Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?Infra skrev:I motsats till dej har Formsvackan aldrig haft ambitionen att vidgaericTheDog skrev:Lite text, massor av felaktigheter:formsvackan skrev:Tja, det beror väl på. Det som retat upp lilla glinet är att jag använde en revisionsbyrå (KPMG) till att hantera företagets bokslut vilket naturligtvis då tjänat som underlag för skatteinbetalningar. Att lagen krävde detta tycks inte vara intressant, utan här har lilla glinet hittat något som fantasin kan omarbeta till ett underlag för ylande mot både fullmåne och formsvackorInfra skrev:Formsvackan lär aldrig ha skatteplanerat vad jag vet iaf.ericTheDog skrev:Vad är lite grädde på moset a la några laxar jämfört med foliets brakskatteplanering?
- Jag har absolut inte retat upp mig på att foliet anlitade KPMG till företagets bokslut.
- Det står inte i lagen att man måste anlita KPMG.
Foliet har enligt egen utsago anlitat KPMG för att ganska kraftigt sänka sin personliga inkomstskatt. Tro mig, inte heller detta retar upp mig ens det allra minsta. Tvärtom. Fler borde göra så. Skattetrycket är åt helvete för högt.
Men foliet har ett problem. Han förespråkar kraftiga skattehöjningar för vanligt folk samtidigt som han själv åker gräddfil. Denna mentalitet genomsyrar hela rödvinsvänstern och jag tror svensk vänster skulle falla som ett korthus utan dessa gräddfiler.
de sociala klyftorna iaf.
+9
redalert
Sniperace
ericTheDog
Sossar ee lata
berralarzon
RedMentalCase
Secrist
formsvackan
Infra
13 posters
Ambitionen - vidgade sociala klyftor.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
Infra- Antal inlägg : 29644
Thetaxpayer skrev:redalert skrev:Har du tagit över berras roll nu som foliets och rc's privata kuksugare?Infra skrev:I motsats till dej har Formsvackan aldrig haft ambitionen att vidgaericTheDog skrev:Lite text, massor av felaktigheter:formsvackan skrev:Tja, det beror väl på. Det som retat upp lilla glinet är att jag använde en revisionsbyrå (KPMG) till att hantera företagets bokslut vilket naturligtvis då tjänat som underlag för skatteinbetalningar. Att lagen krävde detta tycks inte vara intressant, utan här har lilla glinet hittat något som fantasin kan omarbeta till ett underlag för ylande mot både fullmåne och formsvackorInfra skrev:Formsvackan lär aldrig ha skatteplanerat vad jag vet iaf.ericTheDog skrev:Vad är lite grädde på moset a la några laxar jämfört med foliets brakskatteplanering?
- Jag har absolut inte retat upp mig på att foliet anlitade KPMG till företagets bokslut.
Foliet har enligt egen utsago anlitat KPMG för att ganska kraftigt sänka sin personliga inkomstskatt. Tro mig, inte heller detta retar upp mig ens det allra minsta. Tvärtom. Fler borde göra så. Skattetrycket är åt helvete för högt.
Men foliet har ett problem. Han förespråkar kraftiga skattehöjningar för vanligt folk samtidigt som han själv åker gräddfil. Denna mentalitet genomsyrar hela rödvinsvänstern och jag tror svensk vänster skulle falla som ett korthus utan dessa gräddfiler.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Precis min tanke, men Infra blott ett av de spån som går i rödvinsvänsterns hundkoppel.Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?Infra skrev:I motsats till dej har Formsvackan aldrig haft ambitionen att vidgaericTheDog skrev:Lite text, massor av felaktigheter:formsvackan skrev:Tja, det beror väl på. Det som retat upp lilla glinet är att jag använde en revisionsbyrå (KPMG) till att hantera företagets bokslut vilket naturligtvis då tjänat som underlag för skatteinbetalningar. Att lagen krävde detta tycks inte vara intressant, utan här har lilla glinet hittat något som fantasin kan omarbeta till ett underlag för ylande mot både fullmåne och formsvackorInfra skrev:Formsvackan lär aldrig ha skatteplanerat vad jag vet iaf.ericTheDog skrev:Vad är lite grädde på moset a la några laxar jämfört med foliets brakskatteplanering?
