Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
Secrist
redalert
Sniperace
Dao
DirtyDog
Sossar ee lata
10 posters

    Jaha då är det dags igen

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  DMustaine 2013-11-08, 04:40

    Vi har hört om gruppvåldtäkter i Indien vi har hört om dem i Pakistan och gud vet hur många andra gruppvåldtäkter vi inte hört talas om i länder utanför våra gränser!....och när det sker i Sverige är det nästan uteslutande invandrare som utför dåden! Så är det i grunden ett svenskt socialt problem lr har vi importerat det?

    Jag är intresserad av ett adekvat svar!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-11-08, 08:20

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Seel, du påminner alltmer om personen i sketchen som jag postade ovan.  Laughing 

    Det är inte ökad invandring som leder till fler brott. Det är som Dao antydde ANDRA faktorer som leder till brott.

    Andra faktorer kan vara:

    1.  De är obekanta med våra traditioner.
    2.  De var dåliga på svenska och de trodde att flickan i de yngre tonåren egentligen menade "Ta mig! Ta mig" när hon protesterade?
    3.  Flickan kanske var sexigt klädd och saknade slöja?

    Du förstår, det kan vara så många ANDRA orsaker som spelar in så tjata inte om invandringsproblematiken hela tiden.  Twisted Evil 

    MEN, innan du vet mer så kanske du inte borde spekulera så jävla mycket?  Det KAN ju faktiskt även vara några rasister som våldtagit en invandrarflicka, eller hur?
    Klarar ni inte bättre?

    FINNS det verkligen INGA SOM HELST andra faktorer än invandringen? Inga sociala faktorer? Ekonomiska? Strukturella? Psykologiska?

    BARA att de är "invandrare", är den enda RIKTIGA faktorn!?

    Då vill jag att någon av er kan VISA något som kan PÅVISA att det förhåller dig på det viset!

    Varför skulle det vara så svårt för er?
    Men förklara då varför personer med svensk bakgrund i samma situation som du beskriver inte utför dessa brott?? Anser du att deras syn på tex kvinnor inte har någon som helst betydelse? Att deras invandrarbakgrund och uppväxt inte är relevant i frågan om varför de är sjukt överrepresenterade? Det finns kommuner i tex norr som har lika hög arbetslöshet som invandrar täta områden, varför är inte dessa svenskar ute och våldtar, bildar gäng som rånar och mördar likt de i Södertälje?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-08, 09:43

    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Seel, du påminner alltmer om personen i sketchen som jag postade ovan.  Laughing 

    Det är inte ökad invandring som leder till fler brott. Det är som Dao antydde ANDRA faktorer som leder till brott.

    Andra faktorer kan vara:

    1.  De är obekanta med våra traditioner.
    2.  De var dåliga på svenska och de trodde att flickan i de yngre tonåren egentligen menade "Ta mig! Ta mig" när hon protesterade?
    3.  Flickan kanske var sexigt klädd och saknade slöja?

    Du förstår, det kan vara så många ANDRA orsaker som spelar in så tjata inte om invandringsproblematiken hela tiden.  Twisted Evil 

    MEN, innan du vet mer så kanske du inte borde spekulera så jävla mycket?  Det KAN ju faktiskt även vara några rasister som våldtagit en invandrarflicka, eller hur?
    Klarar ni inte bättre?

    FINNS det verkligen INGA SOM HELST andra faktorer än invandringen? Inga sociala faktorer? Ekonomiska? Strukturella? Psykologiska?

    BARA att de är "invandrare", är den enda RIKTIGA faktorn!?

    Då vill jag att någon av er kan VISA något som kan PÅVISA att det förhåller dig på det viset!

    Varför skulle det vara så svårt för er?
    Hur tänkte du nu?
    Förstod du verkligen ingenting av vad jag skrev?
    Jag skrev ordagrant "Det är som Dao antydde ANDRA faktorer som leder till brott."

    Och du besvarar inlägget som om jag hade påstått motsatsen?  Är du fullständigt intelligensbefriad? Rolling Eyes 
    Dina tre alternativ handlade fortfarande om invandrarna, alltså samma argument som de andra!

