Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
formsvackan
redalert
captaincodd
berralarzon
My Ass
RedCloud
F.I.S.T
11 posters

    vänster -högerutmaningen !!

    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  berralarzon 2010-03-02, 20:26

    My Ass skrev:
    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Sänk skatterna för vanligt folk, det är förmodligen den enda vägen i framtiden om vi vill att samhället ska utvecklas.
    Skit på dig skulle räknenisse Borg ha sagt, han hävdar precis tvärtom. I och för sig är han bara en vilseledd finansminister, så du törs nog stå på dig ändå.

    Han hävdar inte tvärtom, han vill sänka vårt skattetryck avsevärt, det har vu ju redan konstaterat. " ett normalt skattetryck för Sverige bör ligga på 35 – 45 procent av BNP..."
    Anders Borg .
    Att han vill höja några enstaka spelar mindre roll, att han vill sänka det totala spelar all roll. Så nerskiten är du, som inte klarade av att läsa mer än en rubrik.


    My Ass skrev:Vi har nått vägs ände vad det gäller statens utsugning av vanligt folk och dess arbete.
    Än så länge i mänsklighetens historia är det bara bankirer och privata storföretag som ägnat sig åt "utsugning av vanligt folk och dess arbete"

    Tycker du ja, bankirhaveristen foliet.




    My Ass skrev:varför får man inte dra in alliansen i detta, de försöker ju politiskt utföra detta till en del
    Tack, vi "latoxar" vet.

    Inbillar du dig fortfarande att Timbro kallat dig latoxe ? Skaver aldrig foliehatten ?

    My Ass skrev:att vi inte får dra in Ohly är ok, vem vill dra in det aset ?
    Ändå gör du det !

    Nej, jag säger ju att jag inte vill dra in det aset.


    My Ass skrev:Sänk gradvis statens maktutövning av folks privatliv
    Mitt hem är min borg, sa han som spöade kärringen när polisen ringde på.

    Du måste kanske ha polisövervakning för att hålla dig inom morlaiska gränser, döm inte alla efter dig själv.



    My Ass skrev:Familjen måste själv få bestämma över sin egen situation, de pengar man arbetat ihop är inte statens egendom.
    Nej, de är bankirernas som ju trots allt skapat dem.

    Att du orkar , foliehatten

    My Ass skrev:Politiker och stat ska inte rota i folks privata liv med politiska beslut, landets säkerhet undantaget förståss.
    Skrota FRA menar du kanske.

    Nej, landets säkerhet undantagen, klara du inte av att hålla nåt i minnet mer än 1 sekund ?


    My Ass skrev:Minska antalet riksdagsmän, stärk istället deras enskilda makt.
    Ein volk, ein führer !

    Ein foliehut....


    My Ass skrev:Minska kraftigt på statens länens och kommunernas byråkrati, uppbyggd avv ett sossefierat Sverige är den ett hot mot vår välfärd.
    Ja ja vi vet, ein volk ein führer und so weiter .... Djingis Khan är ett föredöme kanske.

    Foliet fortsätter sina folierier. När ska du överge din förlorarmentalitet ?




    My Ass skrev:Vi måste bli ännu mer " Internationaliserade", ett litet land som Sverige kan inte stå vid sidan om och titta på, då är det kört. Gå med i NATO exedmpelvis.
    Säger han som samtidigt vill ha mer makt över sitt eget liv !!!

    Ingen motsättning mellan ökad internationalisering och mer makt över sitt eget liv, tvärtom foliet.

    My Ass skrev:Jag utmanar härmed forumhögern till att komma med ett eget inlägg
    Optimist, det enda du kan få därifrån är förolämpningar.

    ??, nu har foliet kokat över igen vad svammlar han om ??


    My Ass skrev:vad är det som är på tok med dem ?
    Tok ? Tvärtom, det är ett friskhetstecken att inte låta dig ostört sprida dina fantasier Very Happy

    Ingen har hindrat dessa IQ reserver att komma med argument , istället kommer de med galna förolämpningar, du stöder det, varför, har diu inte nog med problem själv ?



    Hörru miffo tjyv G Ander svara på något av dom andra 499 inlägg du är skyldig till.
    //berra
    btw:problem tjuvenander är nog ditt största problem sesså svara nu!
    ds:
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-02, 20:28

    Inga problem berra.

    Shoot.

    Men annars var denna tråden startad av FIST, som önskade höger inlägg om hur samhället ska utformas.

    Jag vet ju redan att samhället gått åt höger och fortsätter så, men det vore trevligt om ni kunde försöka formulera konstruktiv kritik som man kan ta hänsyn till under färden.
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  Thors 2010-03-02, 20:34

    F.I.S.T skrev:Jag utmanar härmed forumhögern till att komma med ett eget inlägg, där man presenterar ideer om hur ni vill ha det i samhället. vilka värderingar ni står för själva.
    Med egna ord och egna tankar formulera detta utan att varken dra in Lars Ohly eller Alliansen i resonemanget....

    Kommunistäckel redcloud vill ju inte ha några höger på "sitt" forum?

