Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Infra
lazy
Thetaxpayer
7 posters

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-11-14, 15:13

    Vad tror vänstern hade hänt om detta handlat om tex araber eller romer på Avpixlat?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ehsanfadakar/article17831957.ab





    Jämför med Avpixlats utmärkta debattartikel av fd kammaråklagare Rolf Hillegren

    http://avpixlat.info/2013/11/14/romer-register-politiker-och-journalister/




    Vem sprider egentligen hat?
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  lazy 2013-11-14, 16:31

    Tja, vad säger man om artikeln på AB? De verkar dra till sig de mesta extrema "journalister" som finns att hitta, det var en ren fröjd att efter det gå in på Avpixlat och läsa Rolf Hillegrens (som alltid) välskrivna och balanserade artikel.

    Här är en kort artikel från Aftenposten, undrar om han kan få gehör i Sverige också? Wink 

    Arfan Bhatti sier han aldri kommer til å bo i Norge igjen. Han begrunner det med at islam ikke tillater muslimer å bosette seg i «de vantroendes land».

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bhatti-vil-aldri-igjen-bo-i-Norge-7372874.html
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  Infra 2013-11-14, 16:54

    lazy skrev:Tja, vad säger man om artikeln på AB? De verkar dra till sig de mesta extrema "journalister" som finns att hitta, det var en ren fröjd att efter det gå in på Avpixlat och läsa Rolf Hillegrens (som alltid) välskrivna och balanserade artikel.

    Här är en kort artikel från Aftenposten, undrar om han kan få gehör i Sverige också?  Wink 

    Arfan Bhatti sier han aldri kommer til å bo i Norge igjen. Han begrunner det med at islam ikke tillater muslimer å bosette seg i «de vantroendes land».

    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Bhatti-vil-aldri-igjen-bo-i-Norge-7372874.html
    Det vore väl bara "den" om inte en religös person oavsett konfession
    skulle kunna kritisera Norge för ogudaktighet. Vi är dessutom så
    sekulära här i Norden att vi utan vidare borde stå ut med den kritiken.

    För israel är bara den ogudaktig som är israelkritisk.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  RedMentalCase 2013-11-14, 18:00

    Thetaxpayer skrev:Vad tror vänstern hade hänt om detta handlat om tex araber eller romer på Avpixlat?

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ehsanfadakar/article17831957.ab





    Jämför med Avpixlats utmärkta debattartikel av fd kammaråklagare Rolf Hillegren

    http://avpixlat.info/2013/11/14/romer-register-politiker-och-journalister/




    Vem sprider egentligen hat?
    Otroligt skrämmande vilket hat dessa har, vart är vårt land på väg?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  Dao 2013-11-14, 18:35

    Aftonbladet prisas varje år för sin objektivitet, och det skall de få, även om även de gör sina klavertramp!

    De tvingas ju trots allt att marknadsanpassas...

    Kan Taxpayer tala om VARFÖR Aftonbladet INTE skall skriva artikeln i fråga?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-11-14, 18:46

    Dao skrev:Aftonbladet prisas varje år för sin objektivitet, och det skall de få, även om även de gör sina klavertramp!

    De tvingas ju trots allt att marknadsanpassas...

    Kan Taxpayer tala om VARFÖR Aftonbladet INTE skall skriva artikeln i fråga?



    Det äär int evad tråden handlar om.
    Jag bryr mig inte speciellt om vad slaskpressen skriver om. Det är det oerhörda hyckleriet jag stör mig på. HAde den artikeln stått i Avpixlat fast om något annat land i fokus så kan du ju räkna ut med lilltån hur rasistisk den skulle anses vara av Jan Hellin eller Oisin Cantwell.
    Att du inte ser det förvånar mig dock föga
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  Dao 2013-11-14, 19:01

    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:Aftonbladet prisas varje år för sin objektivitet, och det skall de få, även om även de gör sina klavertramp!

    De tvingas ju trots allt att marknadsanpassas...

    Kan Taxpayer tala om VARFÖR Aftonbladet INTE skall skriva artikeln i fråga?


    Det äär int evad tråden handlar om.
    Jag bryr mig inte  speciellt om vad slaskpressen skriver om. Det är det oerhörda hyckleriet jag stör mig på. HAde den artikeln stått i Avpixlat fast om något annat land i fokus så kan du ju räkna ut med lilltån hur rasistisk den skulle anses vara av Jan Hellin eller Oisin Cantwell.
    Att du inte ser det förvånar mig dock föga
    Varför tror du det?

    När jag läst Avpixlat har jag reagerat många gånger. Ibland faktiskt att de har en del BRA, om än ytliga, artiklar. Alltså inte ofta den form av rasism de är kända för. De vanligaste artiklarna är nästan sansade. Det är de relativt få gångerna som de tappar ansiktet som är de saker som skapar upprördhet.

    Alltså krävs det MER än bara vara skrivet i Avpixlat, för att det skall vara upprörande.

    Tycker det du skriver här bara är en del av den numera traditionella martyrskapen hos er "invandringskritiska".
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-11-14, 19:15

    Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Dao skrev:Aftonbladet prisas varje år för sin objektivitet, och det skall de få, även om även de gör sina klavertramp!

    De tvingas ju trots allt att marknadsanpassas...

