Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
+6
Sniperace
lazy
redalert
Secrist
Dao
Infra
10 posters
Slöjan - frihetssymbolen.
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 51
Sv: Slöjan - frihetssymbolen.
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 52
Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
- Inlägg 53
Är det de enda muslimska kvinnor du vet existerar?Secrist skrev:Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
- Inlägg 54
Läs och lärDao skrev:Är det de enda muslimska kvinnor du vet existerar?Secrist skrev:Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
Initiativtagarna till slöjuppropet vill försvara muslimska kvinnors rätt till att bära slöja. Men detta innebär samtidigt en legitimering av ett religiöst påbud som i praktiken innebär en förnekelse av kvinnans självständighet. Det skriver Devin Rexvid, doktorand i socialt arbete vid Umeå universitet.
Uppropet är mot denna bakgrund ett hån mot alla de kvinnor som påtvingas slöja och bestraffas när de vägrar bära den.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/slojuppropet-stottar-kvinnofortryck_8441988.svd
- Inlägg 55
Antagligen ett av det mest korkade jag läst i detta ämne!!!Secrist skrev:Läs och lärDao skrev:Är det de enda muslimska kvinnor du vet existerar?Secrist skrev:Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
Initiativtagarna till slöjuppropet vill försvara muslimska kvinnors rätt till att bära slöja. Men detta innebär samtidigt en legitimering av ett religiöst påbud som i praktiken innebär en förnekelse av kvinnans självständighet. Det skriver Devin Rexvid, doktorand i socialt arbete vid Umeå universitet.
Uppropet är mot denna bakgrund ett hån mot alla de kvinnor som påtvingas slöja och bestraffas när de vägrar bära den.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/slojuppropet-stottar-kvinnofortryck_8441988.svd
Hur kan FRIHET bli TVÅNG, för er???
- Inlägg 56
He, he...nä vad vet han. Han håller ju inte med dig alltså är det korkat.Dao skrev:Antagligen ett av det mest korkade jag läst i detta ämne!!!Secrist skrev:Läs och lärDao skrev:Är det de enda muslimska kvinnor du vet existerar?Secrist skrev:Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
- Inlägg 57
Jag vet inget om honom. Det du citerade var korkat så in i helvete: Ni får alltså FRIHET att bli till HÅN MOT FÖRTRYCKTA KVINNOR!!!Secrist skrev:He, he...nä vad vet han. Han håller ju inte med dig alltså är det korkat.Dao skrev:Antagligen ett av det mest korkade jag läst i detta ämne!!!Secrist skrev:Läs och lärDao skrev:Är det de enda muslimska kvinnor du vet existerar?Secrist skrev:Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
Hur i helvete får du DET att ens verka LOGISKT???
Skall INGA få vara fria i Sverige, för att det är ett hån mot de som inte är fria i Somalia???
Nej, han är inte korkad för att han inte håller med mig, utan för att det du valt att citera är både ologiskt och korkat!!!
- Inlägg 58
Citaten är hans. Inte mina.Dao skrev:Jag vet inget om honom. Det du citerade var korkat så in i helvete: Ni får alltså FRIHET att bli till HÅN MOT FÖRTRYCKTA KVINNOR!!!Secrist skrev:He, he...nä vad vet han. Han håller ju inte med dig alltså är det korkat.Dao skrev:Antagligen ett av det mest korkade jag läst i detta ämne!!!Secrist skrev:Läs och lärDao skrev:Är det de enda muslimska kvinnor du vet existerar?Secrist skrev:Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
Skall INGA få vara fria i Sverige, för att det är ett hån mot de som inte är fria i Somalia???
Nej, han är inte korkad för att han inte håller med mig, utan för att det du valt att citera är både ologiskt och korkat!!!