    Hur ska ni kunna debatter då?
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  berralarzon 2010-03-02, 20:37

    Thors skrev:
    F.I.S.T skrev:Jag utmanar härmed forumhögern till att komma med ett eget inlägg, där man presenterar ideer om hur ni vill ha det i samhället. vilka värderingar ni står för själva.
    Med egna ord och egna tankar formulera detta utan att varken dra in Lars Ohly eller Alliansen i resonemanget....

    Kommunistäckel redcloud vill ju inte ha några höger på "sitt" forum?

    Hur ska ni kunna debatter då?

    Shas iväg med dig blåfront du är lika värdefull som en fästing.
    //berra
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  RedCloud 2010-03-02, 20:41

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  formsvackan 2010-03-02, 20:41

    My Ass skrev:Jag vet ju redan att samhället gått åt höger och fortsätter så.
    Lyft blicken så kanske du ser att vägen tar slut därframme, och längre bort är det ...... vad då ?
    My Ass skrev:men det vore trevligt om ni kunde försöka formulera konstruktiv kritik som man kan ta hänsyn till under färden.
    Vi gör vad vi kan för att vi alla inte ska störta utför stupet.
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-02, 20:51

    [quote="formsvackan"]
    My Ass skrev:Jag vet ju redan att samhället gått åt höger och fortsätter så.
    Lyft blicken så kanske du ser att vägen tar slut därframme, och längre bort är det ...... vad då ?

    Inget för dig att se fram emot. Du tittar väl mest bakåt, typ innan 1989, eller hur?


    My Ass skrev:men det vore trevligt om ni kunde försöka formulera konstruktiv kritik som man kan ta hänsyn till under färden.
    Vi gör vad vi kan för att vi alla inte ska störta utför stupet.

    Men varför formulerar du ingen konstruktiv kritik då ? Svammel om bankrism och diffusa frågor är inte konstruktivt. Ej heller undergångs snack likt UNA bombaren
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Bort

    Inlägg  Secrist 2010-03-02, 20:55

    Kanske med tillägget inga invektiv eller personliga påhopp.

    Bara du följer dina egna råd så är det bra.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  berralarzon 2010-03-02, 20:57

    Secrist skrev:Kanske med tillägget inga invektiv eller personliga påhopp.

    Bara du följer dina egna råd så är det bra.

    Och här dök hejarklacken secrist upp sesså nu fick du lite stöd från en annan oneliner tjyvenander.
    //berra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  formsvackan 2010-03-02, 20:59

    My Ass skrev:Men varför formulerar du ingen konstruktiv kritik då ? Svammel om bankrism och diffusa frågor är inte konstruktivt. Ej heller undergångs snack likt UNA bombaren
    Nu har jag ledsnat på att leka UNA-bombare. Kan du inte hitta på något roligare ?
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-02, 21:04

    Men foliet, menar du verkligen att samhället ska få gå högerut utan konstruktiv kritik fårn vänster ?

    Ni pratar ju om demokrati, varför använder ni inte den `, vi bor inte på Kuba eller i PRK, ni får yttra relevanta argument och invändningar utan att riskera dödsstraff eller fängelse.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  berralarzon 2010-03-02, 21:05

    My Ass skrev:Men foliet, menar du verkligen att samhället ska få gå högerut utan konstruktiv kritik fårn vänster ?

    Ni pratar ju om demokrati, varför använder ni inte den `, vi bor inte på Kuba eller i PRK, ni får yttra relevanta argument och invändningar utan att riskera dödsstraff eller fängelse.

    Har varit på Kuba tjyven?
    //berra
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  formsvackan 2010-03-02, 21:08

    My Ass skrev:Men foliet, menar du verkligen att samhället ska få gå högerut utan konstruktiv kritik fårn vänster ?

    Ni pratar ju om demokrati, varför använder ni inte den `, vi bor inte på Kuba eller i PRK, ni får yttra relevanta argument och invändningar utan att riskera dödsstraff eller fängelse.
    Vi gör vad vi kan för att få tänkande människor att rösta rätt/rött vid valet i september. Sådana som dig skojar vi bara med Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Mr B.

    Inlägg  Secrist 2010-03-02, 21:21

    Och här dök hejarklacken secrist upp sesså nu fick du lite stöd från en annan oneliner tjyvenander.

    Säger mannen som aldrig lagt ett inlägg som inte handlat om personangrepp.
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-02, 21:22

    Ett gott råd foliet, använd inte argumentet att Timbro kallar folk latoxar,
    fler än jag reagerar kanske på det och funderar på vad det är för galningar på vänsterkanten...Smile
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  formsvackan 2010-03-02, 21:24

    My Ass skrev:Ett gott råd foliet, använd inte argumentet att Timbro kallar folk latoxar,
    Det har jag heller inte gjort, ännu Very Happy
    My Ass skrev:fler än jag reagerar kanske på det och funderar på vad det är för galningar på vänsterkanten...Smile
    Beträffande högerkanten har vi redan slutat fundera Very Happy
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-02, 21:28

    formsvackan skrev:
    My Ass skrev:Ett gott råd foliet, använd inte argumentet att Timbro kallar folk latoxar,
    Det har jag heller inte gjort, ännu Very Happy

    Kanske man skulle fundera litet grand över vilka andra alternativ som borde erbjudas, istället för att bara ropa högt och indignerat om ”latoxar”. (foliet om timbro)


    jag trodde inte man kunde hitta ryggradslösa djur på ett forum , hur klarar du att använda tangentbordet ?




