverige leder inte till nåt gott, det krävs en långsam utveckling mot global rörlighet, annars blir det bara motreaktioner.
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2014-06-03, 22:19

Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    DirtyDog skrev:
    Infra skrev:
    Secrist skrev:
    Infra skrev:
    lazy skrev:Nu börjar jag snart likna vår gamle spammare Blåfront men det här förtjänar ett inlägg, knappast ett + i Sandvikens kassakista om fler gör så här.   Smile 

Nyheter från Arbetarbladet på Facebook. Gilla AB nu!
    Publicerad 4 maj 2011

Fel att neka flykting bidrag till hemresa
    SANDVIKEN Flyktingen sökte försörjningsstöd för att kunna åka på semester till sitt hemland och hälsa på sin familj. Sandvikens kommun sade nej. Men nu får kommunen bakläxa av förvaltningsrätten.
    Relaterat

Den 18-årige mannen har kommit till Sandviken som flykting. Inför sommaren begärde han att få försörjningsstöd för att kunna åka till sitt hemland och hälsa på familjen. Han ville också ha matpengar för vistelsen i hemlandet.

Men Sandvikens individ- och familjeomsorgsförvaltning nekade bidrag. Försörjningsstöd beviljas inte till resor utomlands och därmed kan det inte heller anses skäligt att ge matpengar för utlandsvistelser, resonerade handläggarna.

Bekant fick bidrag till resa

18-åringen vände sig då till förvaltningsrätten med ett överklagande. Han påpekade bland annat att en bekant från en annan kommun i länet fått halva resan betald till samma land av socialtjänsten och att det känslomässigt skulle vara värdefullt för honom att få träffa sin familj.

Nu måste Sandvikens ifo-förvaltning göra om sin handläggning. Förvaltningsrätten upphäver det gamla beslutet och konstaterar att det är fel att avfärda en ansökan om försörjningsstöd bara utifrån att den som söker ska åka utomlands. Av samma skäl är det också fel att säga nej till matpengar.

”Den som uppbär ekonomiskt bistånd är inte belagd med reseförbud, varken till annan kommun eller till utlandet”, skriver förvaltningsrätten i sin dom.

Skäl att bevilja bidrag

I domen konstateras också att det enligt praxis kan finnas skäl att bevilja bistånd till en utlandsresa om det är nödvändigt för att möjliggöra umgänge mellan föräldrar och barn.

http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.3130361-fel-att-neka-flykting-bidrag-till-hemresa

Hur har man tänkt här?
    Vidsynt och självständigt.

Jag skulle vilja resa till något soligt land och slappa ett par veckor. Kan jag kräva att min hemkommun ska betala resa och fickpengar då?
    Ja. Om du har din familj boende där, är ensam i Sverige och inte har träffat dom på
    länge. Om din mamma är döende t ex så borde du också få resa dit för att ta ett
    farväl och ombesörja begravningen. Sånt här är gränsfall och beviljas litet ojämnt
    från distrikt till distrikt.
    Nu snackade vi om SEMESTER!
    Hur vet du att det beviljas överhuvudtaget och dessutom ojämt?
    Hur många fall känner du till för att påstå detta?
    App, app, app, app....nu slant du bestämt med tungan. Du pratar om semester,
    vi andra pratar om att hålla kontakten med hemlandet och alla släktingarna.
    Är du helt jävla pantad?

Läs de FÖRSTORADE texterna ovan din jävla idiot!
    DD skrev:Nu snackade vi om SEMESTER!
    Semester! Han skulle ju f*r f*n hem och begrava sin döda mor! Evil or Very Mad 
    Vem's mor har dött?
    Läste du inte de två meningarna som var förstorade? Hur jävla svårt kan det vara?
    Vi diskuterade en tidningsartikel http://arbetarbladet.se/nyheter/sandviken/1.3130361-fel-att-neka-flykting-bidrag-till-hemresa och INGENSTANS i den artikel så omnämns någons mamma. När DU sen börjar svamla om döda föräldrar så rättar jag dig och du hävdar att "vi andra pratar om att hålla kontakten med hemlandet och alla släktingarna"? Vilka vi? Och hur håller man kontakten med en död morsa?

Artikeln handlade dock om semesterbidrag och du kallade detta för "Vidsynt och självständigt".
    Då anser jag att du PERSONLIGEN kan stå för hans semester. Själv har jag inte åkt på semester sen år 2000 och inte fan förväntar jag mig att staten skall betala nån sådan.
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2014-06-03, 22:57

formsvackan skrev:

Självklart finns det mycket i vår invandringspolitik som är åt helvete. Detta ska dock våra politiker ställas till svars för, inte gruppen invandrare.

