Bara Academedia, som ägs av det Wallenbergstyrda riskkapitalbolaget EQT, betalade 223 miljoner i räntor förra året, visar en granskning som SVT gjort.
Tänk, jag som trodde att skolpengen skulle gå till eleverna & undervisningen....
Elever ? Undervisning ? Du begriper tydligen inte hur den fria marknaden egentligen är tänkt att fungera.RedCloud skrev:De tio största friskoleföretagen har betalat över en kvarts miljard kronor i räntor det senaste året.
Bara Academedia, som ägs av det Wallenbergstyrda riskkapitalbolaget EQT, betalade 223 miljoner i räntor förra året, visar en granskning som SVT gjort.
Tänk, jag som trodde att skolpengen skulle gå till eleverna & undervisningen....
Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.formsvackan skrev:Elever ? Undervisning ? Du begriper tydligen inte hur den fria marknaden egentligen är tänkt att fungera.RedCloud skrev:De tio största friskoleföretagen har betalat över en kvarts miljard kronor i räntor det senaste året.
Var ämnet för svårt för spärrvakten ?rassepajasen skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen
Och i sak begrep du i vanlig ordning nada. Hur jävla dum kan en människa bli ?Secrist skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.formsvackan skrev:Elever ? Undervisning ? Du begriper tydligen inte hur den fria marknaden egentligen är tänkt att fungera.RedCloud skrev:De tio största friskoleföretagen har betalat över en kvarts miljard kronor i räntor det senaste året.
Nu har sista proppen gått!formsvackan skrev:Och i sak begrep du i vanlig ordning nada. Hur jävla dum kan en människa bli ?Secrist skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.formsvackan skrev:Elever ? Undervisning ? Du begriper tydligen inte hur den fria marknaden egentligen är tänkt att fungera.RedCloud skrev:De tio största friskoleföretagen har betalat över en kvarts miljard kronor i räntor det senaste året.
Någon åsikt i trådämnet?Secrist skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.
Var fan skulle han hitta en sådan ?Dao skrev:Någon åsikt i trådämnet?Secrist skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.
Är det så ni får lära er att uppföra er på friskoleföretagen? Storma in på viktiga mötenSecrist skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.formsvackan skrev:Elever ? Undervisning ? Du begriper tydligen inte hur den fria marknaden egentligen är tänkt att fungera.RedCloud skrev:De tio största friskoleföretagen har betalat över en kvarts miljard kronor i räntor det senaste året.
Jag vet inte! Men man måste ju fråga!formsvackan skrev:Var fan skulle han hitta en sådan ?Dao skrev:Någon åsikt i trådämnet?Secrist skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.
Hur mycket betalade SKF i ränta?Dao skrev:Någon åsikt i trådämnet?Secrist skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.
Jag småskrattar åt de råkorkade vänstermupparnas infantila försök till debattformsvackan skrev:Elever ? Undervisning ? Du begriper tydligen inte hur den fria marknaden egentligen är tänkt att fungera.RedCloud skrev:De tio största friskoleföretagen har betalat över en kvarts miljard kronor i räntor det senaste året.
hur mycket betalade svenska staten i ränta 2012?Secrist skrev:Hur mycket betalade SKF i ränta?Dao skrev:Någon åsikt i trådämnet?Secrist skrev:Klubben för inbördes beundran har möte ser jag. Låt inte oss störa. Fortsätt ni dunka varandra i ryggen.
Självklart blir det ingen debatt när forumhögern inte ens klarar ämnet, sorry.....psykfallet skrev:Jag småskrattar åt de råkorkade vänstermupparnas infantila försök till debatt
rassepajasen skrev:Hur mycket betalade SKF i ränta?
Ahhh, så varför skriver du i den här tråden då öht ?psykfallet skrev:Ingen är dock intresserad av att diskutera vad du inbillar dig är ditt ämne med en okunnig tokskalle som du.
Ok, fast det var inte topic...psykfallet Dani skrev: Jag skriver för att påvisa vem och vilka det är som inte kan debattera,
Ok, ändå sprider du dina ytterst förrvirrade påståenden i tråd efter trådPsykfallet Dani skrev:Man kan inte debattera med 60 åriga sunkiga kommunister med hjärnor som småbarn.
Frågan var om det var ok att skattefinansierad skolpeng ska gå till bankerna via räntan eller om de ska gå till eleverna....Psykfallet Dani skrev:Är tex roffan medveten om nästan alla verksamheter betalar ränta?
Jävla Kommunist!!!RedCloud skrev:Själv tror jag ju att de 225 miljonerna som tex Academedia betalar i ränta hade gjort större nytta om de gick till eleverna istf bankerna.