- Inlägg 59
Det enda jag nu vet om hans åsikter är det du valt citera - och det är inte ens logiskt, hur djävla korkad man än är!Secrist skrev:Citaten är hans. Inte mina.Dao skrev:Jag vet inget om honom. Det du citerade var korkat så in i helvete: Ni får alltså FRIHET att bli till HÅN MOT FÖRTRYCKTA KVINNOR!!!Secrist skrev:He, he...nä vad vet han. Han håller ju inte med dig alltså är det korkat.Dao skrev:Antagligen ett av det mest korkade jag läst i detta ämne!!!Secrist skrev:Läs och lärDao skrev:Är det de enda muslimska kvinnor du vet existerar?Secrist skrev:Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
Kan du svara på min kritik av dessa citat, eller tänker du fortsätta att glida undan?
Hur kan FRIHET vara ett hot???
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 60
Daos vanliga replik när ngt/ngn går emot honom:-Var hittar ni alla idioter?
Har lagt in hur många länkar som helst till iranier, irakier, syrier, egyptier, you name it, som är kritiska och vad får man alltid höra från Dao? Jo, man kan ju emellanåt få höra att det minsann har forskats på universitetsnivå om diverse kontroverser, antar att han alltid menar Gardell och Hjärpe..
Har lagt in hur många länkar som helst till iranier, irakier, syrier, egyptier, you name it, som är kritiska och vad får man alltid höra från Dao? Jo, man kan ju emellanåt få höra att det minsann har forskats på universitetsnivå om diverse kontroverser, antar att han alltid menar Gardell och Hjärpe..
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 61
vinklingen till slöjan saknas, men inte till ditt uttalande att allt tvång är lika illa, är dessa olika tvång lika illa eller är det ena värre?Dao skrev:Och vinklingen till slöjan är... vad..?Sniperace skrev:Javisst, jag förstår att du anser ex detta som lika illa, inget värre än det andra.Daoren skrev:Finns det tvång som är värre än andra tvång?
1: Familjen TVINGAR sin dotter gå i skola
2: Familjen tvingar sin dotter att hoppa från balkongen eftersom hon kränkt familjens heder genom att vara ihop med en Svenne.
så jo det finns en viss skillnad i olika tvång
- Inlägg 62
Jag vet inte om han menar att ha frihet att HA slöja är frihet även om man TVINGAS till att bära sdlöja, friheen att FÅ ha denna uppväger troligenni hgans huvud tvånget för andra att ha den på
Daoren förnekar att det finns otaliga kvinnor som bär denna just för att det krävs av deras anförvanter, för att deras anförvanter eller omgivning vill att de ska bära den.
Hur kan detta komma sig att Daoren så helt accepterar dessa krav?
Stöder daoren de män och andra kvinnor som ställer sådana krav på dem som inte vill bära slöja?
eller fördömer daoren de som genom sina "önskemål" tvingar andra att bära slöja för att inte utsättas för spe, hot och utstötning?
Daoren förnekar att det finns otaliga kvinnor som bär denna just för att det krävs av deras anförvanter, för att deras anförvanter eller omgivning vill att de ska bära den.
Hur kan detta komma sig att Daoren så helt accepterar dessa krav?
Stöder daoren de män och andra kvinnor som ställer sådana krav på dem som inte vill bära slöja?
eller fördömer daoren de som genom sina "önskemål" tvingar andra att bära slöja för att inte utsättas för spe, hot och utstötning?
- Inlägg 63
Tvång är tvång, och lika fel oavsett! Ert tvång är lika fel som andras tvång!Sniperace skrev:vinklingen till slöjan saknas, men inte till ditt uttalande att allt tvång är lika illa, är dessa olika tvång lika illa eller är det ena värre?Dao skrev:Och vinklingen till slöjan är... vad..?Sniperace skrev:Javisst, jag förstår att du anser ex detta som lika illa, inget värre än det andra.Daoren skrev:Finns det tvång som är värre än andra tvång?
2: Familjen tvingar sin dotter att hoppa från balkongen eftersom hon kränkt familjens heder genom att vara ihop med en Svenne.
Det är en ganska enkel rebus, men jag förstår att det ställer till problem för er...
