anser du FN har rätt i att de säger att israels blockad då ÄR laglig, och att de genom detta har rätten att stoppa blockadbrytare?Dao skrev:Först - tack för att du tog bort den stora flaggan som förstörde möjligheterna att läsa vad du skrev.Sniperace skrev:anser du alla deras bedömningar vara rätta själv?Dao skrev:Skulle verkligen vilja att Sniper svarar på den sista frågan i mitt förra inlägg:
Är alla FN:s bedömningar om Israel rätt?
men visst många är rätta andra ser jag som felaktiga.
det var en skitdum fråga daoren
Jag anser att FN har rätt i stort sett alla sina bedömningar, nästan helt utan undantag. De undantag som finns är sådana bedömningar som gjordes före en förändringar, som sedan USA med veto vägrade att förändra eller ta bort (som sanktionerna mot Irak på 90-talet).
Även i det fall som Sniper tar upp om Israels rätt att ha till viss del ha Gaza i blockad är rätt. Den var, till skinnad från vad Sniper informerar, även till stor del en kritik av Israels övervåld.
Märk väl.
Nu har FN i nästan 99% av fallet varit oerhört kritiska till Israel och deras agerande mot sina medmänniskor i regionen.
Anser du att det bara är den sista ca 1 % som är de enda som FN har rätt i, vad gäller deras bedömning av Israel, Sniper?
Och FN har rätt i mycket, menb att då bara framhäva israels fel, och smyga med det som försiggår från den palestinska sidan är fel.
och som sagt de har ju också sagt att i stort sett ALLA hamas stridsaktioner mot israel är krigsbrott, tycker du då inte att det skulle göras något åt dem?
och som sagt hså har ju fn även deklarerat att srael HAR rätt att slå tillbaka, eller hur?
huyr ställer du dig till HAMAZ krigsbrott?
bör de åtalas för alla sina skickade raketer där de offrarsitt eget folks liv, det är nämligen ett krigsbrott eller hur?