Dao- Antal inlägg : 26567
Hur kan du jubla över ett SÅNT inlägg?Thetaxpayer skrev:redalert skrev:Har du tagit över berras roll nu som foliets och rc's privata kuksugare?Infra skrev:I motsats till dej har Formsvackan aldrig haft ambitionen att vidgaericTheDog skrev:Lite text, massor av felaktigheter:formsvackan skrev:Tja, det beror väl på. Det som retat upp lilla glinet är att jag använde en revisionsbyrå (KPMG) till att hantera företagets bokslut vilket naturligtvis då tjänat som underlag för skatteinbetalningar. Att lagen krävde detta tycks inte vara intressant, utan här har lilla glinet hittat något som fantasin kan omarbeta till ett underlag för ylande mot både fullmåne och formsvackorInfra skrev:Formsvackan lär aldrig ha skatteplanerat vad jag vet iaf.ericTheDog skrev:Vad är lite grädde på moset a la några laxar jämfört med foliets brakskatteplanering?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Dao skrev:Hur kan du jubla över ett SÅNT inlägg?Thetaxpayer skrev:redalert skrev:Har du tagit över berras roll nu som foliets och rc's privata kuksugare?Infra skrev:I motsats till dej har Formsvackan aldrig haft ambitionen att vidgaericTheDog skrev:Lite text, massor av felaktigheter:formsvackan skrev:Tja, det beror väl på. Det som retat upp lilla glinet är att jag använde en revisionsbyrå (KPMG) till att hantera företagets bokslut vilket naturligtvis då tjänat som underlag för skatteinbetalningar. Att lagen krävde detta tycks inte vara intressant, utan här har lilla glinet hittat något som fantasin kan omarbeta till ett underlag för ylande mot både fullmåne och formsvackorInfra skrev:Formsvackan lär aldrig ha skatteplanerat vad jag vet iaf.ericTheDog skrev:Vad är lite grädde på moset a la några laxar jämfört med foliets brakskatteplanering?
Det var ju jätteroligt skrivet. Har du ingen humor?
Dao- Antal inlägg : 26567
RA försöker ALDRIG komma med några konstruktiva inlägg, utan bara sådana här magplask. Varför uppmuntra sådant?Thetaxpayer skrev:Det var ju jätteroligt skrivet. Har du ingen humor?
Är det HUMOR?
Dao skrev:RA försöker ALDRIG komma med några konstruktiva inlägg, utan bara sådana här magplask. Varför uppmuntra sådant?Thetaxpayer skrev:Det var ju jätteroligt skrivet. Har du ingen humor?
Är det HUMOR?
Daoren är humor.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
Revisorsplikten kan naturligtvis inte peka ut enskilda aktörer på marknaden.ericTheDog skrev: Det står inte i lagen att man måste anlita KPMG.
Nej, detta har du hittat på alldeles själv.ericTheDog skrev: Foliet har enligt egen utsago anlitat KPMG för att ganska kraftigt sänka sin personliga inkomstskatt.
Nej, detta har du också hittat på alldeles själv.ericTheDog skrev: Men foliet har ett problem. Han förespråkar kraftiga skattehöjningar för vanligt folk samtidigt som han själv åker gräddfil.
formsvackan skrev:Revisorsplikten kan naturligtvis inte peka ut enskilda aktörer på marknaden.ericTheDog skrev: Det står inte i lagen att man måste anlita KPMG.Nej, detta har du hittat på alldeles själv.ericTheDog skrev: Foliet har enligt egen utsago anlitat KPMG för att ganska kraftigt sänka sin personliga inkomstskatt.Nej, detta har du också hittat på alldeles själv.ericTheDog skrev: Men foliet har ett problem. Han förespråkar kraftiga skattehöjningar för vanligt folk samtidigt som han själv åker gräddfil.
Återigen förnekar foliet vad han tidigare skrivit. Men vem är förvånad? Vi talar ju om foliet, mannen som kallar lön för utfört arbete för bidrag. Dessutom har han kallat Kubas val för demokratiska. Han förespråkar kraftigt höjda skatter för vanliga arbetare, skatter han själv gjort allt för att planera bort. För de som skapat sig en gräddfil är det lätt att vara vänster.
RedMentalCase- Antal inlägg : 12415
Nu åberopar foliedumskallen lagen?, som försvar för sitt skatteplanerande, och vill samtidigt att vanliga jobbare ska betala högre skatt., bara fyllberror och arbetssygga gillar dumvänstern.formsvackan skrev:Tja, det beror väl på. Det som retat upp lilla glinet är att jag använde en revisionsbyrå (KPMG) till att hantera företagets bokslut vilket naturligtvis då tjänat som underlag för skatteinbetalningar. Att lagen krävde detta tycks inte vara intressant, utan här har lilla glinet hittat något som fantasin kan omarbeta till ett underlag för ylande mot både fullmåne och formsvackorInfra skrev:Formsvackan lär aldrig ha skatteplanerat vad jag vet iaf.ericTheDog skrev:Vad är lite grädde på moset a la några laxar jämfört med foliets brakskatteplanering?
