Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Något för Vänstern att fundera över.

Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Något för Vänstern att fundera över. Empty Något för Vänstern att fundera över.

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 01:40

http://www.mrctv.org/videos/islamic-peace-conference-norway-march-2013

Är det dags att bli orolig nu? Stämmer inte det som Dao och andra islamkramare har sagt? Rolling Eyes

Islamic peace conference lol! 
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Något för Vänstern att fundera över. Empty Sv: Något för Vänstern att fundera över.

Inlägg  Dao 2013-10-31, 11:03

VAD är det som inte stämmer med vad jag har skrivit tidigare?

Vad tror du att du skulle få för svar om du inför SD-väljarna frågar: "Hur många av er är Högerextremister?"

Fan vad ni islamofober är konstiga människor...
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Något för Vänstern att fundera över. Empty Sv: Något för Vänstern att fundera över.

Inlägg  Sossar ee lata 2013-10-31, 11:11

Muslimer är galna! Det är så här det är, kvinnor ska förtryckas, våld är ok. Och DAO etc tycker det är ok!!! Man kan inte annat än kämpa mer för kvinnors rätt & mindre våld!! DAO och hans våldsverkande idoler ska inte få sprida sin vidriga ideologi!!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 11:43

Sossar ee lata skrev:Muslimer är galna! Det är så här det är, kvinnor ska förtryckas, våld är ok. Och DAO etc tycker det är ok!!! Man kan inte annat än kämpa mer för kvinnors rätt & mindre våld!! DAO och hans våldsverkande idoler ska inte få sprida sin vidriga ideologi!!!
    Nej och Nej!

När skall du börja bry dig om de fakta som faktiskt FINNS om islam?

Och nej - jag är inte muslim!

Kvinnor skall INTE förtryckas, och våld är INTE OK!

Dags för dig att lära dig detta enkla!!!
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-10-31, 11:58

Dao skrev:VAD är det som inte stämmer med vad jag har skrivit tidigare?

Vad tror du att du skulle få för svar om du inför SD-väljarna frågar: "Hur många av er är Högerextremister?"

Vad anser du om den islam som det inslaget handlar om, stöder du denna, eller är du också islamofob?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 12:36

Sniperace skrev:

Vad anser du om den islam som det inslaget handlar om, stöder du denna, eller är du också islamofob?
    De säger liksom ingenting speciellt... Vet inte riktigt vad det är ni nu hakat upp er på. Att det finns människor som har olika åsikter verkar vara konstigt i DIN värld, möjligen...
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 12:41

Och där kom det ett litet personangrepp av oikofoben. Det måste varit pga att hans världsbild precis blivit krossad så man kanske skall vara snäll.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 12:44

Thetaxpayer skrev:

Och där kom det ett litet personangrepp av oikofoben. Det måste varit pga att hans världsbild precis blivit krossad så man kanske skall vara snäll.
    Personangrepp?

Då vet du inte vad det är för något, det heller...

Kom med något som HÅLLER, för en gång skull, när ni skall demonisera islam!
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 12:48

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:

Personangrepp?

Då vet du inte vad det är för något, det heller...

Kom med något som HÅLLER, för en gång skull, när ni skall demonisera islam!

Hi hi.
    Ingen blir väl direkt förvånad att du inte accepterar kritiken.
    Vad kallar du ordet Islamofob i ditt förra inlägg då?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 12:59

Thetaxpayer skrev:Hi hi.
    Ingen är väl förvånad att du inte accepterar att bli kallad vad du är!

Det jag gillade i filmen är de enskilda personer som INTE räckte upp handen, när frågorna blev mer kontroversiella. Där som här så finns det faktiskt ett fåtal som kan stå emot grupptryck!

Muslimer är här vare sig bättre eller sämre än oss andra!
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 13:13

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Hi hi.
    Ingen är väl förvånad att du inte accepterar att bli kallad vad du är!

Det jag gillade i filmen är de enskilda personer som INTE räckte upp handen, när frågorna blev mer kontroversiella. Där som här så finns det faktiskt ett fåtal som kan stå emot grupptryck!

Muslimer är här vare sig bättre eller sämre än oss andra!

