RedCloud skrev:Fniss, det är Borg som ändrat åsikt, inte jag.kindergarten-Erik skrev:Visste väl att du är lite småborgerlig trots allt...
Säg, varför har du otur varje gång du tänker ?
Det tror jag knappast han har. Sluta fantisera din knäppgök.
RedCloud skrev:Fniss, det är Borg som ändrat åsikt, inte jag.kindergarten-Erik skrev:Visste väl att du är lite småborgerlig trots allt...
Säg, varför har du otur varje gång du tänker ?
Roffe är sinnessjuk, och använder detta forum som en sista ventil, alternativet är väl att hen hoppar utför ett stup.redalert skrev:Vilken stor debattör och människa han är denne rc, inte sant....samlade muppvänster?RedCloud skrev:I din frimärksstora förkrympta förljugna fantasivärld kanske....rassepajasen SDsecrist skrev:Tja, mycket större än så är inte frågan oavsett hur stor trumma du slår på för att blåsa upp det bortom alla rimliga proportioner
Det handlar nog bara om att räknenisse Borg inser att väljarna ogillar vissa av de konsekvenser rovdjurskapitalismen medför och därför försöker maskera delar av moderaternas ideologi en liten aning. Damage Control inför valrörelsen alltså.RedCloud skrev:"liten justering" ha ha ha ja jävlarrassepajasen SDsecrist skrev:Rätt starkt att få en liten justering i kraven på friskolor att framstå som det största som hänt i modern tid.
formsvackan skrev:Det handlar nog bara om att räknenisse Borg inser att väljarna ogillar vissa av de konsekvenser rovdjurskapitalismen medför och därför försöker maskera delar av moderaternas ideologi en liten aning. Damage Control inför valrörelsen alltså.RedCloud skrev:"liten justering" ha ha ha ja jävlarrassepajasen SDsecrist skrev:Rätt starkt att få en liten justering i kraven på friskolor att framstå som det största som hänt i modern tid.
Jag tror du har fel Eric, Svensk vänster av idag består av Damaged people, out of Control.ericTheDog skrev:Lustigt att du nämner "damage control". Är det inte just "damage control" som svensk vänster idag består av?formsvackan skrev:Det handlar nog bara om att räknenisse Borg inser att väljarna ogillar vissa av de konsekvenser rovdjurskapitalismen medför och därför försöker maskera delar av moderaternas ideologi en liten aning. Damage Control inför valrörelsen alltså.RedCloud skrev:"liten justering" ha ha ha ja jävlarrassepajasen SDsecrist skrev:Rätt starkt att få en liten justering i kraven på friskolor att framstå som det största som hänt i modern tid.
Vad vill de rödgröna med detta? Har aldrig hört de nämna det.Dao skrev:Tycker det är super att någon av arrogansens ministrar faktiskt KAN säga att "vi gjorde fel, och vi kommer att ändra oss"!
Nu väntar vi bara på alla de andra klantigheterna de skapat.
De kan väl börja med den fåniga 75-dagarsregeln för de med a-kassa, som faktiskt hindrar arbetslösa att söka jobb!!
Inte jag heller, faktiskt! Hoppas de inte kopierar för mycket av det som arrogansen kopierade av Goran...Secrist skrev:Vad vill de rödgröna med detta? Har aldrig hört de nämna det.Dao skrev:Tycker det är super att någon av arrogansens ministrar faktiskt KAN säga att "vi gjorde fel, och vi kommer att ändra oss"!
De kan väl börja med den fåniga 75-dagarsregeln för de med a-kassa, som faktiskt hindrar arbetslösa att söka jobb!!
De kanske inte anser att det är så dåligt? Det fanns ju en anledning till att det infördes.Dao skrev:Inte jag heller, faktiskt! Hoppas de inte kopierar för mycket av det som arrogansen kopierade av Goran...Secrist skrev:Vad vill de rödgröna med detta? Har aldrig hört de nämna det.Dao skrev:Tycker det är super att någon av arrogansens ministrar faktiskt KAN säga att "vi gjorde fel, och vi kommer att ändra oss"!
Det vore intressant att höra. Inte ens Arbetsförmedlingen kan förklara varför regeln finns! Inte heller a-kassan...Secrist skrev:De kanske inte anser att det är så dåligt? Det fanns ju en anledning till att det infördes.Dao skrev:Inte jag heller, faktiskt! Hoppas de inte kopierar för mycket av det som arrogansen kopierade av Goran...Secrist skrev:Vad vill de rödgröna med detta? Har aldrig hört de nämna det.Dao skrev:Tycker det är super att någon av arrogansens ministrar faktiskt KAN säga att "vi gjorde fel, och vi kommer att ändra oss"!
Anledningen till att det infördes är knappast någon hemlighet. Det var för att få stopp de åratal av deltidsarbete där man stämplade upp till heltid. Innan kunde man jobba 10-15 år där man stämplade upp resten av tiden. Knappast önskvärt ur samhällssynpunkt.Dao skrev:Det vore intressant att höra. Inte ens Arbetsförmedlingen kan förklara varför regeln finns! Inte heller a-kassan...Secrist skrev:De kanske inte anser att det är så dåligt? Det fanns ju en anledning till att det infördes.Dao skrev:Inte jag heller, faktiskt! Hoppas de inte kopierar för mycket av det som arrogansen kopierade av Goran...Secrist skrev:Vad vill de rödgröna med detta? Har aldrig hört de nämna det.Dao skrev:Tycker det är super att någon av arrogansens ministrar faktiskt KAN säga att "vi gjorde fel, och vi kommer att ändra oss"!
Vore verkligen fint att få reda på...
Jag vet motivationen som var att man ville "klämma åt" de fåtal som "fuskade med visstidsanställningar". Men då skall man väl ändå inte straffa ALLA?
Förstår det är logiskt för er som gillar kollektiv bestraffning och även för arrogansen. Men för alla andra, speciellt alla de som aktivt söker jobb..?
formsvackan skrev:Undrar varför inte RMC redan börjat yla ?
http://www.dn.se/ekonomi/borg-riskkapital-i-skolsektorn-maste-vara-langsiktigt/
Finansminister Anders Borg vill sätta stopp för att riskkapitalbolag investerar kortisktigt i skolsektorn
Hade RC fört fram samma argumentation så hade ankorna ylat sig hesa över sönderrökta sektkommunister med Stalin som husgud
RedMentalCase skrev:
Herrejisses, finns det en enda av vår dumvänster här som inte är helknäpp?
Dao skrev:Tycker det är super att någon av arrogansens ministrar faktiskt KAN säga att "vi gjorde fel, och vi kommer att ändra oss"!