    Finns det verkligen inga andra faktorer än de själva, när de kommer hit till Sverige?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-08, 09:44

    DMustaine skrev:Vi har hört om gruppvåldtäkter i Indien vi har hört om dem i Pakistan och gud vet hur många andra gruppvåldtäkter vi inte hört talas om i länder utanför våra gränser!....och när det sker i Sverige är det nästan uteslutande invandrare som utför dåden! Så är det i grunden ett svenskt socialt problem lr har vi importerat det?

    Jag är intresserad av ett adekvat svar!
    Hur vet du att IMPORTEN är ORSAKEN?

    Sker det verkligen ständiga gruppvåldtäkter överallt utom i Sverige?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-08, 09:47

    Sossar ee lata skrev:Men förklara då varför personer med svensk bakgrund i samma situation som du beskriver inte utför dessa brott?? Anser du att deras syn på tex kvinnor inte har någon som helst betydelse? Att  deras invandrarbakgrund och uppväxt inte är relevant i frågan om varför de är sjukt överrepresenterade? Det finns kommuner i tex norr som har lika hög arbetslöshet som invandrar täta områden, varför är inte dessa svenskar ute och våldtar, bildar gäng som rånar och mördar likt de i Södertälje?
    Nu är det faktiskt DU som kommer med ett antagande, och jag har frågat DIG om vad som kan styrka detta ditt antagande!

    Men det är i varje fall bra att du för en gång skull ställer frågorna.

    Men du har ju ett eget svar. Och jag vill helt enkelt veta vad som gör att bara ditt svar kan vara så förbannat "självklar" att den inte tål att ifrågasättas?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Secrist 2013-11-08, 09:53

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Menar du att dessa brott skulle skett ÄNDÅ?
    att det är något ödesbestämt att ska ske och att det annars blivit någonb annan som gjorde just detta?
    Jag menar ingenting mer än det jag skriver!!!

    Hur vet ni att just DET är den avgörande faktorn???

    Om så vore fallet - varför är det inte FLER invandrare som mördar och misshandlar?
    .

    20% av sveriges befolkning har invandrarbakgrund, tycker du inte det är anmärkningsvärt att dessa 20% står för näst intill alla gruppvåldtäkter och vissa våldsbrott!! Sjuk överrepresentation är vad det är!!!
    Ja, det är sjukt. Men har du något som täcker ditt ANTAGANDE om orsaken?
    Finns gott om svenskar som är arbetslösa och lever på små inkomster. De springer inte ut och gruppvåldtar tjejer för det.
    Det finns många invandrare som är arbetslösa och lever på små inkomster som inte gör det heller!

    TROTS att de är "invandrare", och därför borde göra det - enligt er!

    Detta eftersom det är den ENDA giltiga orsaken till problemet - att de är "invandrare"!

    Eftersom alla "invandrare" inte gör detta, kan detta inte vara den enda giltiga orsaken!!!
    Alla invandrare gör det inte. Men "alla" gruppvåldtäkter utförs av människor med invandrarbakgrund.

    Så socioekonomiska faktorer kan ju knappast förklara det.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-08, 10:09

    Secrist skrev:Alla invandrare gör det inte. Men "alla" gruppvåldtäkter utförs av människor med invandrarbakgrund.

    Så socioekonomiska faktorer kan ju knappast förklara det.
    Om det är den ENDA egentliga orsaken till problemet, borde ju faktiskt alla invandrare vara skyldiga till gruppvåldtäkterna...

    Men du kan inte stärka ditt antagande att den enda giltiga orsaken är att de är "invandrare"?

    Håller med om att ENBART socioekonomiska faktorer inte heller det täcker allt. Men om man sätter detta i den situation som invandrare hamnar i, när de kommer till Sverige, så spelar de ett avgörande roll!

    Ni hävdar hela tiden att "svenskar i samma situation", inte bär sig åt på det sättet. Dels har ni ingen täckning för ett sådant påstående, och dels så är inte "svenskar" i samma situation som "invandrare"! Inte ens om de är arbetslösa eller har andra sociala problem.

    Kan du nu svara på hur du nått fram till ditt antagande, nu, Seel?

    Finns det undersökningar som styrker detta? Forskning?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Secrist 2013-11-08, 11:23

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Alla invandrare gör det inte. Men "alla" gruppvåldtäkter utförs av människor med invandrarbakgrund.

    Så socioekonomiska faktorer kan ju knappast förklara det.
    Om det är den ENDA egentliga orsaken till problemet, borde ju faktiskt alla invandrare vara skyldiga till gruppvåldtäkterna...