Ja, på ett tragiskt sätt, som alla andra vänstermuppar här inne, senast foliet.ericTheDog skrev:Daoren är humor.Dao skrev:RA försöker ALDRIG komma med några konstruktiva inlägg, utan bara sådana här magplask. Varför uppmuntra sådant?Thetaxpayer skrev:Det var ju jätteroligt skrivet. Har du ingen humor?
Är det HUMOR?
RedMentalCase skrev:Ja, på ett tragiskt sätt, som alla andra vänstermuppar här inne, senast foliet.ericTheDog skrev:Daoren är humor.Dao skrev:RA försöker ALDRIG komma med några konstruktiva inlägg, utan bara sådana här magplask. Varför uppmuntra sådant?Thetaxpayer skrev:Det var ju jätteroligt skrivet. Har du ingen humor?
Är det HUMOR?
Foliet är nog värst av dem alla. Gränslöst korkad, helt enkelt. Inte för att ta ifrån övriga vänstermuppar deras dumhet, men foliet tar ändå priset.
Fantasier. Mitt problem är snarare att jag som pensionär betalar högre skatt än löntagare.ericTheDog skrev:Men foliet har ett problem. Han förespråkar kraftiga skattehöjningar för vanligt folk samtidigt som han själv åker gräddfil.
Vilka avdrag menar du ?Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?
Inte då. Detta är RMC:s specialområde och honom skulle jag absolut inte vilja utmana.ericTheDog skrev:Återigen förnekar foliet vad han tidigare skrivit. Men vem är förvånad?
Du får naturligtvis försöka länka till något som stödjer dina fantasier, om du kan.
Inte då. Svackan kallar saker för dess rätta namn.ericTheDog skrev:Vi talar ju om foliet, mannen som kallar lön för utfört arbete för bidrag.
Inte då. Svackan kallar saker för dess rätta namn.ericTheDog skrev:Dessutom har han kallat Kubas val för demokratiska.
Inte då. Inte heller avser Svackan försvara sig mot dina helgalna fantasierericTheDog skrev:Han förespråkar kraftigt höjda skatter för vanliga arbetare, skatter han själv gjort allt för att planera bort.
Vilket skatteplanerande är det som irriterat er på tokhögerkanten ?RedMentalCase skrev:Nu åberopar foliedumskallen lagen?, som försvar för sitt skatteplanerande
När lagen föreskriver användande av auktoriserad revisor ska du nog se en sådan som skattemyndighetens förlängda arm in i företaget. Du och några andra helidioter på forumet har lyckats fantisera ihop något helt annat.
Hur jävla offside kan tokhögern bli ?
de avdrag ex företagare kan göra, ju mer avdrag en företagare kan göra ju mer pengar får ju denne behålla, och utnyttjar man då som företagare alla möjligheter till avdrag lär man ju få mer än en vanlig låglönearbetare eller hur?formsvackan skrev:Vilka avdrag menar du ?Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?
Infra- Antal inlägg : 29644
Jo, men jag är säker på att allt sånt siffertrixandeSniperace skrev:de avdrag ex företagare kan göra, ju mer avdrag en företagare kan göra ju mer pengar får ju denne behålla, och utnyttjar man då som företagare alla möjligheter till avdrag lär man ju få mer än en vanlig låglönearbetare eller hur?formsvackan skrev:Vilka avdrag menar du ?Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?
är Formsvackan främmande. Ni inom högern ser
spöken där inga finns.
Tror du?Infra skrev:Jo, men jag är säker på att allt sånt siffertrixandeSniperace skrev:de avdrag ex företagare kan göra, ju mer avdrag en företagare kan göra ju mer pengar får ju denne behålla, och utnyttjar man då som företagare alla möjligheter till avdrag lär man ju få mer än en vanlig låglönearbetare eller hur?formsvackan skrev:Vilka avdrag menar du ?Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?
spöken där inga finns.
jag fick uppfattningen att han ansåg att det var hans skyldighet att göra ALLA avdrag som är legala för att inte betala mer skatt än vad som är tvunget att betala.
Nämn ETT ENDA sådant avdrag.Sniperace skrev:de avdrag ex företagare kan göra, ju mer avdrag en företagare kan göra ju mer pengar får ju denne behålla, och utnyttjar man då som företagare alla möjligheter till avdrag lär man ju få mer än en vanlig låglönearbetare eller hur?formsvackan skrev:Vilka avdrag menar du ?Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?
Om du äger samtliga aktier i det företag du jobbar är du lik förbaskat bara anställd och har endast möjlighet att göra exakt samma avdrag som alla andra anställda i företaget.
