Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Secrist
redalert
Dao
Sniperace
ericTheDog
9 posters

Fadimes plågoande dödad av polisens skott

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Fadimes plågoande dödad av polisens skott - Sida 3 Empty Sv: Fadimes plågoande dödad av polisens skott

Inlägg  Dao 2014-04-11, 02:03

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:

Väldigt långt svar med tanke på att det endast handlar om att Dao ger mig rätt. Men det tar emot att erkänna så då försöker han blanda bort korten som vanligt med det vanliga svamlet om att vi är elaka mot honom. Ett argument alltid som kommer fram direkt när han blir trängd och riskerar att behöva stå till svars för sina åsikter.

Förklara vad det du inte förstår DENNA gång, så kan jag ju förklara för dig!

Om jag nu FÅR ha egna åsikter i frågan...

Det enda du behövde göra var att länka till ett inlägg från dig där du tar avstånd från Infras talibanraljerande. En enda länk räcker.

Om jag hittar något som visar att Infra tycker det ni hävdar att hen tycker!

Hur försvarar detta Snipers och RMC:s ryggdunkande och jublande för att en människa dödas?

Infra är en kille. Inte en transperson. Du kan kalla honom för "han". Och du vägrar bevisa att jag har fel. Det kan ju bara betyda att jag har rätt.  Laughing 

Jag kan inte motbevisa dina fantasier. Det vet du! Kalla dig gärna "segrare" om du blir lycklig över det... Du verkar gå igång på sådant...

Och jag bryr mig inte om vilket kön någon av er har.
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Fadimes plågoande dödad av polisens skott - Sida 3 Empty Sv: Fadimes plågoande dödad av polisens skott

Inlägg  Dao 2014-04-11, 02:06

Intressant att se hur Secrist försvarar sina kompisars kalla människosyn, trots att hen inte anser sig dela den.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2014-04-11, 12:30

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Går man emot en polis med dragen kniv får man ju skylla sig själv, den som sager nåt annat är ju galen.
    Det kan nog så vara men konsekvenserna styrs till största delen av polisens agerande. Det är en viss skillnad på att skjuta mot huvudet eller mot benen.

Om den bristande respekt för livet som forumhögen uppvisar också är gällande inom poliskåren, bör något åtgärdas.

Återigen, du hart ingen trovärdighet I nåt du lallar om, du bara snackar skit, rent ut sagt.

Först generaliserar du om dina egna fantasier angående "forumhögern", sen sitter du och fantiserar om bristande respekt hos polisen, allt är bara dina fantasier.

Jag har respect för polisen och dess svåra arbete, sätt dig in I situationen att du möter en känd galning och väldsverkare med en kniv innan du dömer nån, din hycklande mupp.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2014-04-11, 16:02

RedMentalCase skrev:Först generaliserar du om dina egna fantasier angående "forumhögern"
    Nej det är bara att läsa innantill i era inlägg. Allt finns där, i klartext !
    RedMentalCase skrev:sen sitter du och fantiserar om bristande respekt hos polisen.
    Du missade tydligen det lilla ordet "om".
    RedMentalCase skrev:Jag har respect för polisen och dess svåra arbete
    Det har jag också, men jag har ännu större respekt för livet.
    RedMentalCase skrev:sätt dig in I situationen att du möter en känd galning och väldsverkare med en kniv innan du dömer nån, din hycklande mupp.
    Jag kan inte sätta mig in i detta utifrån en polis perspektiv. Kan du ?

Varje gång som ett myndighetsingripande resulterar i att någon mister livet har ett fel begåtts på ett eller annat sätt. Har du ett annat synsätt ska du kanske ifrågasätt din respekt för livet.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2014-04-11, 16:24

ericTheDog skrev:Det enda tragiska med detta dödsfall är ifall några polismän mår dåligt av det inträffade.

Skulle det vara tragiskt om en dåre tog Breivik av daga? Skulle inte tro det. Detsamma gäller denne riksmupp.

Ikväll skålar vi för Sverige!

Inlägget för tankarna till de sektliknande. hemliga nazistgrupper
    inom polisen som stod och skålade för Palmes nära förstående
    frånfälle, i Gamla Stans källarvalv, veckan före statsminister-
    mordet. "I kväll skålar vi för Sverige". Puke.