    Men du kan inte stärka ditt antagande att den enda giltiga orsaken är att de är "invandrare"?

    Håller med om att ENBART socioekonomiska faktorer inte heller det täcker allt. Men om man sätter detta i den situation som invandrare hamnar i, när de kommer till Sverige, så spelar de ett avgörande roll!

    Ni hävdar hela tiden att "svenskar i samma situation", inte bär sig åt på det sättet. Dels har ni ingen täckning för ett sådant påstående, och dels så är inte "svenskar" i samma situation som "invandrare"! Inte ens om de är arbetslösa eller har andra sociala problem.

    Kan du nu svara på hur du nått fram till ditt antagande, nu, Seel?

    Finns det undersökningar som styrker detta? Forskning?
    Och vilka unika omständigheter skulle förklara varför gruppvåldtäkter inte beror på att personen har invandrarbakgrund?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-08, 11:30

    Secrist skrev:Och vilka unika omständigheter skulle förklara varför gruppvåldtäkter inte beror på att personen har invandrarbakgrund?
    Jag har inte kommit med något antagande, som ni. Så det är banne mig NI som bör redogöra vad som styrker ert antagande att invandrarbakgrunden ENBART är faktorn bakom problemen!

    Jag väntar...

    Än så länge har jag bara sett tecken som INTE styrker ert antagande, då de allra flesta "invandrare" eller de med "invandrarbakgrund" INTE begår gruppvåldtäkter.

    Redan där visar det sig att ert antagande är nästan helt tagna ur luften.

    Så kom igen nu - STYRK ert påstående nu!!!
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  redalert 2013-11-08, 11:55

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Och vilka unika omständigheter skulle förklara varför gruppvåldtäkter inte beror på att personen har invandrarbakgrund?
    Jag har inte kommit med något antagande, som ni. Så det är banne mig NI som bör redogöra vad som styrker ert antagande att invandrarbakgrunden ENBART är faktorn bakom problemen!

    Jag väntar...

    Än så länge har jag bara sett tecken som INTE styrker ert antagande, då de allra flesta "invandrare" eller de med "invandrarbakgrund" INTE begår gruppvåldtäkter.

    Redan där visar det sig att ert antagande är nästan helt tagna ur luften.

    Så kom igen nu - STYRK ert påstående nu!!!
    Vem har påstått att det enbart är invandrarbakgrunden? Rolling Eyes 
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  DMustaine 2013-11-08, 14:24

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Vi har hört om gruppvåldtäkter i Indien vi har hört om dem i Pakistan och gud vet hur många andra gruppvåldtäkter vi inte hört talas om i länder utanför våra gränser!....och när det sker i Sverige är det nästan uteslutande invandrare som utför dåden! Så är det i grunden ett svenskt socialt problem lr har vi importerat det?

    Jag är intresserad av ett adekvat svar!
    Hur vet du att IMPORTEN är ORSAKEN?

    Sker det verkligen ständiga gruppvåldtäkter överallt utom i Sverige?
    Nä det sker numer i Sverige också och det visar sig alltid att gärningsmännen bär utländsk bakgrund! Så det finns goda grunder i tesen att problemet är importerat!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-11-08, 14:45

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Alla invandrare gör det inte. Men "alla" gruppvåldtäkter utförs av människor med invandrarbakgrund.

    Så socioekonomiska faktorer kan ju knappast förklara det.
    Om det är den ENDA egentliga orsaken till problemet, borde ju faktiskt alla invandrare vara skyldiga till gruppvåldtäkterna...

    Men du kan inte stärka ditt antagande att den enda giltiga orsaken är att de är "invandrare"?

    Håller med om att ENBART socioekonomiska faktorer inte heller det täcker allt. Men om man sätter detta i den situation som invandrare hamnar i, när de kommer till Sverige, så spelar de ett avgörande roll!

    Ni hävdar hela tiden att "svenskar i samma situation", inte bär sig åt på det sättet. Dels har ni ingen täckning för ett sådant påstående, och dels så är inte "svenskar" i samma situation som "invandrare"! Inte ens om de är arbetslösa eller har andra sociala problem.

    Kan du nu svara på hur du nått fram till ditt antagande, nu, Seel?

