Agendas debatt igår slutade med en hukande och skamsen statsminister vs
en stridslysten sosse i form av Löfven som bombarderade den skräckslagne
statsministern med beska sanningar.
Infra skrev:
Såg vi samma debatt?Infra skrev:
Dao skrev:Tittar sällan på sådana här debatter, då de sällan ger något svar på viktiga frågor. Och det är alltid så att anhängare tycker alltid att deras sida alltid vann... Eller har ursäkter om varför inte...
Det är intressantare att ta del av respektive politiker skriver i debattfrågor, där de kan lyfta fram det som DE tycker är viktigt, i lugn och ro.
Det är då man ser att arrogansen inte har några alternativ till skattesänkningar vad gäller deras "arbetslinje", även om de försöker att nu helt plötsligt göra en skattesänkning.
Man ser också hur desperata de är att göra skolan som en icke-valfråga!
Samt hur de brister vad gäller jämlikhet, miljö och sjuk/åldringsvård.
Vad gäller ekonomin har de varit ganska duktiga, att inte förbruka det kapitalförtroende som Goran byggde upp på sin tid, allt för mycket.
Kostnaden för deras politik kommer senare, och det lär bli en sosseledd regering som får städa efter högern... Igen...
Men, hur det än ser ut statistiskt nu, så är valet flera månader framöver...
Dao skrev:Tittar sällan på sådana här debatter, då de sällan ger något svar på viktiga frågor. Och det är alltid så att anhängare tycker alltid att deras sida alltid vann... Eller har ursäkter om varför inte...
Det är intressantare att ta del av respektive politiker skriver i debattfrågor, där de kan lyfta fram det som DE tycker är viktigt, i lugn och ro.
Det är då man ser att arrogansen inte har några alternativ till skattesänkningar vad gäller deras "arbetslinje", även om de försöker att nu helt plötsligt göra en skattesänkning.
Vad gäller ekonomin har de varit ganska duktiga, att inte förbruka det kapitalförtroende som Goran byggde upp på sin tid, allt för mycket.
Kostnaden för deras politik kommer senare, och det lär bli en sosseledd regering som får städa efter högern... Igen...
Secrist skrev:Dao skrev:Tittar sällan på sådana här debatter, då de sällan ger något svar på viktiga frågor. Och det är alltid så att anhängare tycker alltid att deras sida alltid vann... Eller har ursäkter om varför inte...
Analys sedd genom illröda glasögon.
R.O.F.L skrev:Reinfeldt var bra, förmodligen vinner allianzen valet.
Dao skrev:R.O.F.L skrev:Reinfeldt var bra, förmodligen vinner allianzen valet.
Skulle fan inte förvåna mig om folk skulle gå på deras skit igen!!!
Att de gjorde det i det senaste valet var chockande nog...
Secrist skrev:Dao skrev:R.O.F.L skrev:Reinfeldt var bra, förmodligen vinner allianzen valet.
Visst är det märkligt att folk inte begriper sitt eget bästa. Tur för dig att det finns partier på vänsterkanten som minsann vet hur saker och ting ska vara så att svenskarna slipper tänka själva.
Jag tror inte att du är rätt man att klaga på andras källkritik, du som trots att den källa du använde hade så uppenbart fel, och som du länge hävdase var korrekt trots påpwkande från dina motdebattörer, här krävdes att en från din egen sida påpekade ditt fel för att du skulle ge med dig. DET VAR VÄL ETT FINT BeVIS FÖR DIN USLA KÄLLKRITIK, det visade tydligt att du väljer det du vill tro feamför en god källkritik.Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:R.O.F.L skrev:Reinfeldt var bra, förmodligen vinner allianzen valet.
Visst är det märkligt att folk inte begriper sitt eget bästa. Tur för dig att det finns partier på vänsterkanten som minsann vet hur saker och ting ska vara så att svenskarna slipper tänka själva.
Och vilka "partier på vänsterkanten" skulle DET nu vara..?
Är det de som du utgår från när du anser att folket i Gaza, Egypten eller Venezuela inte tycker rätt, och därmed valt att ignorera och misskreditera deras åsikter?
För ni är nog de enda som inte respekterar folks åsiktsfrihet på detta forumet...
...vilket du med din märkliga variant av "källkritik" så ofta förtydligar...