    Kan Taxpayer tala om VARFÖR Aftonbladet INTE skall skriva artikeln i fråga?

    Det äär int evad tråden handlar om.
    Jag bryr mig inte  speciellt om vad slaskpressen skriver om. Det är det oerhörda hyckleriet jag stör mig på. HAde den artikeln stått i Avpixlat fast om något annat land i fokus så kan du ju räkna ut med lilltån hur rasistisk den skulle anses vara av Jan Hellin eller Oisin Cantwell.
    Att du inte ser det förvånar mig dock föga
    Varför tror du det?

    När jag läst Avpixlat har jag reagerat många gånger. Ibland faktiskt att de har en del BRA, om än ytliga, artiklar. Alltså inte ofta den form av rasism de är kända för. De vanligaste artiklarna är nästan sansade. Det är de relativt få gångerna som de tappar ansiktet som är de saker som skapar upprördhet.

    Alltså krävs det MER än bara vara skrivet i Avpixlat, för att det skall vara upprörande.

    Tycker det du skriver här bara är en del av den numera traditionella martyrskapen hos er "invandringskritiska".




    Somalia är ett själviskt land som behandlar de fattigaste som djur






    Följ



    Ju mer jag läser om Somalia ­desto mer blir jag övertygad om att det somaliska samhällsklimatet är genomruttet. Det är som att De somaliska piraterna aldrig hänt. För bara några veckor sen släppte Al shababs systerparti Höyre in piraternas favorit­gäng i regeringsställning. Al shabab använder sig använder sig gärna av Islamistretorik som låter hemskt likt al qaida eller om det är tvärtom alltihopa. Somalia måste stoppa västs inflytande”. Västerlandet jämförs med nazismen.

    Finansministern mohammed, ­tillika al shababledare, gick till val med att sparka på etiopierna. De ska ut. In på bussen. Ut ur landet. ­Dumpa. Rikaste landet i världen behandlar det fattigaste folket i afrika som djur.

    Mitt i den här högerpopulismen, som drog igång en ganska kort stund efter att de somaliska piraterna/terroristerna mördat barn som tänkte västerländskt, kommer Al shabab med ett förslag som går ut på att myndigheter ska ta sig in i minoriteters hem och där genomföra förhör, för att säkerställa att de boende ”inte bryter mot islamiska kärnvärden”.

    Men Somalia vill framstå som så fantastiskt. Så Alshabab har gett somaliska UD i uppdrag att retuschera partiet - och därmed Somalia - utomlands. Sen sitter Mohammed, som Piraterna ville mörda, i Skavlan och försvararAlshabab (!) när komikern Özz Nûjen kallar skit för skit.

    Men vad gör det när Somaliska NRK sen cen­surerar Nûjen. Det var tydligen för mycket sanning för somalierna till fredagskebaben. Den folkliga opinionen har rört sig så kraftigt mot extremhögern att det numera är antirasismen som är det extrema.

    Allt verkar gå ut på att bevara den Somaliska kulturen, vad den nu är värd. Somalierna har inte ­direkt gjort sig kända som några hårdjobbande, smarta ­eller innovativa världs­erövrare.

    Att bli rik på piratdåd är som att vinna på lotto. Du må leva gott, men du är fan ­inte bättre än någon annan.

    Innan piraterna var landet fattigt. Efter piraterna har landet pengar, men inte mycket mer än så. Inget Ikea, ­Ericsson eller Nokia.

    Var är somaliernas bidrag till världen? Är det den bortskämda ung­domen som inte vill jobba?

    Samtidigt är Somalia ­beroende av utländsk ­arbetskraft. Någon måste laga maten och diska faten. Men hen får gärna vara blond, blåögd och tala svenska. Då blir det ­lagom mycket kulturkrock.

    Nej, det verkar som att Somalia är bra på en sak: att ta hand om sig själva. Eller som somaliska journalisten mohammed så korrekt summerar den somaliska folksjälen:

    ”Den handlar om att mycket vill ha mer. Och att vi inte vill dela med andra.”

    Det förklarar också varför Somalias nya regering nu halverar antalet flyktingar från Etiopien till 500.




    Helt ok alltså. Rolling Eyes 
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  Secrist 2013-11-14, 20:01

    Dao skrev:Aftonbladet prisas varje år för sin objektivitet, och det skall de få, även om även de gör sina klavertramp!

    De tvingas ju trots allt att marknadsanpassas...

    Kan Taxpayer tala om VARFÖR Aftonbladet INTE skall skriva artikeln i fråga?
    Du kanske kan länka till alla dessa hyllningar om objektivitet då?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  redalert 2013-11-14, 21:27

    Secrist skrev:
    Dao skrev:Aftonbladet prisas varje år för sin objektivitet, och det skall de få, även om även de gör sina klavertramp!

    De tvingas ju trots allt att marknadsanpassas...

    Kan Taxpayer tala om VARFÖR Aftonbladet INTE skall skriva artikeln i fråga?
    Du kanske kan länka till alla dessa hyllningar om objektivitet då?
    lol! lol! lol! 

    Sponsored content


    Aftonbladet den riktiga hatspridaren Empty Sv: Aftonbladet den riktiga hatspridaren

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 18:22