Dao skrev:redalert skrev:Säg dao är du en de som med samma frenesi försvarade forna DDR när det begav sig?
Nej! Varför skulle jag ha gjort DET?
Av samma anledning som du sitter här och skönmålar Venezuela?
Dao skrev:redalert skrev:Säg dao är du en de som med samma frenesi försvarade forna DDR när det begav sig?
redalert skrev:Dao skrev:redalert skrev:Säg dao är du en de som med samma frenesi försvarade forna DDR när det begav sig?
Dao skrev:redalert skrev:Dao skrev:redalert skrev:Säg dao är du en de som med samma frenesi försvarade forna DDR när det begav sig?
Det är lika stor skillnad mellan Venezuela och DDR, som det är mellan natt och dag!
Hur kan min inställning i försvaret av demokratin i Venezuela, ens få dig att tro att jag skulle ha försvarat en diktatur?
redalert skrev:Med facit i hand så kommer du att sitta här om ett antal år och säga detsamma om Venezuela som du säger om DDR nu!
Vid det här laget känner man igen typer som dig!
DirtyDog skrev:Här hittar du information om det parti som du beskriver som fascister.
Dao skrev:redalert skrev:Med facit i hand så kommer du att sitta här om ett antal år och säga detsamma om Venezuela som du säger om DDR nu!
Det finns liksom inga hemligheter här. DDR var en diktatur, Venezuela är en demokrati!
Om du inte förstår skillnaden, kanske DD eller någon annan av dina kumpaner här inne berätta detta för dig!
Secrist skrev:Dao skrev:redalert skrev:Med facit i hand så kommer du att sitta här om ett antal år och säga detsamma om Venezuela som du säger om DDR nu!
Det finns liksom inga hemligheter här. DDR var en diktatur, Venezuela är en demokrati!
Om du inte förstår skillnaden, kanske DD eller någon annan av dina kumpaner här inne berätta detta för dig!
Venezuela räknas som hybridregim enligt demokratiindex. Vilket är naturligt när landet från och till styrs via dekret.
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:redalert skrev:Med facit i hand så kommer du att sitta här om ett antal år och säga detsamma om Venezuela som du säger om DDR nu!
Venezuela räknas som hybridregim enligt demokratiindex. Vilket är naturligt när landet från och till styrs via dekret.
Det är en ung demokrati. Vad man än kallar den för, så har den tagit jättekliv från tiden då din sida var vid makten. Den kommer att fortsätta att utvecklas, om inte dina hjältar lyckas krossa även denna demokratiska utveckling...
Men du kan väl lära RA om skillnaden mellan demokrati och diktatur, va?
Om du nu SJÄLV vet skillnaden...
Secrist skrev:Vet du det eftersom du utan att skämmas slår fast att Venezuela är en demokrati?
Dao skrev:Secrist skrev:Vet du det eftersom du utan att skämmas slår fast att Venezuela är en demokrati?
Ja, eftersom jag vet vad demokrati innebär...
Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Vet du det eftersom du utan att skämmas slår fast att Venezuela är en demokrati?
Demokratier styrs inte via dekret eller förvandlar domstolarna till maktens redskap att få bort jobbig opposition.
Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Vet du det eftersom du utan att skämmas slår fast att Venezuela är en demokrati?
Demokratier styrs inte via dekret eller förvandlar domstolarna till maktens redskap att få bort jobbig opposition.
Dekret kan förekomma i demokratier också, vilket min länk ovan visade. Det sista är ytterligare en lögn om Venezuela!
DirtyDog skrev:Hur kan en demokrati anklaga en partiledare för mord och sätta honom i militärfängelse utan några som helst bevis för att han är inblandad i eller ens uppmanat till några mord?
Det är lika sjukt som om man skulle arrestera Jonas Sjöstedt för mord om nån kommunist dödar en Sverige-demokrat under nån demonstration mot alliansen som Sjöstedt har uppmanat till.
Är det den "objektiva" sidan hos dig som gör att du inte opponerar dig?
DirtyDog skrev:Hur kan en demokrati anklaga en partiledare för mord och sätta honom i militärfängelse utan några som helst bevis för att han är inblandad i eller ens uppmanat till några mord?
Det är lika sjukt som om man skulle arrestera Jonas Sjöstedt för mord om nån kommunist dödar en Sverige-demokrat under nån demonstration mot alliansen som Sjöstedt har uppmanat till.
Secrist skrev:DirtyDog skrev:Hur kan en demokrati anklaga en partiledare för mord och sätta honom i militärfängelse utan några som helst bevis för att han är inblandad i eller ens uppmanat till några mord?
Dao är totalt blind för alla märkligheter med Venezuela kombinerat med urusel självkännedom.
Secrist skrev:Men hjälp mig att "öppna mina ögon", då. Sluta kom med fördummande svartvita bedömningar om sådant som är lätt att dementera! Kom med något HÅLLBART!
Öh, det är liksom det som är pudelns kärna. Du vägrar lyssna på all form a kritik mot regeringen och minsta negativt tolkar du som att man hatar regeringen etc etc. Det är liksom omöjligt att "öppna dina ögon" eftersom du vägrar ta till dig någon som helst information som inte passar in i dina mallar.
Dao skrev:Secrist skrev:Vet du det eftersom du utan att skämmas slår fast att Venezuela är en demokrati?
Secrist skrev:Men hjälp mig att "öppna mina ögon", då. Sluta kom med fördummande svartvita bedömningar om sådant som är lätt att dementera! Kom med något HÅLLBART!
Öh, det är liksom det som är pudelns kärna. Du vägrar lyssna på all form a kritik mot regeringen och minsta negativt tolkar du som att man hatar regeringen etc etc. Det är liksom omöjligt att "öppna dina ögon" eftersom du vägrar ta till dig någon som helst information som inte passar in i dina mallar.
redalert skrev:Secrist skrev:Men hjälp mig att "öppna mina ögon", då. Sluta kom med fördummande svartvita bedömningar om sådant som är lätt att dementera! Kom med något HÅLLBART!
Har 100% samsyn med secrist i detta, frågan är hur det kan komma sig....vad säger du dao?
Dao skrev:redalert skrev:Secrist skrev:Men hjälp mig att "öppna mina ögon", då. Sluta kom med fördummande svartvita bedömningar om sådant som är lätt att dementera! Kom med något HÅLLBART!
Har 100% samsyn med secrist i detta, frågan är hur det kan komma sig....vad säger du dao?
Det svarade jag på ca en halvtimme före du skrev detta inlägg...
Kanske dags att börja läsa inläggen..?
Dao skrev:redalert skrev:Secrist skrev:Men hjälp mig att "öppna mina ögon", då. Sluta kom med fördummande svartvita bedömningar om sådant som är lätt att dementera! Kom med något HÅLLBART!
Det svarade jag på ca en halvtimme före du skrev detta inlägg...
Kanske dags att börja läsa inläggen..?