- Inlägg 64
Frihet att välja själv vad man skall klä sig i är frihet! Ert tvång är INTE frihet!Sniperace skrev:Jag vet inte om han menar att ha frihet att HA slöja är frihet även om man TVINGAS till att bära sdlöja, friheen att FÅ ha denna uppväger troligenni hgans huvud tvånget för andra att ha den på
Var skulle jag ha förnekat något sådant?Sniperace skrev:Daoren förnekar att det finns otaliga kvinnor som bär denna just för att det krävs av deras anförvanter, för att deras anförvanter eller omgivning vill att de ska bära den.
Kan det vara för att jag inte gjort det, månne?Sniperace skrev:Hur kan detta komma sig att Daoren så helt accepterar dessa krav?
Nej! Men ni väljer att stödja de män och kvinnor som vill tvinga kvinnor att inte få klä sig de vill! Tycker du DET är OK?Sniperace skrev:Stöder daoren de män och andra kvinnor som ställer sådana krav på dem som inte vill bära slöja?
Nej!Sniperace skrev:eller fördömer daoren de som genom sina "önskemål" tvingar andra att bära slöja för att inte utsättas för spe, hot och utstötning?
Fördömer DU de som behandlar kvinnor MED slöja med spe, spott och utstötning?
- Inlägg 65
Här får du lära dig lite:lazy skrev:Daos vanliga replik när ngt/ngn går emot honom:-Var hittar ni alla idioter?
http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%A4llkritik
Kom tillbaks när du skaffat lite mer kunskap i ämnet!
- Inlägg 66
Citaten finns i länken. Hur svårt kan det vara.Dao skrev:Det enda jag nu vet om hans åsikter är det du valt citera - och det är inte ens logiskt, hur djävla korkad man än är!Secrist skrev:Citaten är hans. Inte mina.Dao skrev:Jag vet inget om honom. Det du citerade var korkat så in i helvete: Ni får alltså FRIHET att bli till HÅN MOT FÖRTRYCKTA KVINNOR!!!Secrist skrev:He, he...nä vad vet han. Han håller ju inte med dig alltså är det korkat.Dao skrev:Antagligen ett av det mest korkade jag läst i detta ämne!!!Secrist skrev:Läs och lärDao skrev:Är det de enda muslimska kvinnor du vet existerar?Secrist skrev:Vad kallar du kvinnorna i tex Afghanistan? Politisk elit?Dao skrev:Ja, varför gör ni det? Varför vill ni så gärna göra kvinnor till offer?Sossar ee lata skrev:Hur fan kan du håna kvinnor världen över som är förtryckta och blir misshandlade!!! Ett svin är vad du är!
Kan du svara på min kritik av dessa citat, eller tänker du fortsätta att glida undan?
Hur kan FRIHET vara ett hot???
- Inlägg 67
Att höra dig prata om källkritik är som att höra en AFA-aktivist prata om demokrati. Det är en paradox.Dao skrev:Här får du lära dig lite:lazy skrev:Daos vanliga replik när ngt/ngn går emot honom:-Var hittar ni alla idioter?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 68
Daoren är helt makalöst hjärntvättad eller urbota korkad om man så vill!lazy skrev:Daos vanliga replik när ngt/ngn går emot honom:-Var hittar ni alla idioter?
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 69
Du menar att wikipedia ska ge kunskap till iranier, irakier m.fl att inte skriva om deras erfarenheter eller vad menar du egentligen?Dao skrev:Här får du lära dig lite:lazy skrev:Daos vanliga replik när ngt/ngn går emot honom:-Var hittar ni alla idioter?
- Inlägg 70
Ok, då anser du alltså att tvånget att gå i skola är lika fel som tvånget för en muslimsk flicka att hoppa från balkongen när hennes klan kräver detta?Dao skrev:Tvång är tvång, och lika fel oavsett! Ert tvång är lika fel som andras tvång!Sniperace skrev:vinklingen till slöjan saknas, men inte till ditt uttalande att allt tvång är lika illa, är dessa olika tvång lika illa eller är det ena värre?Dao skrev:Och vinklingen till slöjan är... vad..?Sniperace skrev:Javisst, jag förstår att du anser ex detta som lika illa, inget värre än det andra.Daoren skrev:Finns det tvång som är värre än andra tvång?