    Finns det undersökningar som styrker detta? Forskning?
    Enda anledningen är deras kvinnosyn!!! Ser du inte hur det är i länder som Afghanistan, Pakistan indien etc. Kvinnor behandlas som djur i stora delar av dessa länder! Svara nu på frågan om du tror på fullaste allvar att deras ursprung inte har betydelse i dessa våldsbrott?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  DirtyDog 2013-11-08, 18:14

    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:
    Dao skrev:
    DirtyDog skrev:Seel, du påminner alltmer om personen i sketchen som jag postade ovan.  Laughing 

    Det är inte ökad invandring som leder till fler brott. Det är som Dao antydde ANDRA faktorer som leder till brott.

    Andra faktorer kan vara:

    1.  De är obekanta med våra traditioner.
    2.  De var dåliga på svenska och de trodde att flickan i de yngre tonåren egentligen menade "Ta mig! Ta mig" när hon protesterade?
    3.  Flickan kanske var sexigt klädd och saknade slöja?

    Du förstår, det kan vara så många ANDRA orsaker som spelar in så tjata inte om invandringsproblematiken hela tiden.  Twisted Evil 

    MEN, innan du vet mer så kanske du inte borde spekulera så jävla mycket?  Det KAN ju faktiskt även vara några rasister som våldtagit en invandrarflicka, eller hur?
    Klarar ni inte bättre?

    FINNS det verkligen INGA SOM HELST andra faktorer än invandringen? Inga sociala faktorer? Ekonomiska? Strukturella? Psykologiska?

    BARA att de är "invandrare", är den enda RIKTIGA faktorn!?

    Då vill jag att någon av er kan VISA något som kan PÅVISA att det förhåller dig på det viset!

    Varför skulle det vara så svårt för er?
    Hur tänkte du nu?
    Förstod du verkligen ingenting av vad jag skrev?
    Jag skrev ordagrant "Det är som Dao antydde ANDRA faktorer som leder till brott."

    Och du besvarar inlägget som om jag hade påstått motsatsen?  Är du fullständigt intelligensbefriad? Rolling Eyes 
    Dina tre alternativ handlade fortfarande om invandrarna, alltså samma argument som de andra!

    Finns det verkligen inga andra faktorer än de själva, när de kommer hit till Sverige?
    Andra faktorer än de själva? Sure!

    1. De våldtog fjortisen eftersom HON var oerfaren om deras kultur. Nu vet hon bättre!
    2. De våldtog flickan eftersom de saknade ungdomsgård eller nåt annat roligare.
    3. De våldtog flickan eftersom deras pappa saknar arbete.
    4. De våldtog flickan eftersom de var psykiskt störda.
    5. De våldtog flickan eftersom HON var psykiskt störd.
    6. De våldtog flickan eftersom hennes pappa hade fått jobbskatteavdrag.
    7. De våldtog flickan eftersom ingen annan av flickorna de hade tillfrågat under dagen ville vara med på en "dubbelmacka".

    Hur många alternativ behöver du för att bli nöjd? Rolling Eyes 
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-08, 21:18

    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Vi har hört om gruppvåldtäkter i Indien vi har hört om dem i Pakistan och gud vet hur många andra gruppvåldtäkter vi inte hört talas om i länder utanför våra gränser!....och när det sker i Sverige är det nästan uteslutande invandrare som utför dåden! Så är det i grunden ett svenskt socialt problem lr har vi importerat det?

    Jag är intresserad av ett adekvat svar!
    Hur vet du att IMPORTEN är ORSAKEN?

    Sker det verkligen ständiga gruppvåldtäkter överallt utom i Sverige?
    Nä det sker numer i Sverige också och det visar sig alltid att gärningsmännen bär utländsk bakgrund! Så det finns goda grunder i tesen att problemet är importerat!
    Det är fortfarande bara ett antagande. Det är inte så att det dräller av gruppvåldtäkter utanför Sveriges gränser, heller.

    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Secrist 2013-11-08, 21:19

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Och vilka unika omständigheter skulle förklara varför gruppvåldtäkter inte beror på att personen har invandrarbakgrund?
    Jag har inte kommit med något antagande, som ni. Så det är banne mig NI som bör redogöra vad som styrker ert antagande att invandrarbakgrunden ENBART är faktorn bakom problemen!

    Jag väntar...

    Än så länge har jag bara sett tecken som INTE styrker ert antagande, då de allra flesta "invandrare" eller de med "invandrarbakgrund" INTE begår gruppvåldtäkter.

