Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
berralarzon
lazy
Infra
formsvackan
RedCloud
9 posters

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  lazy 2013-11-23, 01:22

    Dao skrev:
    lazy skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men helt ärligt ÄR det en FOBI?

    jag tror du lider av semitofobi *asg*
    Det spelar liksom ingen roll idag. Även begreppet "antisemitism" går att ifrågasätta begreppsmässigt, då det ju handlar om judefientlighet, inte fiendeskap mot antisemiter.

    Men även det spelar ingen roll, eftersom det är allmänt accepterade begrepp, som beskriver aktuella och  vardagliga problem som existerar!
    Och vad i hela h-e menar du med det?
    Du vet väl att araber är semiter de också, va?

    TROTS det är begreppet "antisemism" ett idag accepterat begrepp för att beskriva judeofobi!
    Antisemit kom till av en helt annan anledning men det vet du väl va? confused 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  Dao 2013-11-23, 01:26

    lazy skrev:Antisemit kom till av en helt annan anledning men det vet du väl va?  confused [/font]
    HUR det kom till är ganska oviktigt här. Min poäng är den jag skrev ovan...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  lazy 2013-11-23, 01:40

    Dao skrev:
    lazy skrev:Antisemit kom till av en helt annan anledning men det vet du väl va?  confused [/font]
    HUR det kom till är ganska oviktigt här. Min poäng är den jag skrev ovan...
    Hur det kom till betraktar jag och ett antal andra inte som oviktigt men det är bra att du klargör din ståndpunkt.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-11-23, 01:43

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja, Jag är ju ingen Pkidiot.
    Tycker nog att du just ÄR det. Idag är det lite av "pk" att ha fördomar om muslimer!


    Ha ha,

    Eller hur.
    lol! 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  Dao 2013-11-23, 02:53

    lazy skrev:
    Dao skrev:
    lazy skrev:Antisemit kom till av en helt annan anledning men det vet du väl va?  confused [/font]
    HUR det kom till är ganska oviktigt här. Min poäng är den jag skrev ovan...
    Hur det kom till betraktar jag och ett antal andra inte som oviktigt men det är bra att du klargör din ståndpunkt.
    Den enda ståndpunkt jag här har klargjort, är ORDETS innehåll, att det till viss del går emot hur det idag används. Inte för att jag är emot detta, men för att förklara för Sniper att ordets EGENTLIGA uppbyggnad inte är det viktiga - utan dess betydelse i det vardagliga språket!

    Alltså, rent språkligt!

    Om du tror jag har "klargjort" något helt annat, så tar du miste!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  Dao 2013-11-23, 02:54

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Ja, Jag är ju ingen Pkidiot.
    Tycker nog att du just ÄR det. Idag är det lite av "pk" att ha fördomar om muslimer!

    Ha ha,

    Eller hur.
    lol! 
    Ja, faktiskt! Samtidigt "skäms" folk, vilket gör det hela lite förvirrande...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  Dao 2013-11-23, 03:49

    I Expo Skola har de uttryckt ganska klart det jag menar med begreppet "antisemitsm":

    http://skola.expo.se/antisemitism_125.html

    "Egentligen är ordet antisemitism ett märkligt ord. Inom språkvetenskapen talar man om semitiska språk. De som talar semitiska språk tillhör många olika folkgrupper men antisemitism handlar bara om hat mot judar. Det innebär att även personer som talar andra semitiska språk (exempelvis maltesiska eller arabiska) kan vara antisemiter."

    Samma länk har en sida om islamofobi:

    http://skola.expo.se/islamofobi_126.html

    "Islamofobi är fördomar och hat riktat mot muslimer och islam. I dag har muslimer för många främlingsfientliga grupper i Europa tagit platsen som det som är allra mest hotfullt."

    Detta uppfyller SD med stor tydlighet!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  lazy 2013-11-23, 16:11

    Ardavan Khoshnood KD har skrivit ett svar på Borzoo Tavakollis inlägg i DN, ett inlägg där han fullständigt klär av den "stackars" Borzoo, mycket läsvärt.

    http://www.ardavan.se/blogg/?p=1220

    Sponsored content


    Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL - Sida 2 Empty Sv: Öppet brev till Ekroth (passar även till SDsecrist & SEEL

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-10, 15:59