Dao skrev:Sniperace skrev:så med rätt resureser behövs inte kunskaper i svenska?
eller menar du att alla ska samlas i klasser där deras eget språk talas och lärarna talar samma språk?
gör det att dessa lär sig bra svenska fort och att de kommer inb i det svenska samhället?
nej, fortfarande tror jag att den absolut bästa lösningen är att de får växa in i det svenbska samhället, och inte i egna enklaver utan svenskar.
det innebär att för att lyckas måste de växa in i detta i sällskap av i stort sett bara svensktalande.
tror någon att annat fer ett bättre resultat så är de inte trovärdiga
Ibland får jag en känsla av att du bara är en person som gör dig till och bara fånar dig, för ibland är du så korkad att du borde vara en vetenskaplig sensation på något sätt.
Med rätt resurser kan man åtgärda de mindre problem som det du räknade upp!
Utan rätt resurser blir dessa mindre problem till slut jättelika - tillsammans!
Bristande resurser till sfi är bara en liten del av det stora problemet som skolan har idag, dock!
I övrigt tar du upp problem som står utanför skolan idag, segregeringen, men som ofta drabbar skolan tungt.
Jag är glad att du äntligen talar dig MOT denna form av tvångssegregering som vi har i vårt samhälle idag. Detta trots att du häcklat mig tidigare när jag tagit upp detta problemet. Det är skönt att även du kan ändra dig!
jaha, så svenska språket är bara ett MINDRE problem för nbyankomna och de som bor i dessa områden där svenskan knappt talas?
Det med vad DU kallar tvångssegregering har jag varit emot hela tiden sedan vi fanns på aftonbladet, det bör du väl vara medveten om eller?
MEN det är INTE ett tvång, tvärtom har migrationsverket tidigare gjort allt för att de INTE ska ta sig till dessa områden, urtan istället göra just det jag skriver, men tyvärr drar detta att få vara bland dem som talar deras eget språk, och frivilligheten vi har ger då detta resulktat att de samlas i egna enklaver vilket är ganska natrurligt, men vädigt dumt.
detta har jag också påpekat att sker med en stor del av svenskarna som flyttar söderut, till vad vi kallar svenskbyar, inte många av dessa lär sig heller språket eller kommen in i socialt umgånge med lkoalvbefolkningen, de blir ofta avskydda osv, i motsats till dem som väljer att inte bosätta sig i just svenskbyar.
Alltså, detta måste motarbetas.