    Redan där visar det sig att ert antagande är nästan helt tagna ur luften.

    Så kom igen nu - STYRK ert påstående nu!!!
    Vårt påstående är: Samtliga (i princip) gruppvåldtäkter begås av personer med invandrarbakgrund. Förklara då vilka faktorer som skiljer svenskarna från invandrarna som gör att svenskar inte begår dessa brott. För det kan ju knappast vara socioekonomiska faktorer.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-08, 21:20

    Sossar ee lata skrev:Enda anledningen är deras kvinnosyn!!! Ser du inte hur det är i länder som Afghanistan, Pakistan indien etc. Kvinnor behandlas som djur i stora delar av dessa länder! Svara nu på frågan om du tror på fullaste allvar att deras ursprung inte har betydelse i dessa våldsbrott?
    HUR vet du att DET är ORSAKEN till det som sker HÄR??? Ni skriver ju själva att det ofta handlar om andra generationens invandrare, sådana som ENBART är uppvuxna HÄR, inte i Afghanistan eller liknande.

    Detta ÄVEN om din nedvärdering av kvinnor därifrån skulle stämma...
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-08, 21:22

    Andra faktorer än de själva?  Sure!

    1. De våldtog fjortisen eftersom HON var oerfaren om deras kultur. Nu vet hon bättre!
    2. De våldtog flickan eftersom de saknade ungdomsgård eller nåt annat roligare.
    3. De våldtog flickan eftersom deras pappa saknar arbete.
    4. De våldtog flickan eftersom de var psykiskt störda.
    5. De våldtog flickan eftersom HON var psykiskt störd.
    6. De våldtog flickan eftersom hennes pappa hade fått jobbskatteavdrag.
    7. De våldtog flickan eftersom ingen annan av flickorna de hade tillfrågat under dagen ville vara med på en "dubbelmacka".

    Hur många alternativ behöver du för att bli nöjd?  Rolling Eyes [/quote]

    Jag vill inte ha ursäkter, utan ORSAKER!

    Och ni har liksom inte presenterat NÅGOT som visar att ert antagande stämmer!!

    Visa NÅGONTING!!! Please!!!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Sniperace 2013-11-08, 23:57

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Vi har hört om gruppvåldtäkter i Indien vi har hört om dem i Pakistan och gud vet hur många andra gruppvåldtäkter vi inte hört talas om i länder utanför våra gränser!....och när det sker i Sverige är det nästan uteslutande invandrare som utför dåden! Så är det i grunden ett svenskt socialt problem lr har vi importerat det?

    Jag är intresserad av ett adekvat svar!
    Hur vet du att IMPORTEN är ORSAKEN?

    Sker det verkligen ständiga gruppvåldtäkter överallt utom i Sverige?
    Nä det sker numer i Sverige också och det visar sig alltid att gärningsmännen bär utländsk bakgrund! Så det finns goda grunder i tesen att problemet är importerat!
    Det är fortfarande bara ett antagande. Det är inte så att det dräller av gruppvåldtäkter utanför Sveriges gränser, heller.

    i nästan alla länder i europa så är det en mnajoritet av sådana som begås just av folk från mena, och i menaländerna lär detta vara väldigt vanligt, där är det ju en bestraffningsmetod och en metod i krig, kan det vara cså att detta 'r någotr som våra invandrare därifrån tagit med sig?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-09, 00:01

    Sniperace skrev:i nästan alla länder i europa så är det en mnajoritet av sådana som begås just av folk från mena, och i menaländerna lär detta vara väldigt vanligt, där är det ju en bestraffningsmetod och en metod i krig, kan det vara cså att detta 'r någotr som våra invandrare därifrån tagit med sig?
    Tendenserna finns över hela världen, men det är alltid OLIKA folk det handlar om!

    Så inte heller DET håller.

    Kom igen nu och förklara hur ni kan vara så säkra på ert antagande i tråd efter tråd!

    Finns det några undersökningar som styrker detta? Någon undersökande journalist?

    NÅTT????
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Sniperace 2013-11-09, 00:05

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:i nästan alla länder i europa så är det en mnajoritet av sådana som begås just av folk från mena, och i menaländerna lär detta vara väldigt vanligt, där är det ju en bestraffningsmetod och en metod i krig, kan det vara cså att detta 'r någotr som våra invandrare därifrån tagit med sig?
    Tendenserna finns över hela världen, men det är alltid OLIKA folk det handlar om!