Hi hi,
    Jo jag bryr mig ju jättemycket att ett ufo som du kallar mig något som bara existerar i eran röda PKvärld. Tråkigt att du inte kan se att din tolkning av vad Islam kanske inte är samma tolkning som andra muslimer gör. Visst vore det intressant med en sådan undersökning?
    Men vänta det har ju gjorts. Bara inte här.

http://www.torontosun.com/2011/11/01/strong-support-for-shariah-in-canada
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2117003/Honour-violence-acceptable-say-young-British-Asians.html
    http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1510866/Poll-reveals-40pc-of-Muslims-want-sharia-law-in-UK.html
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Inlägg  Sossar ee lata 2013-10-31, 15:15

Dao skrev:
    Sniperace skrev:

De säger liksom ingenting speciellt... Vet inte riktigt vad det är ni nu hakat upp er på. Att det finns människor som har olika åsikter verkar vara konstigt i DIN värld, möjligen...
    Vad vi hakar upp oss på!!!?? Din dumma fan! Är du för stening som straff vid otrohet!? ska kvinnor & män inte ha samma rättigheter? DU är sjuk i huvudet du också DU!! I Sverige ska kvinnor ha samma rättigheter som män!!!!!! Vad än sådana idioter som du säger så kommer vi svenskar aldrig ge vika för det!! Det kan jag lova dig lille vän!!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 15:48

Thetaxpayer skrev:Hi hi,
    Hö Hö...

Thetaxpayer skrev:Jo jag bryr mig ju jättemycket att ett ufo som du kallar mig något som bara existerar i eran röda PKvärld.
    Du menar resten av världen utanför din garderob?

Thetaxpayer skrev:Tråkigt att du inte kan se att din tolkning av vad Islam kanske inte är samma tolkning som andra muslimer gör.
    Jag har inte framfört någon tolkning än!

Thetaxpayer skrev:Visst vore det intressant med en sådan undersökning?
    Jag kan ge dig flera!

1 - Vet du vad DE menar när de hävdar "sharia"?

2 - Vet du hur många undersökningar som gjorts som visar att de allra flesta muslimer vill ha demokrati, fred och respektera de mänskliga rättigheterna?

Betyder de INGENTING för dig? Bara ett fåtal undersökningar där du och dina idiotvänner får vara som bestämmer tolkningen?

Du är ju sjuk!!!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-10-31, 18:55

Men jösses, din Daore. Tycker du sd's arbete för högre skatter är högerpolitik? Pajas!
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 19:14

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Hi hi,
    Hö Hö...

Thetaxpayer skrev:Jo jag bryr mig ju jättemycket att ett ufo som du kallar mig något som bara existerar i eran röda PKvärld.
    Du menar resten av världen utanför din garderob?

Thetaxpayer skrev:Tråkigt att du inte kan se att din tolkning av vad Islam kanske inte är samma tolkning som andra muslimer gör.
    Jag har inte framfört någon tolkning än!

Thetaxpayer skrev:Visst vore det intressant med en sådan undersökning?
    Jag kan ge dig flera!

1 - Vet du vad DE menar när de hävdar "sharia"?

2 - Vet du hur många undersökningar som gjorts som visar att de allra flesta muslimer vill ha demokrati, fred och respektera de mänskliga rättigheterna?

Betyder de INGENTING för dig? Bara ett fåtal undersökningar där du och dina idiotvänner får vara som bestämmer tolkningen?

Du är ju sjuk!!!

Så du vet alltså hur många undersökningar som har gjorts av det som jag visar?
    Varför tror du att just muslimska invandrare får dessa problem som de får i väst? Är alla bara missförstådda? Varför ser man inte samma integrationssvårigheter bland tex buddister eller katoliker?
    varför visar du inte upp lite information av vad du hävdar istället bara fråga mig om hur många undersökningar det gjorts. Man kan ju ta Egypten som exempel. Verkar inte vara allt för många som var intresserad av demokrati när de röstar fram islamister.Verkar ju snarare som att de undersökningarna stämmer även där.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 19:43

Thetaxpayer skrev:Så du vet alltså hur många undersökningar som har gjorts av det som jag visar?
    Nej, men jag har tagit del av flera, och en hel del andra!

