Dao skrev: Thetaxpayer skrev: Dao skrev: Thetaxpayer skrev:Alltså inte PK.
Inte vad som är allmänt accepterat utan vad etablissemanget anser hur det skall vara. Vad de tycker vad man borde tycka. Alltså inte vad allmänheten faktiskt anser.
Inte PK, men väl "PK". Av det skälet jag skrev ovan!
Just därför var ju ditt citat roligt med.
Jag tycker aldrig att det är roligt när rasism blir en accepterad del av samhället! Om än just nu "under ytan"! Nästa steg är då inte långt borta...
Men tydligen roar det dig...
Och du utger dig för att ha ett intellekt?
Hur fan kan islamofobi definieras som rasism?
Är man även rasist om man har fördomar om andra religioner och deras utövare eller är detta reserverat just för Islam?
Vilken "ras" är det vi egentligen är "rasistiska" emot? Muslimer finns det väl på alla håll i världen och med alla möjliga hudfärger? Är vi rasister mot alla från indonesien bara för att många är muslimer?
Nej, och detta vet du mycket väl.
Hur kan man ens kläcka nåt så idiotiskt som att det är PK att vara islamofob i Sverige?
Det finns olika definitioner på vad politiskt korrekt innebär.
1. Ett användande av språket som präglar en särskild medvetenhet rörande minoriteter och diskriminering.
2. Att undvika uttryck och handlingar som exkluderar, marginaliserar eller förolämpar vissa etniska, kulturella eller andra grupper.
3. som något som stämmer väl överens med åsikterna hos det (för tillfället) ledande kulturskiktet i frågor som rör politik och samhälle.
4. något som på ett opportunistiskt sätt följer den dominerande trenden i samhällsdebatten.
Det första två alternativen är internationella och stämmer knappast med DAO's tokigheter.
Hur är det däremot med alternativ 3 som mer beskriver den svenska betydelsen?
Menar DAO att den svenska kultureliten, majoritet av ledarsidor och politiska partier är islamofober?
Alternativ 4 är knappast en svensk beskrivning utan här har PK alltid stått för elitens (kanske främst kulturelitens) åsikter vilket sällan har någon koppling till den "dominerande" åsikten i landet.
Om SD får egen majoritet så tror jag däremot att vi kommer övergå till definition 1 eller 2 ovan.