    My Ass skrev:fler än jag reagerar kanske på det och funderar på vad det är för galningar på vänsterkanten...Smile
    Beträffande högerkanten har vi redan slutat fundera Very Happy

    Ingen tror att du nånsin funderat på att rösta höger, din galne socialskit.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  formsvackan 2010-03-02, 21:46

    My Ass skrev:Kanske man skulle fundera litet grand över vilka andra alternativ som borde erbjudas, istället för att bara ropa högt och indignerat om ”latoxar”.
    Så skrev jag.
    My Ass skrev:foliet om timbro
    Det lade du till.
    My Ass skrev:Ingen tror att du nånsin funderat på att rösta höger, din galne socialskit.
    Nejdå, ingen risk. Det var dock inte det vi funderat klart över.

    Be RC försöka förklara för dig vad ett sammanhang är Very Happy
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  F.I.S.T 2010-03-03, 00:21

    Hmmm .... hur gick detta experiment då ?? Laughing
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-03, 00:24

    F.I.S.T skrev:Hmmm .... hur gick detta experiment då ?? Laughing

    Tja, jag hade väl ett par inlägg med tyckanden, att ett par vänster har 50 inlägg om nada var väl väntat.
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-03, 00:25

    My Ass skrev:
    F.I.S.T skrev:tillägg... det bör vara mer än tre meningar långt .... Cool

    Utöver mitt primära inlägg;

    Sänk gradvis statens maktutövning av folks privatliv

    Familjen måste själv få bestämma över sin egen situation, de pengar man arbetat ihop är inte statens egendom.

    Politiker och stat ska inte rota i folks privata liv med politiska beslut, landets säkerhet undantaget förståss.

    Minska antalet riksdagsmän, stärk istället deras enskilda makt.

    Minska kraftigt på statens länens och kommunernas byråkrati, uppbyggd avv ett sossefierat Sverige är den ett hot mot vår välfärd.

    Beskär intresseorganisationernas makt, LO s styrelse är inte vald av folket.
    LO s roll bör vara densamma som SNs i politiskt hänseende.

    Vi måste bli ännu mer " Internationaliserade", ett litet land som Sverige kan inte stå vid sidan om och titta på, då är det kört. Gå med i NATO exedmpelvis.




    Jag utmanar härmed forumhögern till att komma med ett eget inlägg,...(FIST)

    Redan har ändå vissa vänster saboterat denna tråd, vad är det som är på tok med dem ?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  theward 2010-03-03, 10:03

    Självbestämmande, hmm
    Det verkar inte som "röven" vet hur man når dit.
    Snarare verkar hans ideér verka åt motsatt håll, fast det tror jag inte han är medveten om vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Icon_rolleyes
    minska antalet rikdsdagsledamoter, hur stärker det demokratin???
    Minska skatteintäkterna hur stärker det demokratin/självbestämmandet, förutom för en liten klick med större inkomster?
    Gå med i Nato, på vilket vis ökar det vårat självbestämmande?
    ok en sak var väl bra, det att minska byrokratin..
    Men det beror ju också på hur man minskar den och vilka konsekvenserna blir av detta?
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-03, 12:07

    Sluta tänk theward, varför bara bry dig.

    Bara rösta du på rödgrön röra som alla de andra vänstermupparna så ska det nog bli bra.Smile
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  theward 2010-03-03, 22:35

    My Ass skrev:Sluta tänk theward, varför bara bry dig.

    Bara rösta du på rödgrön röra som alla de andra vänstermupparna så ska det nog bli bra.vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Icon_smile
    Avd: Nu har "röven" ramlat av pottkanten ner i botten på pottan vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Icon_wink
    Riktigt bra svenska, presterar du också vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Icon_rolleyes
    ps nää jag slutar aldrig tänka, det är riktigt givande att tänka.
    Du kanske skulle prova? vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Icon_tongue
    My Ass
    My Ass


    Antal inlägg : 654
    Join date : 10-01-23

    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  My Ass 2010-03-06, 11:14

    Denna tråd är ett alldeles utmärkt exempel på att vänstern här bara är redclownare och thewardianer.

    Ett antal kriterier sätts upp av FIST,
    jag uppfyller dessa med råge, ställer konkreta förslag.

    Möts av en storm av rena idiot inlägg utan svar substans eller något som helst praktiskt av thewardia och andra redeclownare.

    Det är väl uppenbart för alla med hjärna vilka som inte kan debattera, eller hur.

    Sponsored content


    vänster -högerutmaningen !! - Sida 2 Empty Sv: vänster -högerutmaningen !!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-21, 08:27