Thetaxpayer skrev:Varför tror du att just muslimska invandrare får dessa problem som de får i väst? Är alla bara missförstådda? Varför ser man inte samma integrationssvårigheter bland tex buddister eller katoliker?
    Ja, det finns flera teorier om detta. Tidigare var det svart, judar och faktiskt just katoliker som man hade samma "problem" med i Sverige. Gissar att den formen av fördomar utgår från vad som just är gångbart. Vi har inte samma typer av fördomar gentemot buddhister eller katoliker (idag - man vet inte i morgon)

Thetaxpayer skrev:varför visar du inte upp lite information av vad du hävdar istället bara fråga mig om hur många undersökningar det gjorts. Man kan ju ta Egypten som exempel. Verkar inte vara allt för många som var intresserad av demokrati när de röstar fram islamister.Verkar ju snarare som att de undersökningarna stämmer även där.
    Vad vill du jag skall visa upp, som jag inte redan visat?

Jo, de allra flesta islamisterna, inklusive Muslimska Brödraskapet var fullt ut intresserade av att utveckla demokratin i landet.

Vilka undersökningar skulle stämma där, menade du?

Sharia behöver inte betyda förtryck, och islamism behöver inte betyda det heller. Båda två kan lika gärna vara vägen till just demokrati och jämlikhet!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 19:48

Sossar ee lata skrev:Vad vi hakar upp oss på!!!??
    ja!

Sossar ee lata skrev:Din dumma fan!
    Tack! Very Happy

Sossar ee lata skrev:Är du för stening som straff vid otrohet!?
    Nej!

Sossar ee lata skrev:Ska kvinnor & män inte ha samma rättigheter?
    Ja, om de har samma skyldigheter!

Sossar ee lata skrev:DU är sjuk i huvudet du också DU!!
    Tackar! Very Happy

Sossar ee lata skrev: I Sverige ska kvinnor ha samma rättigheter som män!!!!!!
    Javisst!

Sossar ee lata skrev:Vad än sådana idioter som du säger så kommer vi svenskar aldrig ge vika för det!! Det kan jag lova dig lille vän!!
    Tacka vare sådana "idioter" som mig, har du idag förmånen att leva i ett av världens mest jämlika och rättvisa länder.

Och ja - jag vet att "sådana som du" inte gillar den utvecklingen.

I de muslimska länderna ser de just Sverige som en form av mål, det land som bäst uppfyller vad de anser är Guds önskan i hur ett samhälle skall vara (Sharia).
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 20:09

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Så du vet alltså hur många undersökningar som har gjorts av det som jag visar?
    Nej, men jag har tagit del av flera, och en hel del andra!

Thetaxpayer skrev:Varför tror du att just muslimska invandrare får dessa problem som de får i väst? Är alla bara missförstådda? Varför ser man inte samma integrationssvårigheter bland tex buddister eller katoliker?
    Ja, det finns flera teorier om detta. Tidigare var det svart, judar och faktiskt just katoliker som man hade samma "problem" med i Sverige. Gissar att den formen av fördomar utgår från vad som just är gångbart. Vi har inte samma typer av fördomar gentemot buddhister eller katoliker (idag - man vet inte i morgon)

Noterar att du naturligtvis inte nämnde individens ansvar att anpassa sig efter värdlandets seder och bruk utan drar fram svenskarnas (icke)rasism.

Thetaxpayer skrev:varför visar du inte upp lite information av vad du hävdar istället bara fråga mig om hur många undersökningar det gjorts. Man kan ju ta Egypten som exempel. Verkar inte vara allt för många som var intresserad av demokrati när de röstar fram islamister.Verkar ju snarare som att de undersökningarna stämmer även där.
    Vad vill du jag skall visa upp, som jag inte redan visat?

Jo, de allra flesta islamisterna, inklusive Muslimska Brödraskapet var fullt ut intresserade av att utveckla demokratin i landet.

Vilka undersökningar skulle stämma där, menade du?

Sharia behöver inte betyda förtryck, och islamism behöver inte betyda det heller. Båda två kan lika gärna vara vägen till just demokrati och jämlikhet!