Håller faktiskt med dig om stora delar av detta. Nu ser jag fram emot att du vågar dig på att kritisera vänsterns invandringspolitik. Hur tycker du invandringspolitiken skulle se ut istället? Det är först då det börjar bli intressant.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2014-06-03, 23:44

DD skrev: du hävdar att "vi andra pratar om att hålla kontakten med hemlandet och alla släktingarna"? Vilka vi?
    Alla vi andra på forat. Alla förståndiga människor. Tagga ner, f*r f*n.
    Vad är du så arg över?
     Razz 
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2014-06-04, 14:58

Vem i h-lvete har demoniserat gruppen invandrare??? vilken sten lever foliet under?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2014-06-04, 15:45

RedMentalCase skrev:Vem i h-lvete har demoniserat gruppen invandrare???  vilken sten lever foliet under?

Fooliet är en idiot, asshole och uppblåst jubelåsna!  Sad 
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2014-06-04, 22:34

Kontraproduktiv sifferexercis om invandring

Ledare Tove Lifvendahl

4 juni 2014 kl 00:01, uppdaterad: 4 juni 2014 kl 00:59

Har Öresundsbron varit lönsam? Det beror på vilka parametrar man tar med. Dessutom är det svårt att uppskatta uteblivna effekter av en bro som inte hade byggts. Somligt är det svårt att sätta prislapp på. Vad har broförbindelsen betytt i samhällskulturella termer? Hur påverkas människors livsvillkor, kultur och upplevelse av att Danmark och Sverige är sammanlänkade med väg och räls?

Lika komplexa är många andra företeelser i samhället. Man bör därför inte låtsas som om det är enkelt.

”Fakta är bästa vapnet mot rasism”, motiverade Sandvikens kommun att de lät revisionsbolaget PwC räkna på invandringen. Rapporten fick Arbetarbladet att utropa: ”Invandrare ger miljoner i kassan” (28/5).

Men goda intentioner kantar som bekant vägen till helvetet, och i beräkningen blandas äpplen och päron. På kostnadssidan anges kommunens kostnader, men inte landstingets och statens. Sådan användning av fakta lär inte omvända någon invandringsmotståndare eller rasist.

2012 fanns drygt 30 procent av Sandvikens utrikes födda i statistiken för öppet arbetslösa eller deltagare i arbetsmarknadsprogram. Nästa gång borde Sandviken be konsulten om konkreta åtgärder för att få in dem på arbetsmarknaden. Det skulle bli ett riktigt motargument. Och den goda ekonomin kommer på köpet.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/sandvikens-goda-intentioner-blev-mindre-bra-rapport_3626378.svd
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2014-06-05, 21:33

http://www.tino.us/2014/06/sansviken-fiasko-blottar-elitens-okunnighet-om-ekonomi/

Vilka här inne verkar tillhöra den okunniga "eliten"?
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-06-06, 00:24

Thetaxpayer skrev:http://www.tino.us/2014/06/sansviken-fiasko-blottar-elitens-okunnighet-om-ekonomi/

Vilka här inne verkar tillhöra den okunniga "eliten"?

Haha, GAPSKRATT, hela folievänstern är extremt okunniga. Mr Foliehatt himself dock oöverträffat korkad.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-06-06, 00:44

Men problemet är väl som alltid att den förödande kritiken inte når fram. Det är inte alls säkert att det är dumhet som gjorde denna rapport till en riksnyhet. Kan mycket väl ha varit en iscensatt kampanj.
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2014-06-06, 01:00

ericTheDog skrev:Men problemet är väl som alltid att den förödande kritiken inte når fram. Det är inte alls säkert att det är dumhet som gjorde denna rapport till en riksnyhet. Kan mycket väl ha varit en iscensatt kampanj.

Visst så är det nog tyvärr. Detta kommer säkert fortsätta att ältas liksom den lika sågade OECDrapporten och tas som sanning i den förljugna vänstermedian.  Evil or Very Mad 
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2014-06-06, 12:13

ericTheDog skrev:Men problemet är väl som alltid att den förödande kritiken inte når fram. Det är inte alls säkert att det är dumhet som gjorde denna rapport till en riksnyhet. Kan mycket väl ha varit en iscensatt kampanj.

Ja det är högst troligt att det är så, fakta och sanning lär inte ha mycket med den grova propaganda som å ena sida SD har , å andra sidan flyktingkramarna som envisas med att det ska bo 15 mille i Sverige.
    Mitt emellan sitter de flesta svenskar och, säger ingenting!
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2014-06-06, 18:42

RedMentalCase skrev:Mitt emellan sitter de flesta  svenskar och, säger ingenting!
    Den av SD "glömda" verkligheten - Sida 4 1654429
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-06-07, 00:38

Thetaxpayer skrev:

Visst så är det nog tyvärr. Detta kommer säkert fortsätta att ältas liksom den lika sågade OECDrapporten och tas som sanning i den förljugna vänstermedian.  Evil or Very Mad 

För att inte tala om 0,04%

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:19