Fadimes plågoande dödad av polisens skott - Sida 3 263ed0i
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2014-04-11, 17:28

Infra skrev:
    ericTheDog skrev:Det enda tragiska med detta dödsfall är ifall några polismän mår dåligt av det inträffade.

Skulle det vara tragiskt om en dåre tog Breivik av daga? Skulle inte tro det. Detsamma gäller denne riksmupp.

Inlägget för tankarna till de sektliknande. hemliga nazistgrupper
    inom polisen som stod och skålade för Palmes nära förstående
    frånfälle, i Gamla Stans källarvalv,  veckan före statsminister-
    mordet. "I kväll skålar vi för Sverige".  Puke.

Fadimes plågoande dödad av polisens skott - Sida 3 263ed0i

Har du några länkar till de som skålade en vecka före statsministermordet?  Rolling Eyes 

Hur mycket rappakalja och rena galenskaper skall det komma ur din mun infra?  Shocked 
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2014-04-11, 17:55

Dao skrev:Intressant att se hur Secrist försvarar sina kompisars kalla människosyn, trots att hen inte anser sig dela den.

Du har hittat på att andra har en kall människosyn. Om detta vet du inget alls.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-04-11, 17:56

Jaså, vems liv då om man får fråga?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-12, 10:56

ericTheDog skrev:Det har jag också, men jag har ännu större respekt för livet.

Allas naturligtvis. Att som ni särskilja ett liv från ett annat är obegripligt. När ni dessutom  börjar värdera livet på det sätt ni visat i bl.a. denna tråden är det fasiken osmakligt.

Efter att ha läst hans track record kan man bara konstatera att Sverige blivit ett aningen bättre land.
    en ren förtjänst för landet
    Ochvdetvör inte bara vinst flr set svenska samhället, det är vibstvför heka världen när spdana flrsvinner.
    det är inte fascism att inte sörja en sådan som aldrig varit annat än till elände för samhället
    nu slipper samhället denna plåga
    Men faktum kvarstår att det ÄR en vinst för landet, inga mer kostnader för denne
    samhället tjänade på detta
    det var en förtjänst för samhället

Hur mycket anser ni att denne persons liv var värt ? Du och Snipern kan som utgångspunkt för era beräkningar kanske använda er av att Nazisterna fick ca: 3,5 riksmark för varje arbetsför manlig jude de "överlämnade" i IG-Farbens tjänst.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2014-04-12, 17:46

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Först generaliserar du om dina egna fantasier angående "forumhögern"
    Nej det är bara att läsa innantill i era inlägg. Allt finns där, i klartext !
    RedMentalCase skrev:sen sitter du och fantiserar om bristande respekt hos polisen.
    Du missade tydligen det lilla ordet "om".
    RedMentalCase skrev:Jag har respect för polisen och dess svåra arbete
    RedMentalCase skrev:sätt dig in I situationen att du möter en känd galning och väldsverkare med en kniv innan du dömer nån, din hycklande mupp.
    Jag kan inte sätta mig in i detta utifrån en polis perspektiv. Kan du ?

Varje gång som ett myndighetsingripande resulterar i att någon mister livet har ett fel begåtts på ett eller annat sätt. Har du ett annat synsätt ska du kanske ifrågasätt din respekt för livet.

Din sista inlaga är bara så skrattretande och så typiskt för en inkokt förvirrad knäpp mupp.

Det är inte per automatik fel när en människa dör när en myndighet ingriper, du bara fantiserar, som vanligt, som alltid.

Och ni daorar, du infra och daoren själv, är så patetiska I ert svammel att man nästan längtar efter en vänstermänniska som har förstånd och kan debattera, finns det nån sån öht???

Dra din foliehatt längre ner och sov vidare du I ditt fantasiland.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-12, 18:51

RedMentalCase skrev:Din sista inlaga är bara så skrattretande och så typiskt för en inkokt förvirrad knäpp mupp.
    Din bristande respekt för livet lurar ut dig på allt tunnare is.  Om ett myndighetsingripande resulterar i att någon dör, finns det all anledning att fundera över ingripandet i sig själv. Det hade i de allra flesta fall troligtvis varit lämpligare att detta skett på ett annat sätt.