Märkligt då att det ännu inte inte funnits ett land i världhistorien där islamism och sharia lett till demokrati och jämlikhet. Hm, låter märkligt likt kommunism.
    Mina undersökningar som visdade att de inte är intresserade av västerländs demokrati och leva tillsammans med oss annat än på deras villkor såklart. Är du trög?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 20:21

Thetaxpayer skrev:
    Noterar att du naturligtvis inte nämnde individens ansvar att anpassa sig efter värdlandets seder och bruk utan drar fram svenskarnas (icke)rasism.
    Det finns ingen sådan sed att anpassa sig efter!

Thetaxpayer skrev:Märkligt då att det ännu inte inte funnits ett land i världhistorien där islamism och sharia lett till demokrati och jämlikhet. Hm, låter märkligt likt kommunism.
    Mina undersökningar som visdade att de inte är intresserade av västerländs demokrati och leva tillsammans med oss annat än på deras villkor såklart. Är du trög?
    Det finns inga länder över huvud taget som lett till demokrati och jämlikhet. Längst har man kommit i de områden som haft mest fred och trygghet att just bygga fram sådant.

Inget märkligt alls, utan helt självklart!

Dina undersökningar som du hade länkar till visade inte detta du hävdar, utan det har svaren tolkats till - i vanlig ordning!

Sharia kan just för dem just betyda MER demokrati än det du erbjuder, där alla måste bete sig som kopior till det som DU anser är någon form av norm...
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 20:37

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Det finns ingen sådan sed att anpassa sig efter!

Så inget västland har några seder och bruk som invandrare kan se som annorlunda? Nej eller hur. Rolling Eyes 

Thetaxpayer skrev:Märkligt då att det ännu inte inte funnits ett land i världhistorien där islamism och sharia lett till demokrati och jämlikhet. Hm, låter märkligt likt kommunism.
    Det finns inga länder över huvud taget som lett till demokrati och jämlikhet. Längst har man kommit i de områden som haft mest fred och trygghet att just bygga fram sådant.

Inget märkligt alls, utan helt självklart!

Dina undersökningar som du hade länkar till visade inte detta du hävdar, utan det har svaren tolkats till - i vanlig ordning!

Sharia kan just för dem just betyda MER demokrati än det du erbjuder, där alla måste bete sig som kopior till det som DU anser är någon form av norm...

Så när Västtyskland fick demokrati 3 månader efter krigsslutet så berodde det på en lång fred och trygghet att bygga en sådan?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 20:51

Thetaxpayer skrev:[color=#ff6633]Så inget västland har några seder och bruk som invandrare kan se som annorlunda? Nej eller hur. Rolling Eyes 

Så när Västtyskland fick demokrati 3 månader efter krigsslutet så berodde det på en lång fred och trygghet att bygga en sådan?
    Jodå, men det finns ingen självklar sed att man måste ta alla i hand.

Att Västtyskland fick möjlighet att bli en demokrati så snabbt efter andra världskriget var för att dels var det fred då, och stabiliteten återställd - främst "tack vare" att landet kom att bli en del av spelbrädet för det kalla kriget.

Det är bara att jämföra med andra delar av både Europa och världen vad som skedde direkt efter kriget. Många regioner fick inte den tryggheten...
    Thetaxpayer

Inlägg  Thetaxpayer 2013-10-31, 20:58

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Så inget västland har några seder och bruk som invandrare kan se som annorlunda? Nej eller hur. Rolling Eyes 

Jodå, men det finns ingen självklar sed att man måste ta alla i hand.

Att Västtyskland fick möjlighet att bli en demokrati så snabbt efter andra världskriget var för att dels var det fred då, och stabiliteten återställd - främst "tack vare" att landet kom att bli en del av spelbrädet för det kalla kriget.

Det är bara att jämföra med andra delar av både Europa och världen vad som skedde direkt efter kriget. Många regioner fick inte den tryggheten...

Nej de som hamnade under sovjetunionens "beskydd" fick ju smaka på kommunismens paradissamhälle. Menar du att det var emot folkviljan? Shocked 
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-10-31, 21:59

Thetaxpayer skrev:Nej de som hamnade under sovjetunionens "beskydd" fick ju smaka på kommunismens paradissamhälle. Menar du att det var emot folkviljan? Shocked 
    Gissar att ni inte klarade av trådfrågan längre...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 12:03