+5
Infra
Secrist
Dao
R.O.F.L
DirtyDog
9 posters
Rasistisk kärring får vad hon förtjänar?
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
smuts
Dao- Antal inlägg : 26567
Svaret på frågan: NEJ!
Secrist- Antal inlägg : 32216
Det var väl använda skattepengar att erbjuda honom ett nytt liv i Sverige?
Infra- Antal inlägg : 29644
Vad har förhindrande av plankning med rasism att göra?
Infra skrev:
Det får du väl fråga stolpskottet som misshandlade den gamla damen. Vilket skyddsbehov har han tror du?
Secrist skrev:Infra skrev:
Det får du väl fråga stolpskottet som misshandlade den gamla damen. Vilket skyddsbehov har han tror du?
Han har nu identifierats utifrån kamerabilder. Han var Svensk. Synd va?
Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:
Eller hur. Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk. Tröttnar du aldrig på att ha fel?
Secrist skrev:Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:
Eller hur. Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk. Tröttnar du aldrig på att ha fel?
Länk? Källa? Den här gången råkar jag ha rätt.
Ska man beté sig likadant i trafiken tycker du. Att man hindrar
den man tycker gör fel att komma vidare genom att spärra med
sin bil. Det tycker jag låter litet egenmäktigt om man nu inte är
trafikpolis.
Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:
Länk? Källa? Den här gången råkar jag ha rätt.
Ska man beté sig likadant i trafiken tycker du. Att man hindrar
den man tycker gör fel att komma vidare genom att spärra med
sin bil. Det tycker jag låter litet egenmäktigt om man nu inte är
trafikpolis.
Rätt motbjudande att sitta och försvara misshandel (och stal hennes telefon) av en gammal kvinna för att hon protesterade mot att han plankade. Kan det vara för att han är kulturberikare som du försvarar våldet?
Secrist skrev:Eller hur. Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk. Tröttnar du aldrig på att ha fel?
Är inte detta en rasistisk kommentar?
Bara undrar...
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
Han som greps på Cypern för planerade terrorbrott var svensk, bombaren på Drottninggatan var "svensk" och många som åker ned och krigar i Somalia och Syrien är "svenskar" så vad har det för betydelse vad som står i deras pass? Även Mehdi Ghezali (i media även kallad Kubasvensken och Guantánamo-svensken) som föddes i Botkyrka räknas därför som SVENSK i all brottsstatistik m.m.Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:
Faktum är dock att denna individ som sparkade en gammal dam och stal hennes mobil samtidigt kallade henne för rasist. Frågan var väl huruvida alla som försöker hindra idioter från att planka på tunnelbanan därmed kvalificerar sig som rasister?
Ghezali borde suttit kvar på Kuba.
http://www.expressen.se/nyheter/mehdi-ghezali-domd-for-grovt-bedrageri/
Här kan du läsa om en annan "rasist-kärring": http://snaphanen.dk/2014/04/27/sondagskronika-angiverisamhallet/
Dao skrev:Secrist skrev:Eller hur. Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk. Tröttnar du aldrig på att ha fel?
Bara undrar...
Nej.
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Eller hur. Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk. Tröttnar du aldrig på att ha fel?
Bara undrar...
Nej.
Att generellt hävda att en viss folkgrupp brukar bete sig på ett specifikt nedvärderande sätt?
Är inte det själva GRUNDEN för rasism?
Hade det varit antisemitism om uttalet hade varit motsvarande fast om "judar"? Eller om det rört sig om "svarta", eller vilken folkgrupp som helst?
Detta är ingen anklagelse, utan bara en undran...
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Eller hur. Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk. Tröttnar du aldrig på att ha fel?
Bara undrar...
Nej.
Att generellt hävda att en viss folkgrupp brukar bete sig på ett specifikt nedvärderande sätt?
Hade det varit antisemitism om uttalet hade varit motsvarande fast om "judar"? Eller om det rört sig om "svarta", eller vilken folkgrupp som helst?
Vem har pratat om folkgrupper. Jag bara konstaterar att etniska svenskar knappast gapar om rasism om man säger åt någon att göra rätt för sig.
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Eller hur. Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk. Tröttnar du aldrig på att ha fel?
Bara undrar...
Nej.
Vem har pratat om folkgrupper. Jag bara konstaterar att etniska svenskar knappast gapar om rasism om man säger åt någon att göra rätt för sig.
Så raden "Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk" var ett försök att vara cynisk?
Poängen kvarstår, hade samma rad skrivits med betoning på "judar" lär ni inte varit speciell ursäktande...
Jo, men den som inte förstod att han här menade precis motsatsen borde väl ha diskvalificerat sig från vidare konversation?Dao skrev:Att generellt hävda att en viss folkgrupp brukar bete sig på ett specifikt nedvärderande sätt?
Är det förresten "ett specifikt nedvärderande sätt" att uppföra sig på om man kallar andra för rasister?
Skönt att vi fått detta klargjort åtminstone. Du tar dig Dao!
Så om Infra istället hade påstått att det var klargjort att gärningsmannen var en jude och Secrist på det hade svarat: "Eller hur, och judar är ju så kända för att anklaga alla för att vara rasister?" så hade du kallat detta uttalande för rasistiskt?Dao skrev:Så raden "Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk" var ett försök att vara cynisk?
Poängen kvarstår, hade samma rad skrivits med betoning på "judar" lär ni inte varit speciell ursäktande...