Våra lagstiftare har tack och lov ett bättre förstånd än vad du har. (allt annat vore i och för sig omöjligt) Enligt lagen ska normalt en utvidgad rättsmedicisk obduktion genomföras när någon avlider i samband med ett myndighetsingripande.
    RedMentalCase skrev:Dra din foliehatt längre ner och sov vidare du I ditt fantasiland.
    Vem av oss som går i sömnen kan nog diskuteras Very Happy
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-04-12, 20:06

formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:Det har jag också, men jag har ännu större respekt för livet.

Allas naturligtvis. Att som ni särskilja ett liv från ett annat är obegripligt. När ni dessutom  börjar värdera livet på det sätt ni visat i bl.a. denna tråden är det fasiken osmakligt.

Efter att ha läst hans track record kan man bara konstatera att Sverige blivit ett aningen bättre land.
    en ren förtjänst för landet
    Ochvdetvör inte bara vinst flr set svenska samhället, det är vibstvför heka världen när spdana flrsvinner.
    det är inte fascism att inte sörja en sådan som aldrig varit annat än till elände för samhället
    nu slipper samhället denna plåga
    Men faktum kvarstår att det ÄR en vinst för landet, inga mer kostnader för denne
    samhället tjänade på detta
    det var en förtjänst för samhället

Hur mycket anser ni att denne persons liv var värt ? Du och Snipern kan som utgångspunkt för era beräkningar kanske använda er av att Nazisterna fick ca: 3,5 riksmark för varje arbetsför manlig jude de "överlämnade" i IG-Farbens tjänst.

Jag tror vi inom forumhögern är bättre på att se helheten. Du sitter i din koja i skogen och tycker synd om en galning som attckerat polisen med kniv, misshandlat sinsyster och skjutit en kvinna. Inom forumhögern har vi kanske lite svårare att se det "höga" värdet av dessa handlingar.

Dessutom har vi ju bostadsbrist.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2014-04-13, 13:37

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Din sista inlaga är bara så skrattretande och så typiskt för en inkokt förvirrad knäpp mupp.
    Din bristande respekt för livet lurar ut dig på allt tunnare is.  Om ett myndighetsingripande resulterar i att någon dör, finns det all anledning att fundera över ingripandet i sig själv. Det hade i de allra flesta fall troligtvis varit lämpligare att detta skett på ett annat sätt.

Våra lagstiftare har tack och lov ett bättre förstånd än vad du har. (allt annat vore i och för sig omöjligt) Enligt lagen ska normalt en utvidgad rättsmedicisk obduktion genomföras när någon avlider i samband med ett myndighetsingripande.
    RedMentalCase skrev:Dra din foliehatt längre ner och sov vidare du I ditt fantasiland.
    Vem av oss som går i sömnen kan nog diskuteras Very Happy

Du är en idiot, jag har inte nån bristande respect för livet, gå och ta din foliehatt på och dra ner den over din rödsvarta nuna, vänsterdåre.

Du skrev att det är per automatik är fel bara för att nån dör, du ljuger så bara daorar och infror tror på dig, din knäöppgök.

Lagstiftarna är nog typ på andra sidan av polen där du befinner dig, din skrattretande tomte, att granska dödsfall har väl ingenting med ditt skitprat att göra.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-13, 15:38

RedMentalCase skrev:Du är en idiot, jag har inte nån bristande respect för livet
    RedMentalCase skrev:Du skrev att det är per automatik är  fel bara för att nån dör, du ljuger så bara daorar och infror tror på dig, din knäöppgök
    Ni ankor tycks tävla om vem av er som på kortast möjliga tid kan säga mot sig själv  ?

Även om råttan är en oerhörd talang tror jag att din rutin fäller avgörandet. Jag spelar gärna en liten slant på dig Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2014-04-13, 15:46

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Du är en idiot, jag har inte nån bristande respect för livet
    RedMentalCase skrev:Du skrev att det är per automatik är  fel bara för att nån dör, du ljuger så bara daorar och infror tror på dig, din knäöppgök
    Ni ankor tycks tävla om vem av er som på kortast möjliga tid kan säga mot sig själv  ?

Även om råttan är en oerhörd talang tror jag att din rutin fäller avgörandet. Jag spelar gärna en liten slant på dig Very Happy

Finns ingen emotsägelse där annat än I dina tankar, och vi vet ju alla hur dom ser ut, typ AL Qaida existerar inte, bankirismen styr världen, lol

Fattar du inte ens att du har fel när du påstår att det per automatik är fel när nån dör av ett myndighetsingripanade? Hur råkorkad är du?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-13, 15:56

RedMentalCase skrev:Fattar du inte ens att du har fel när du påstår att det per automatik är fel när nån dör av ett myndighetsingripanade?  
    Du får gärna upplysa mig, om du kan.