    Så inte heller DET håller.

    Kom igen nu och förklara hur ni kan vara så säkra på ert antagande i tråd efter tråd!

    Finns det några undersökningar som styrker detta? Någon undersökande journalist?

    NÅTT????
    Och i stort sett alla kommer från krig ochg elände och lädedr där kvinnor förtrycks och i stort sett behandlas som viljelösa djur, tror inte du att sådant ger spår till dem som växt upp där, och att dessa påverkar sina barn?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-09, 00:51

    Sniperace skrev:Och i stort sett alla kommer från krig ochg elände och lädedr där kvinnor förtrycks och i stort sett behandlas som viljelösa djur, tror inte du att sådant ger spår till dem som växt upp där, och att dessa påverkar sina barn?
    Har du NÅTT som visar att det stämmer?

    ...och jag börjar verkligen bli rädd för din världsbild...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Sniperace 2013-11-09, 01:02

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Och i stort sett alla kommer från krig ochg elände och lädedr där kvinnor förtrycks och i stort sett behandlas som viljelösa djur, tror inte du att sådant ger spår till dem som växt upp där, och att dessa påverkar sina barn?
    Har du NÅTT som visar att det stämmer?

    ...och jag börjar verkligen bli rädd för din världsbild...
    så du förnekar att just massvåldtäkter är en del i krigföringen i olika afrikanska länder, detta har ju varit mycket skriverier om i media plus i tv.

    det har varit rapporter från en stor del av mena om just detta, och DU spelar OVETANDE för att förringa eller förneka detta, jag säger bara fyfaan violket avskräde du är, offar dessautsatta kvinnor i förnekande och sk skydd för sådana som kommer hir och begår sådana dåd
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  DMustaine 2013-11-09, 01:19

    Dao skrev:
    DMustaine skrev:
    Dao skrev:
    DMustaine skrev:Vi har hört om gruppvåldtäkter i Indien vi har hört om dem i Pakistan och gud vet hur många andra gruppvåldtäkter vi inte hört talas om i länder utanför våra gränser!....och när det sker i Sverige är det nästan uteslutande invandrare som utför dåden! Så är det i grunden ett svenskt socialt problem lr har vi importerat det?

    Jag är intresserad av ett adekvat svar!
    Hur vet du att IMPORTEN är ORSAKEN?

    Sker det verkligen ständiga gruppvåldtäkter överallt utom i Sverige?
    Nä det sker numer i Sverige också och det visar sig alltid att gärningsmännen bär utländsk bakgrund! Så det finns goda grunder i tesen att problemet är importerat!
    Det är fortfarande bara ett antagande. Det är inte så att det dräller av gruppvåldtäkter utanför Sveriges gränser, heller.

    Det är fortfarande ett antagande som vilar på en god grund! Så vad gör vi?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-09, 13:01

    Sniperace skrev:så du förnekar att just massvåldtäkter är en del i krigföringen i olika afrikanska länder, detta har ju varit mycket skriverier om i media plus i tv.

    det har varit rapporter från en stor del av mena om just detta, och DU spelar OVETANDE för att förringa eller förneka detta, jag säger bara fyfaan violket avskräde du är, offar dessautsatta kvinnor i förnekande och sk skydd för sådana som kommer hir och begår sådana dåd
    Förnekar inte att massvåldtäkter är en del i ALLA krig.

    Det jag frågar efter är en grund för ditt antagande att just DETTA skulle ha effekt i Sverige!

    Även om det inte har med frågan att göra, får du gärna länka till de rapporter från mena om just detta. Känner till några fall i Saudiarabien, liksom Iran. Men annars har det varit ganska tyst...

    Och jag vill verkligen inte vara "ovetande" om sådant här, så du får gärna "hjälpa" mig.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Dao 2013-11-09, 13:03

    DMustaine skrev:Det är fortfarande ett antagande som vilar på en god grund! Så vad gör vi?
    Men för Guds skull - VARFÖR hemlighålla denna "goda grund", då? VISA DEN, så vi ALLA kan få ta del av den!!!

    Sponsored content


    Jaha då är det dags igen - Sida 2 Empty Sv: Jaha då är det dags igen

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:36