Sniperace skrev:Jag tror inte att du är rätt man att klaga på andras källkritik, du som trots att den källa du använde hade så uppenbart fel, och som du länge hävdase var korrekt trots påpwkande från dina motdebattörer, här krävdes att en från din egen sida påpekade ditt fel för att du skulle ge med dig. DET VAR VÄL ETT FINT BeVIS FÖR DIN USLA KÄLLKRITIK, det visade tydligt att du väljer det du vill tro feamför en god källkritik.
Men nu är ju frågan hur i helvetw du kunse göra att så uppenvart misstag, det var jy ett så monumentalt fel att su utan vudare själv borde förstått att det var fel och att du inte rwagwrase förrän äveb FS gav dig svar på tal är ubderligt eller hur?Dao skrev:Sniperace skrev:Jag tror inte att du är rätt man att klaga på andras källkritik, du som trots att den källa du använde hade så uppenbart fel, och som du länge hävdase var korrekt trots påpwkande från dina motdebattörer, här krävdes att en från din egen sida påpekade ditt fel för att du skulle ge med dig. DET VAR VÄL ETT FINT BeVIS FÖR DIN USLA KÄLLKRITIK, det visade tydligt att du väljer det du vill tro feamför en god källkritik.
Det visade bara att även jag kan ha fel ibland! Jag har ju erkänt misstaget, vilket du aldrig lär göra.
Kolla gärna på wikipedia om källkritik. Var någonstans säger den att det är fel att ta del av åsikter man inte gillar?
Den vetenskapliga formen av källkritik är ett verktyg för att just kunna studera sådana källor, inte för att avfärda dem som "korkade", bara för att de är "vänster", "höger", "judiska", "muslimska" eller vad fan för korkade bortförklaringar ni har för stunden...
Och att inte fullt ut lyckas alltid, är ganska naturligt - åtminstone för de som kan erkänna detta.
När kommer du att göra sådant, månne?
Sniperace skrev:Men nu är ju frågan hur i helvetw du kunse göra att så uppenvart misstag, det var jy ett så monumentalt fel att su utan vudare själv borde förstått att det var fel och att du inte rwagwrase förrän äveb FS gav dig svar på tal är ubderligt eller hur?Dao skrev:Sniperace skrev:Jag tror inte att du är rätt man att klaga på andras källkritik, du som trots att den källa du använde hade så uppenbart fel, och som du länge hävdase var korrekt trots påpwkande från dina motdebattörer, här krävdes att en från din egen sida påpekade ditt fel för att du skulle ge med dig. DET VAR VÄL ETT FINT BeVIS FÖR DIN USLA KÄLLKRITIK, det visade tydligt att du väljer det du vill tro feamför en god källkritik.
Det visade bara att även jag kan ha fel ibland! Jag har ju erkänt misstaget, vilket du aldrig lär göra.
Kolla gärna på wikipedia om källkritik. Var någonstans säger den att det är fel att ta del av åsikter man inte gillar?
Den vetenskapliga formen av källkritik är ett verktyg för att just kunna studera sådana källor, inte för att avfärda dem som "korkade", bara för att de är "vänster", "höger", "judiska", "muslimska" eller vad fan för korkade bortförklaringar ni har för stunden...
Och att inte fullt ut lyckas alltid, är ganska naturligt - åtminstone för de som kan erkänna detta.
När kommer du att göra sådant, månne?
Att du sedan tvingats erkänna ditt fel är väl intw kobatigt så bortgjord som du bkev där.
Men som sagt din källkritikvär illa även i andra fall där du utan vidare sväljer allt bare set passar din åsikt.
Secrist skrev:Felet var inte så stort som ni vill göra gällande. Texten hämtades från en artikel som tog upp ALLA Israels krig, och växlade ofta mellan olika konflikter.
Så att förväxla andra världskriget med 30-åriga kriget hade inte varit så konstigt då. Det handlar ju om krig där Tyskland var inblandat. Då är det ju lätt att ha fel.
Secrist skrev:Jag bara ÄLSKAR att bli motbevisad!!!
Då måste du vara forumets gladaste deltagare eftersom det händer oavbrutet.
Föraktet finns nog främst för svaga som framställer sig som starka. En svag som framställer sig som svag får troligare respekt.Dao skrev:En bok om högerextremism hade undertiteln: "Förakt för svaghet", och jag börjar mer och mer inse hur rätt den har.
Secrist skrev:Möjligen om man inte ens har grundläggande historiekunskaper.
Dao skrev:Secrist skrev:Möjligen om man inte ens har grundläggande historiekunskaper.
Det är inte för sent för dig att skaffa det...