Det kan naturligtvis finnas uppkommna situationer där det ser ut på annat sätt och man därför förleds att tro att det var rätt, något det egentligen aldrig kan vara.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2014-04-13, 16:08

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Fattar du inte ens att du har fel när du påstår att det per automatik är fel när nån dör av ett myndighetsingripanade?  

Det kan naturligtvis finnas uppkommna situationer där det ser ut på annat sätt och man därför förleds att tro att det var rätt, något det egentligen aldrig kan vara.

Hur upplyser man en dåre som dig, det har ju ett otalt ggr bevisats sig vara omöjligt.

I de blinda väsnterdårarnas rike är den enögde foliet kung.

formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-13, 16:36

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Hur upplyser man en dåre som dig
    På samma sätt som du upplyser alla andra. Jag kräver ingen specialbehandling.

Berätta hur och varför du tycker att det är rätt när myndighetsingripanden resulterar i förlust av människoliv.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-04-13, 20:24

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Berätta hur och varför du tycker att det är rätt när myndighetsingripanden resulterar i förlust av människoliv.

Om en polis i självförsvar råkar döda en kriminell mupp - så är det med automatik rätt.

Har väldigt svårt att se att Sverige skulle bli ett bättre land om vi hade ytterligare en våldsverkare som dränerar oss på skattepengar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2014-04-13, 21:40

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Du som alltid gnäller om att andra fantiserar och klistar åsikter är den som är värst på området, jisses.

Jag sa att DU (DU) har fel när du säger det är per automatik fel när nån dör vid ett myndighetsingripande, det finns naturligtvis fall där , polis, har rätt att använda våld, även dödligt, jisses, hur gammal är du? 12?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-13, 22:04

RedMentalCase skrev:det finns naturligtvis fall där , polis, har rätt att använda våld, även dödligt
    Du bommade tydligen att jag tidigare skrev "Det kan naturligtvis finnas uppkommna situationer där det ser ut på annat sätt och man därför förleds att tro att det var rätt, något det egentligen aldrig kan vara."

Visst kan det uppstå en situation där polisen tvingas använda dödligt våld, men det måste vara extremt sällsynt. Dessutom bör man nog då se över hur denna situation uppstått. Vad kunde man gjort annorlunda ?

I de fall polisen förorsakat ett dödsfall har polisen misslyckats med sin uppgift. PUNKT !

En poliskår bestående av en massa triggerhappy Dirty Harrys vill nog ingen se.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2014-04-13, 22:35

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:det finns naturligtvis fall där ,  polis, har rätt att använda våld, även dödligt
    Du bommade tydligen att jag tidigare skrev "Det kan naturligtvis finnas uppkommna situationer där det ser ut på annat sätt och man därför förleds att tro att det var rätt, något det egentligen aldrig kan vara."

Visst kan det uppstå en situation där polisen tvingas använda dödligt våld, men det måste vara extremt sällsynt. Dessutom bör man nog då se över hur denna situation uppstått. Vad kunde man gjort annorlunda ?

I de fall polisen förorsakat ett dödsfall har polisen misslyckats med sin uppgift. PUNKT !

En poliskår bestående av en massa triggerhappy Dirty Harrys vill nog ingen se.

Du bara ljuger och ändrar dig hela tiden, du skrev att det var per automatik fel när en person dog pga ett myndighetsingripande, du har fel, pajas.

Även när du inte vill stå för vad du skrivit har du fel, det är inte självklart att det är ett misslyckande bara för att det sker ett dödsfall.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2014-04-13, 22:58

RedMentalCase skrev:det är inte självklart att det är ett misslyckande bara för att det sker ett dödsfall.
    Det är ALLTID ett misslyckande när ett liv går förlorat.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2014-04-14, 09:12

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:det är inte självklart att det är ett misslyckande bara för att det sker ett dödsfall.
    Det är ALLTID ett misslyckande när ett liv går förlorat.

Samtidigt får man nog konstatera att denne persons livv i sig måste betraktas som ett svårt misslyckande.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:06