Siffertrixandet, i den mån det kan kallas så, uppstår i samband med 3:12-reglerna. Dessa tillåter/begränsar möjligheterna för ägare till fåmansföretag att ta ut viss aktieutdelning till 20% beskattning.Infra skrev:Jo, men jag är säker på att allt sånt siffertrixandeSniperace skrev:de avdrag ex företagare kan göra, ju mer avdrag en företagare kan göra ju mer pengar får ju denne behålla, och utnyttjar man då som företagare alla möjligheter till avdrag lär man ju få mer än en vanlig låglönearbetare eller hur?formsvackan skrev:Vilka avdrag menar du ?Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?
spöken där inga finns.
En konsekvens av att göra så är att den dag du säljer dina aktier kan du få skatta för vinsten som inkomst av tjänst, inte som inkomst av kapital vilket är fallet om du gör en vinst på andra aktier.
Det är därför viktigt att över tid hantera detta, enligt 3:12-reglerna tillåtna utrymme på ett sätt som gör att du inte drabbas av extra hög beskattning på din kapitalvinst den dagen du säljer. Antingen är du själv välutbildad skatteexpert, eller så låter du företagets revisor sköta detta.
Denna del av revisorns "jobb" är fullt naturlig i alla fåmansföretag och absolut inget som kan klassas som otillbörlig skatteplanering. Tokhögern på forumet, denna gång med råttan i spetsen är i vanlig ordning ute på både tunn och hal is
Du är patetisk i ditt svammel, vad har revisorlagen med ditt skatteplanerar- skryt och superhyckleri att göra?, svar ingenting.formsvackan skrev:Vilket skatteplanerande är det som irriterat er på tokhögerkanten ?RedMentalCase skrev:Nu åberopar foliedumskallen lagen?, som försvar för sitt skatteplanerande
När lagen föreskriver användande av auktoriserad revisor ska du nog se en sådan som skattemyndighetens förlängda arm in i företaget. Du och några andra helidioter på forumet har lyckats fantisera ihop något helt annat.
Du kan komma med så många fjantiga förolämpningar du vill, faktum är att du skröt med ditt hyckleri.
Revisor skattemyndighetens förlängda arm?, du är så urkorkad att daoren fisten och rc verkar smarta i jämförelse, de har åtminstone vett att hålla tyst.
Vänstern är dagens hycklare, förnekar du att du skröt om ditt skatteplanerande?
Jag skiter i vilket, men att du inte ser ditt eget hyckleri är ju ganska äckligt.
visst, men du kan sätta din egen lön, du kan utnyttja mycket som ger dig fördelar som inte den vanlige anställde har, och där kan du nyttja mycket genom de normala avdrag företagen kan göraformsvackan skrev:Nämn ETT ENDA sådant avdrag.Sniperace skrev:de avdrag ex företagare kan göra, ju mer avdrag en företagare kan göra ju mer pengar får ju denne behålla, och utnyttjar man då som företagare alla möjligheter till avdrag lär man ju få mer än en vanlig låglönearbetare eller hur?formsvackan skrev:Vilka avdrag menar du ?Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?
Om du äger samtliga aktier i det företag du jobbar är du lik förbaskat bara anställd och har endast möjlighet att göra exakt samma avdrag som alla andra anställda i företaget.
Vilka avdrag ?Sniperace skrev:visst, men du kan sätta din egen lön, du kan utnyttja mycket som ger dig fördelar som inte den vanlige anställde har, och där kan du nyttja mycket genom de normala avdrag företagen kan göraformsvackan skrev:Nämn ETT ENDA sådant avdrag.Sniperace skrev:de avdrag ex företagare kan göra, ju mer avdrag en företagare kan göra ju mer pengar får ju denne behålla, och utnyttjar man då som företagare alla möjligheter till avdrag lär man ju få mer än en vanlig låglönearbetare eller hur?formsvackan skrev:Vilka avdrag menar du ?Sniperace skrev:Vidgar det inte klyftan mellan honom och de lågavlönade som inte kan göra dessa skatteavdrag?
Du får gärna länka till detta "hyckleri". Tills du gör det räknas dina påståenden som enbart nya fantasierRedMentalCase skrev:Du är patetisk i ditt svammel, vad har revisorlagen med ditt skatteplanerar- skryt och superhyckleri att göra?, svar ingenting.formsvackan skrev:Vilket skatteplanerande är det som irriterat er på tokhögerkanten ?RedMentalCase skrev:Nu åberopar foliedumskallen lagen?, som försvar för sitt skatteplanerande
Du kan komma med så många fjantiga förolämpningar du vill, faktum är att du skröt med ditt hyckleri.
Revisor skattemyndighetens förlängda arm?, du är så urkorkad att daoren fisten och rc verkar smarta i jämförelse, de har åtminstone vett att hålla tyst.
Vänstern är dagens hycklare, förnekar du att du skröt om ditt skatteplanerande?
Jag skiter i vilket, men att du inte ser ditt eget hyckleri är ju ganska äckligt.