DirtyDog skrev:Så om Infra istället hade påstått att det var klargjort att gärningsmannen var en jude och Secrist på det hade svarat: "Eller hur, och judar är ju så kända för att anklaga alla för att vara rasister?" så hade du kallat detta uttalande för rasistiskt?Dao skrev:Så raden "Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk" var ett försök att vara cynisk?
Knappast troligt. Dao har ungefär samma respekt för judar som för Sverigedemokrater.
DirtyDog skrev:Jo, men den som inte förstod att han här menade precis motsatsen borde väl ha diskvalificerat sig från vidare konversation?Dao skrev:Att generellt hävda att en viss folkgrupp brukar bete sig på ett specifikt nedvärderande sätt?
Är det förresten "ett specifikt nedvärderande sätt" att uppföra sig på om man kallar andra för rasister?
Det spelade liksom ingen som helst roll om hen "menade" det hen skrev eller inte, för min förljdfråga!
Och ja - man skall inte slänga ur sig "rasister" eller andra stämplingar hur som helst. Det har jag tyckt hela tiden. Och har du inte begripit det borde diskvalificera sig från vidare konversation!
Secrist skrev:DirtyDog skrev:Så om Infra istället hade påstått att det var klargjort att gärningsmannen var en jude och Secrist på det hade svarat: "Eller hur, och judar är ju så kända för att anklaga alla för att vara rasister?" så hade du kallat detta uttalande för rasistiskt?Dao skrev:Så raden "Svenskar brukar ju skrika rasist åt folk" var ett försök att vara cynisk?
Knappast troligt. Dao har ungefär samma respekt för judar som för Sverigedemokrater.
"Cynism" eller "ironi", igen?
Troligen, eftersom jag jag respekterar båda parter...
Dao skrev:DirtyDog skrev:Jo, men den som inte förstod att han här menade precis motsatsen borde väl ha diskvalificerat sig från vidare konversation?Dao skrev:Att generellt hävda att en viss folkgrupp brukar bete sig på ett specifikt nedvärderande sätt?
Det spelade liksom ingen som helst roll om hen "menade" det hen skrev eller inte, för min förljdfråga!
Och ja - man skall inte slänga ur sig "rasister" eller andra stämplingar hur som helst. Det har jag tyckt hela tiden. Och har du inte begripit det borde diskvalificera sig från vidare konversation!
Har aldrig sett att du protesterade mot stopskottet KP-RC som slentrianmässigt rasiststämplade allt och alla.
Secrist skrev:Dao skrev:DirtyDog skrev:Jo, men den som inte förstod att han här menade precis motsatsen borde väl ha diskvalificerat sig från vidare konversation?Dao skrev:Att generellt hävda att en viss folkgrupp brukar bete sig på ett specifikt nedvärderande sätt?
Har aldrig sett att du protesterade mot stopskottet KP-RC som slentrianmässigt rasiststämplade allt och alla.
Hen får stå för sina åsikter, precis som du! Men annars, ja - jag ifrågasatte då vissa uttryck när vi deltog i samma debatt...
Tycker då som jag tycker då - att ständigt skrika ut sådana saker får oftast motsatt effekt än vad man vill ha. Det finns många av högern här som uttryckt sig både rasistiskt och liknande, men jag har då valt att INTE påpeka just detta, då detta definitivt skulle resultera i att ni absolut inte skulle förklara era ståndpunkter det minsta.
Nu gör ni ju detta knappast ÄNDÅ, men ändå...
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:DirtyDog skrev:Jo, men den som inte förstod att han här menade precis motsatsen borde väl ha diskvalificerat sig från vidare konversation?Dao skrev:Att generellt hävda att en viss folkgrupp brukar bete sig på ett specifikt nedvärderande sätt?
Hen får stå för sina åsikter, precis som du! Men annars, ja - jag ifrågasatte då vissa uttryck när vi deltog i samma debatt...
Tycker då som jag tycker då - att ständigt skrika ut sådana saker får oftast motsatt effekt än vad man vill ha. Det finns många av högern här som uttryckt sig både rasistiskt och liknande, men jag har då valt att INTE påpeka just detta, då detta definitivt skulle resultera i att ni absolut inte skulle förklara era ståndpunkter det minsta.
Nu gör ni ju detta knappast ÄNDÅ, men ändå...
Men annars, ja - jag ifrågasatte då vissa uttryck när vi deltog i samma debatt...
Givetvis rent nonsens vilket alla vet.
Vad har Gezali med detta att göra? Förresten satt han inte på Cuba.DirtyDog skrev:Han som greps på Cypern för planerade terrorbrott var svensk, bombaren på Drottninggatan var "svensk" och många som åker ned och krigar i Somalia och Syrien är "svenskar" så vad har det för betydelse vad som står i deras pass? Även Mehdi Ghezali (i media även kallad Kubasvensken och Guantánamo-svensken) som föddes i Botkyrka räknas därför som SVENSK i all brottsstatistik m.m.Infra skrev:Secrist skrev:Infra skrev:
Faktum är dock att denna individ som sparkade en gammal dam och stal hennes mobil samtidigt kallade henne för rasist. Frågan var väl huruvida alla som försöker hindra idioter från att planka på tunnelbanan därmed kvalificerar sig som rasister?
Ghezali borde suttit kvar på Kuba.
http://www.expressen.se/nyheter/mehdi-ghezali-domd-for-grovt-bedrageri/
Här kan du läsa om en annan "rasist-kärring": http://snaphanen.dk/2014/04/27/sondagskronika-angiverisamhallet/
Gitmo beräknas icke tillhöra Cuba utan USA. Förresten var han oskyldig.