Det är en ganska enkel rebus, men jag förstår att det ställer till problem för er...
då vet vi att Daoren INTE anser ett tvång att hoppa mot döden som värre än tvång att gå i skola
- Inlägg 71
Självfaller gör jag det, om det bara gäller slöjan, men inte heltäckande sådana, de hör inte hemma i ett öppet samhälle.Dao skrev:Frihet att välja själv vad man skall klä sig i är frihet! Ert tvång är INTE frihet!Sniperace skrev:Jag vet inte om han menar att ha frihet att HA slöja är frihet även om man TVINGAS till att bära sdlöja, friheen att FÅ ha denna uppväger troligenni hgans huvud tvånget för andra att ha den påVar skulle jag ha förnekat något sådant?Sniperace skrev:Daoren förnekar att det finns otaliga kvinnor som bär denna just för att det krävs av deras anförvanter, för att deras anförvanter eller omgivning vill att de ska bära den.Kan det vara för att jag inte gjort det, månne?Sniperace skrev:Hur kan detta komma sig att Daoren så helt accepterar dessa krav?Nej! Men ni väljer att stödja de män och kvinnor som vill tvinga kvinnor att inte få klä sig de vill! Tycker du DET är OK?Sniperace skrev:Stöder daoren de män och andra kvinnor som ställer sådana krav på dem som inte vill bära slöja?Nej!Sniperace skrev:eller fördömer daoren de som genom sina "önskemål" tvingar andra att bära slöja för att inte utsättas för spe, hot och utstötning?
Fördömer DU de som behandlar kvinnor MED slöja med spe, spott och utstötning?
bär man sådan får man ta konsevenserna att inte få jobb, att kanske nekas service och på olika ställen
- Inlägg 72
Alternativt kunde jag göra som du gör när jag beklagar mig över dina övergrepp här inne: Sätta in en bild på ett gråtande barn!Secrist skrev:Att höra dig prata om källkritik är som att höra en AFA-aktivist prata om demokrati. Det är en paradox.Dao skrev:Här får du lära dig lite:lazy skrev:Daos vanliga replik när ngt/ngn går emot honom:-Var hittar ni alla idioter?
Men jag är så förtjust i att mobba!
Ja, du har VERKLIGEN inte stor kunskap om källkritik!
- Inlägg 73
Stor eller liten kan ju alltid diskuteras. Mer än dig i vilket fall. Din definition av källkritik verkar vara att man ska förkasta all information som inte passar in på ens åsikter.Dao skrev:Alternativt kunde jag göra som du gör när jag beklagar mig över dina övergrepp här inne: Sätta in en bild på ett gråtande barn!Secrist skrev:Att höra dig prata om källkritik är som att höra en AFA-aktivist prata om demokrati. Det är en paradox.Dao skrev:Här får du lära dig lite:lazy skrev:Daos vanliga replik när ngt/ngn går emot honom:-Var hittar ni alla idioter?
Men jag är så förtjust i att mobba!
Ja, du har VERKLIGEN inte stor kunskap om källkritik!
- Inlägg 74
Så du är alltså för en nedvärderande behandling av kvinnor som bär en slöja som DU inte accepterar. och de skall då "skylla sig själva"?Sniperace skrev:Självfallet gör jag det, om det bara gäller slöjan, men inte heltäckande sådana, de hör inte hemma i ett öppet samhälle.
bär man sådan får man ta konsevenserna att inte få jobb, att kanske nekas service och på olika ställen
Försvinner utanförskapet och misstänkliggörandet, då försvinner även de mest groteska av slöjorna.
- Inlägg 75
Skolan är ingen tvång, det är en rättighet!Sniperace skrev:Ok, då anser du alltså att tvånget att gå i skola är lika fel som tvånget för en muslimsk flicka att hoppa från balkongen när hennes klan kräver detta?
då vet vi att Daoren INTE anser ett tvång att hoppa mot döden som värre än tvång att gå i skola
Givetvis finns det grader i olika tvång, men alla är lika fel för det!